با حضور جمعی از مسئولان؛

آئین اختتامیه و تقدیر از عوامل اجرایی ساخت ۷۴۱ واحد مسکن مددجویی برگزار شد

استاندار گیلان گفت: بایستی با استفاده از تمامی ظرفیت‌های استانی و ملی و با مدیریت جهادی، گام‌های عملی برای محرومیت‌زدایی برداشته شود و رویکرد دولت مردمی سیزدهم نیز، زدودن غبار محرومیت است و به تحقق این امر، اهتمام جدی دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،  آئین اختتامیه و تقدیر از عوامل اجرایی ساخت ۷۴۱ واحد مسکن مددجویی در سالن اجتماعات شهدای ناجا برگزار شد.

فرمانده قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این مراسم با بیان اینکه ساخت مسکن محرومین در دو فاز یک و دو در کشور در حال انجام است، اظهار کرد: ساخت مسکن محرومین در کشور توسط سپاه پاسداران در فازهای یک و دو و با عنوان طرح شهید شوشتری در ۶ استان کشور و شهید احمد کاظمی در ۱۴ استان کشور در حال انجام است.

سردار ضیاءالدین حزنی با اشاره به بهره‌مندی بیش از ۴ هزار روستا کشور در طرح محرومیت‌زدایی گفت: در ساخت فاز دوم ساخت مسکن محرومین در غالب طرح شهید احمد کاظمی بیش از چندین هزار مسکن محرومین در چهار هزار و ۷۰۰ روستا در ۱۴ استان کشور به بهره‌برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همواره در مناطق صعب‌العبور کشور در حال خدمات رسانی است، تصریح کرد: سپاه پاسداران در کنار وظیفه ذاتی خود یعنی حفظ تمامیت ارضی جمهوری اسلامی و تامین امنیت کشور به حوزه محرومیت‌زدایی ورور مستقیم کرده و در چندین سال گذشته کارهای بسیار بزرگی انجام شده است.

فرمانده قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از ساخت بیش از یک‌هزار واحد مسکن محرومین در گیلان خبر داد و افزود: در فاز یک ساخت مسکن محرومین در گیلان ۹۷۳ واحد و در فاز دو ۷۴۱ و در مجموع یک‌هزار و ۷۱۴ واحد مسکن مددجویی در گیلان و در ۵۵۲ روستای هدف به بهره‌برداری رسید.

حزنی‌، نقش سپاه پاسداران در تکمیل پروژه‌های عمرانی و غیر عمرانی را بسیار موثر دانست و بیان کرد: در چندین سال گذشته ۶ هزار و ۴۵۵ پروژه عمرانی و ۹ هزار و ۱۰ پروژه غیر عمرانی و با میزان اعتبار ۲۵۷ میلیارد تومان توسط سپاه پاسداران در گیلان به بهره‌برداری رسیده است.

وی با اشاره به آمادگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تهیه ۶ هزار جهیزیه در گیلان تصریح کرد: یکی‌ از تاکیدات مقام معظم رهبری ازدواج آسان در بین جوانان بوده و کرونا این شرایط را فراهم کرده است لذا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این آمادگی را دارد

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان نیز در این مراسم با بیان اینکه سردار حاج قاسم سلیمانی راه جهادی و کمک به نیازمندان را به مردم آموخته‌ است، اظهار کرد: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی همواره در تمامی بحران‌ها پای کار بوده و کمک به محرومین و رفع محرومیت‌زدایی یک اصل مهم در جمهوری اسلامی می‌دانست.
سرهنگ احمد ابراهیمی یکی از اهداف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را کمک به نیازمندان و رفع محرومیت زدایی دانست و گفت: در استان گیلان در چندسال گذشته دو هزار واحد مسکونی توسط سپاه قدس گیلان، بسیجیان و خیرین ساخته شده و این روند ادامه‌دار است.

وی با تاکید بر لزوم توجه به هماهنگی میان سپاه قدس گیلان و کمیته امداد انقلاب اسلامی در گیلان بیان کرد: مهمترین شعار امام راحل(ره ) در جمهوری اسلامی رفع محرمیت زدایی در کشور است و به این منظور در استان گیلان هماهنگی بسیار خوبی میان سپاه قدس گیلان و کمیته امداد انقلاب اسلامی تا رفع کامل محرومیت زدایی وجود دارد.
رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه برای ساخت هر واحد مسکن محرومین در گیلان ۵۵ میلیون تومان هزینه شده است، تصریح کرد: متأسفانه اوضاع اقتصادی کشور مساعد نیست ولی سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان همواره پای کار بوده و سپاه قدس با ساخت ۷۴۱ واحد مسکن محرومین در گیلان به معنای واقعی کلمه معجزه کرده است.

ابراهیمی اقدامات محرومیت‌زدایی سپاه قدس گیلان فقط مختص گیلان ندانست و افزود: با تلاش‌های سپاه قدس گیلان، بسیج و خیرین ۸۷ واحد مسکن محرومین در سیل گلستان ساخته و با تمامی تجهیزات به مردم تحویل داده شده است.

فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در این مراسم با بیان اینکه سپاه پاسداران همواره خود را حامی مستضعفین در کشور می‌داند، اظهار کرد: سپاه پاسداران در تمامی بحران‌ها از جمله سیل، زلرله و دیگر بحران‌ها در کنار مردم است و برای رفع نیازهای جامعه به ویژه نیازمندان از هیج تلاشی دریغ نمی‌کند.

سردار محمد عبدالله پور شاد کردن دل مستضعفین را یکی از تاکیدات قرآن دانست و گفت: شایسته کشوری در طراز جمهوری اسلامی نیست که برخی از افراد بی مسکن و در سرما شب خود را سپری کنند لذا باید تمامی مسکن محرومین و مددجویی در گیلان به بهره‌برداری برسد.

وی با خطاب به فرماندهان سپاه نواحی استان گیلان در خصوص ساخت و تکمیل مسکن محرومین بیان کرد: تمام هماهنگی و هم‌افزایی برای ساخت و تکمیل واحدهای مسکن محرومین در گیلان بر عهده فرماندهان نواحی بوده و از آنان انتظار دارم با جدیت و در اسرع وقت به تکمیل پروژه‌های ساخت مسکن محرومین بپردازند.

فرمانده سپاه قدس گیلان نقش مردم و خیرین در تکمیل پروژه‌های عمرانی را موثر دانست و تصریح کرد: پایگاه مقاومت، سپاه قدس گیلان باید از ظرفیت مردم در بخش های مختلف استفاده و با آنان ارتباط برقرار کرده و از کمک‌های آنان بهره‌مند شوند زیرا بردن حضور مردم و خیرین هیچ پیشرفتی حاصل نمی‌شود.

استاندار گیلان: با مدیریت جهادی، گام‌های عملی برای محرومیت‌زدایی برداشته شود

اسدالله عباسی، با گرامیداشت ایام فاطمیه و یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی، نام این سردار جبهه مقاومت و الگوی بصیرت انقلابی را با سازندگی عجین شده، ذکر کرد.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی قدرت سازندگی و جریان‌سازی داشت، افزود: ایشان با مدیریت جهادی و اعتقاد به سازندگی، غبار محرومیت را از چهره محرومان زدود.

استاندار گیلان بر لزوم تداوم سیره اخلاقی و عملی سردار سلیمانی تاکید و اضافه کرد: باید با هم افزایی و تعامل بین بخشی، در جهت خودکفایی محرومان گام برداشت.

وی ارائه خدمت به محرومان را توفیقی برای مسئولان خواند و افزود: انقلاب اسلامی بر پایه خدمت‌گذاری به محرومان، بنا نهاده شده و امام راحل بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی نیز همواره بر حمایت از مستضعفان تاکید داشت.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه دستگاه‌هایی همچون سپاه، بسیج سازندگی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و بنیاد مستضعفان در جهت تعالی کشور و محرومیت زدایی پایه‌گذاری شده‌اند، گفت: باور دارم که باید از تمامی ظرفیت‌ها درجهت محرومیت‌زدایی استفاده کرد .

عباسی خاطرنشان ساخت: امروز دشمن با تمام توان و تجهیزات، جهت ضربه به نظام اسلامی و جبهه مقاومت تلاش می‌کند و تحریم های اقتصادی کشورمان، نمونه ای از این امر است.

وی یادآور شد: دولت سیزدهم فعالیت خود را درحالی آغاز کرد که شرایط اقتصادی کشور با بحران‌های جدی مواجه بود و این مسئله باعث شده تا امروز کشورمان با هزینه ای گران اداره شود.

دکتر عباسی با بیان اینکه نگاه رئیس‌جمهوری، همسو با منویات رهبر معظم انقلاب است،گفت: به‌عنوان نماینده دولت، شعارها و اهداف راهبردی دولت مردمی سیزدهم را پیگیری می‌کنم.

وی با تقدیر از اقدامات بسیج سازندگی در مسیر توسعه و تعالی کشور افزود: بسیج سازندگی اقدامات موثری را در نقاط مختلف کشور با صرفه اقتصادی به انجام رسانده که این خود مصداق مدیریت جهادی است.

استاندار گیلان بر لزوم شناسایی علت فقر و آسیب‌های اجتماعی و نیز ارائه راهکارهای عملی برای حل آن تاکید و بیان کرد: باید به کمک دلسوزان از محرومیت، جلوگیری و روند توسعه را با بهره‌گیری از ظرفیت‌های استانی و ملی دنبال کنیم.

در فاز اول طرح ساخت مسکن مددجویی کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان، یک هزار واحد احداث شده و امروز، آیین اختتامیه فاز دوم این طرح با ساخت ۷۴۱ واحد برگزار شد.

Share