سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

۶.۹ درصد از مردم گیلان هنوز واکسن نزده اند|۳۲ نفر از بیماران در بخش‌های ویژه تحت مراقبت هستند

مهرابیان از بستری بودن ۱۸۸ نفر بیمار کرونایی در سطح بیمارستان‌های استان گیلان خبر داد و گفت: ۹۳.۱ درصد جمعیت ۱۲ سال به بالای گیلان واکسن نوبت اول خود را دریافت کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فردین مهرابیان در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری اظهار داشت: غالب واکسن‌ها در مراکز واکسیناسیون موجود هستند از طرفی با پیگیری‌هایی که انجام دادیم محموله واکسن آسترازنکا هم به زودی تامین و وارد استان خواهد شد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه ۹۳.۱ دهم درصد جمعیت ۱۲ سال به بالای استان واکسن نوبت اول و ۸۲.۶ دهم درصد جمعیت ۱۲ سال به بالا واکسن نوبت دوم خود را تزریق کرده‌اند عنوان کرد: در حال حاضر ۱۰۱ هزار و ۱۳۵ نفر از جمعیت ۶۰ سال به بالای استان گیلان واکسن نوبت سوم خود را تزریق کرده‌اند.

مهرابیان در پاسخ به این پرسش که چند درصد از جمعیت استان گیلان تاکنون هیچ کدام از دزهای واکسن خود را دریافت نکرده‌اند هم ابراز داشت: حدود ۶.۹ دهم درصد از جمعیت ۱۲ سال به بالای استان واکسن نوبت اول خود را تزریق نکرده‌اند.

وی از بستری بودن ۱۸۸ نفر بیمار کرونایی در سطح بیمارستان‌های استان گیلان خبر داد و یادآور شد: ۳۹ نفر جدیدا در بیمارستان‌های گیلان بستری شده‌اند علاوه بر این‌ها ۳۲ نفر از بیماران در ICU و بخش‌های ویژه تحت مراقبت هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر اینکه شش نفر از بیماران به تازگی در ICU و بخش‌های مراقبت ویژه بستری شده‌اند اضافه کرد: ۳۲ نفر از بیماران بستری در بیمارستان‌های استان گیلان بدحال هستند و شرایط مناسبی ندارند.

مهرابیان خاطرنشان کرد: نگاهی به این آمارها گرچه حکایت از روند نزولی بیماران بستری در بیمارستان‌های گیلان دارد اما همچنان از مردم استدعا می‌کنیم نسبت به رعایت موازین و دستورالعمل‌های بهداشتی اقدام کرده و از عادی انگاری بپرهیزند.

Share