وزیر خارجه آلمان مدعی شد؛

چشم‌اندازی برای پیشرفت مذاکرات دیده نمی‌شود

آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان روز شنبه گفت، از آنجا که پیشنهاد ایران در وین “مذاکرات را شش ماه به عقب برگردانده” در چند روز اخیر در این مذاکرات هیچ پیشرفتی حاصل نشده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان روز شنبه گفت، از آنجا که پیشنهاد ایران در وین “مذاکرات را شش ماه به عقب برگردانده” در چند روز اخیر در این مذاکرات هیچ پیشرفتی حاصل نشده است.

 بربوک که در حاشیه نشست وزرای خارجه گروه هفت در لیورپول سخن می‌گفت، تاکید کرد که هیچ چشم‌اندازی برای پیشرفت در این مذاکرات دیده نمی‌شود.

او گفت که فرصت برای حل مشکل، به سرعت در حال از دست رفتن است.

اشاره بربوک به متن جدیدی است که هیات ایرانی به عنوان مبنای جدید مذکرات در پایان ماه نوامبر ارائه کرده است.

همزمان به گزارش رویترز یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا گفته است که کشورهای اروپایی بر این نظر هستند که هنوز امکان به نتیجه رسیدن مذاکرات با ایران وجود دارد اما وقت برای این کار تنگ است.

این خبرگزاری همچنین عصر شنبه به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی گزارش می دهد که مدیران پنتاگون در روز ۲۵ اکتبر مشاور امنیت ملی آمریکا را در جریان مجموعه کامل گزینه های نظامی برای اطمینان از عدم توانایی ایران برای تولید سلاح هسته ای قرار دادند.

صبح روز شنبه، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت آنتونی بلینکن، وزیر خارجه این کشور با همتایان اروپایی‌اش، مذاکراتی “سازنده” درباره برجام و شیوه برخورد با ایران داشته است.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، بلینکن که برای شرکت در نشست جی-هفت در لیورپول به سر می‌برد، درباره برجام و شیوه ادامه مذاکرات با وزرای خارجه کشورهای بریتانیا، آلمان و فرانسه گفت‌وگو کرده است.

Share