شورای ششم در مسیر شوراهای قبلی رشت؛

۶ عضو شورا از پاسخ‎های شهردار رشت قانع نشدند | رضویان: به شهردار رشت وقت بدهیم

پس از رای گیری صورت گرفته شش نفر از اعضای شورا از پاسخگویی قانع نشدند و تنها پنج نفر پاسخ های علوی را قانع کننده دانستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، بیست و یکمین جلسه شورای شهر رشت با حضور اعضای شورا و با موضوع طرح سوال از شهردار رشت عصر روز شنبه برگزار شد.

شفیعی: قانع نشدم

شمس شفیعی در این جلسه پس از پاسخگویی شهردار رشت به سوالات گفت: به نظر من ایشان نتوانست که در این قسمت کارشناسانه جواب دهد که بر میگیرد به کم تجربیگی ایشان در مدیریت.

وی گفت: خود شهردار اعتراف کرد که قرارداد غلط است و جواب شما این است که یکسال را غلط ادامه دهیم. این قرارداد در زمان حضور شما در شورا امضا شده و بنده از شما انتظار داشتم که بازرسی را به قرارداد ورود دهید و اگر فساد این قرارداد مشخص شده، دستگاه بالا دستی لغو آن را اعلام کنند.

شفیعی یادآور شد: بنده باید اعلام کنم که از جواب های شما قانع نشدم.

علوی نیز در پاسخ به شفیعی اظهار کرد: در صورت لغو قرارداد سی ان جی، شهرداری باید خسارت پرداخت کند برای همین است که می گوید باید یک سال را تحمل کنیم.

پیمانکاران درجه یک در رشت کار نمی کنند

یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه شهردار رشت در برخی از پاسخ ها از موضوع خارج شد، اظهار کرد: شهردار نباید بگوید اگر اتفاق خیری در این هفتاد روز رقم خورده است ماحصل زحمات وی است و اگر مشکلی وجود دارد مربوط به دوران فعالیت شهرداران پیشین بوده است.

مسعود عباس نژاد با بیان اینکه بارها در فضای رسمی و دوستانه مباحث را به شهردار رشت تذکر داده ایم افزود: اعضای شورا نیز تمایل دارند که شهردار یار دوازدهم آنان باشد اما به واسطه عملکرد شهردار رشت فضا به سمتی رفته است که طرح سوال از شهردار رقم خورد.

وی با تاکید به اینکه شهردار رشت در همین شرایط فعلی به واسطه برخی از اقدامات زیر بار ۱۲۰ نفر فرد دیگر رفته است، بیان کرد: اگر اعضای شورا درخواست غیر قانونی از شخص شهردار داشته اند علوی شفاف بگوید.

عباس نژاد با اشاره به اینکه در حال حاضر پیمانکاران درجه یک در رشت کار نمی کنند، اظهار کرد: به واسطه اشتباهاتی که سالها رقم خورد پیمانکاران درجه یک تمایلی برای فعالیت ندارند و ان شاالله همه ما در مسیر واقعی خدمت به مردم قدم برداریم.

با این روند نباید اصلا از شهردار سوال کرد

نادر حسینی، عضو شورای شهر رشت با اشاره به اینکه نفس سوال پرسیدن خوب است، گفت: موضوع طرح سوال اعضای شورا از شهردار متاسفانه بازتاب‌های خوبی نداشت و با روندی که دیدیم اصلا نباید دیگر از شهردار سوال کرد!

وی افزود: خیلی‌ها از اعضای شورا می‌پرسیدند که چرا از شهردار سوال کردید!؟ سوال من این است که پس شورا باید چکار کنند!؟

این عضو شورای شهر رشت با تأکید بر اینکه طرح سوال برای تخریب کسی نیست، اظهار داشت: طرح سوال برای پیگیری مسائل شهری است.

وی همچنین ادامه داد: در طول ۶ ماه، اعضای شورای ششم علی‌رغم موانعی که وجود داشت تک تک مسائل شهری را مورد بررسی قرار داد و احساس می‌کنم در این مدت کارنامه قابل قبولی داشتیم.

حسینی در پایان اظهار کرد: باید روند به گونه‌ای باشد که مدیران هر هفته به صحن شورای شهر بیایند و پاسخگو باشند.

رضویان: به شهردار رشت وقت بدهیم

سید حسین رضویان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه کاش این حرف‌ها به گونه‌ای دیگر انجام می‌شد، گفت: آرامش چیزی است که از مردم رشت گرفته شده است.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذار برای سرمایه‌گذاری در شهری ابتدا نگاه می‌کند که آیا این شهر آرامش دارد با متلاطم است!؟

عضو‌ شورای شهر رشت افزود: آیا بعد از گذشت مدتی کوتاه نیاز به طرح سوال بود!؟ البته در شهری که یک شهردار به دلیل درخت شکسته شده استیضاح شد، چیزی بیشتر انتظار نمی‌رود!

رضویان خطاب به اعضای شورای شهر رشت تأکید کرد: عزیزانی که خود را شورای انقلابی می‌دانید، در گام دوم انقلاب رهبر عنوان کردند که اگر کاری به جوان می‌سپارید به او وقت بدهید.

این عضو شورای شهر رشت با اشاره به اینکه شهر رشت ۷۰۰ هزار نفر جمعیت دارد، گفت: در انتخابات شورای شهر رشت، نفر اول با ۱۱ هزار رای وارد شورا شد و بنده با ۷۰۰ رای کمتر و این یعنی مردم قهر کردند و به حق هم قهر کردند زیرا می‌بینند کاری توسط اعضای شورا انجام نمی‌شود‌.

وی با اشاره به اینکه من هر چه دارم برای این شهر می‌گذارم، چون رشت، شهر من است، اظهار کرد: رسانه‌ها از فردا می‌توانید از من سوال بپرسد که چرا از این موضوع دفاع کردم زیرا رسانه‌ها رکن چهارم دموکراسی هستند و از هر کسی که برای شهر من تصمیم می‌گیرد بپرسید که چرا تصمیمات تو براساس نظرات شخصی تو است نه منافع شهر!

هیچ کجای دنیا شهردار را پس از دو ماه بر نمی دارند

رضا عاشری دیگر عضو شورای شهر رشت در جلسه طرح سوال از شهردار رشت، خطاب به علوی گفت: در هیچ کجا دنیا حتی آنگولا و اتیوپی این طور نیست که با گذشت دو ماه از شروع فعالیت، شهردار استیضاح انجام شود.

وی با اشاره به اینکه از شهردار انتظار دارم که تاریخ دقیقی برای انجام فعالیت‌ها به شورا بدهد، تأکید کرد: تکلیف شهردار این است که به مردم بگویید که چه اتفاقی قرار است در چه تاریخی رخ دهد.

این عضو شورای شهر رشت در خطاب به شهردار با بیان اینکه تا زمانی که تایید دستگاه نظارتی را ندارید کسی را به عنوان سرپرست قرار ندهید زیرا این اشتباه را شهرداران قبلی نیز انجام دادند، اظهار کرد: از افراد با عرضه و کاربلد در مجموعه شهرداری استفاده کنید.

نوری هریس: قانع نشدم

مهدی نوری هریس با ابراز عدم قانع شدن از پاسخ های شهردار رشت خطاب به علوی گفت: بنده در مورد پاسخ به سوالات حوزه مشاغل پر ترافیک قانع نشدم. ماده ۱۰۰ فقط به این صنف ها مشروعیت می دهد. مثل هایپر مارکت ها برای مشتری های خود باید تامین پارکینگ کنند وگرنه باید پلمپ شود.

عضو شورای شهر رشت گفت: تمام اصناف باید رصد شود که کدام ها باعث ایجاد ترافیک می شود و از طریق مدیران مناطق پیگیری شود.

رمضانی: علیه بنده و دامادم جو سازی کرده اند

عضو شورای اسلامی شهر رشت در این جلسه با اشاره به اینکه از رسانه ها تقاضا دارم مباحث را به خوبی پیگیری و پس از آن رسانه ای کنند، اظهار کرد: بنده سالهاست که در کار سیاسی حضور داشته ام و وقتی موضوع طرح سوال از شهردار رشت مطرح می شد شروع کردند بر علیه بنده و دامادم که سالهاست در شهرداری رشت مشغول به کار است جو سازی کردند.

هادی رمضانی با بیان اینکه شهردار رشت سالها در جایگاه شورا حصور داشت افزود: ما قصد داشتیم که بابت برخی از اقدامات، شهردار رشت توجه و دقت بیشتری داشته باشد و ما بر اساس تعهدی که به مردم داده ایم باید عمل کنیم تا عدالت شهری در همه محلات شهر دیده شود.

نوع طرح سوال به گونه ای بود که انگار ما شمشیر را از رو بستیم

مجید عزیزی دیگر عضو شورای شهر رشت گفت: چالش های زیادی در بدنه شهرداری داریم و لازمه اش این است که همه باهم اتحاد و همبستگی داشته باشیم.

عضو شورای شهر رشت با تاکید بر اینکه طرح سوال حق طبیعی شورا است، افزود: اما نوع طرح سوال به گونه ای بود که انگار ما شمشیر را از رو بستیم.

عزیزی با تاکید بر اینکه طبق نظر یک دستگاه نظارتی پس از طرح سوال از شهردار، روند عملکرد شهردار افت داشته زیرا تمام حواس او برای این موضوع گذاشته شده است، افزود: ثبات مدیریتی در شهرداری حائز اهمیت است.

عزیزی در مورد پست مشاوره خواهرش نیز گفت: خواهر من ۱۵ سال سابقه کار در شهرداری دارد و در مورد انتصاب و پستی که به ایشان داده شد نیز اصلا با بنده مشورتی نشد و در جریان نبودم، هرچند ای کاش این کار را انجام نمی دادند.

تاکید تاج شهرستانی بر آموزش

علیرضا تاج شهرستانی دیگر عضو شورای شهر رشت نز با قدردانی از شهردار جوان رشت گفت: طرح سوال نباید باعث شود که مدیران شهرداری دست از کار بکشند.

وی افزود: یکی از ضعفهای کشور این است که برای برخی سمت ها آموزش ندیده ایم و با هوش و ذکاوت خودمان براساس تجربه پیش می رویم. بنده که وارد شورا شدم آموزشی ندیده بودم و آقای شهردار نیز کجا آموزش شهرداری دیده اند؟ ایشان با همان چالشی مواجه شده اند که من به عنوان عضو شورا مواجه شده اند.

کارگرنیا در ادامه جلسه گفت: هدف ما از طرح سوال این بود که در این مدت بعد از تذکراتی که داده شد و پاسخی نگرفتیم و تصمیم گرفتیم که تذکر جدی بدهیم.

در انتخاب معاونین مناطق از مدیران مشورت شود

وی افزود: در مورد ثبات مدیریتی نیز این باید در همه مناطق باشد، متاسفانه نظرات مدیران منطقه را در نظر نمی گیرید. مدیر به عنوان هماهنگ کننده است. آقای علوی چند معاون و مدیر در منطقه را عوض کرد بدون اینکه نظر مدیر منطقه را بپرسد.

کارگرنیا در مورد پل های عابرپیاده نیز گفت: انتظار من از شما این بود که تخصصی تر باشد وگرنه شکایت کردن و وارد پروسه پرونده حقوقی شدن قبلا باید انجام می گرفت.

گفتنی است در پایان پس از رای گیری صورت گرفته شش نفر از اعضای شورا از پاسخگویی قانع نشدند و تنها پنج نفر پاسخ های علوی را قانع کننده دانستند.

اگر ۴ نفر از اعضای شورای شهر رشت درخواست استیضاح کنند در جلسه آینده طرح استیضاح کلید می خورد.

Share