پیش بینی وضعیت هوا؛

وزش باد گرم تا روز چهارشنبه و افزایش ۱۲ درجه ای دمای هوای گیلان

مدیرکل هواشناسی گیلان، از افزایش دمای هوای استان با جنوبی شدن جریانات خبر داد و تصریح کرد: شاهد افزایش هشت تا ۱۲ درجه ای متوسط دمای هوا خواهیم بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمد دادرس در گفت وگو با ایسنا، آسمان گیلان را قسمتی ابری تا ابری و مه آلود دانست و اظهار کرد: جیرنده با پنج درجه سلسیوس و رشت با ۲۱ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرم ترین مناطق استان هستند.

وی با بیان اینکه بررسی نقشه های هواشناسی نشان دهنده فعالیت تناوبی جریانات جنوبی در منطقه است، افزود: به تناوب در برخی از مناطق وزش باد گرم از امروز تا چهارشنبه مورد انتظار است.

مدیرکل هواشناسی گیلان، از افزایش دمای هوای استان خبر داد و تصریح کرد: شاهد افزایش هشت تا ۱۲ درجه ای متوسط دمای هوا خواهیم بود.

دادرس اضافه کرد: همچنین با توجه به عبور امواج ناپایدار سطوح میانی جو، افزایش ابر و مه آلودگی و در برخی از مناطق بارندگی و در ارتفاعات بالادست بارش برف پیش بینی می شود.

وی بارندگی در ارتفاعات و دامنه ها و رعد و برق را از دیگر پدیده های مورد انتظار تا پایان هفته دانست و گفت: احتمال آسیب به سازه های موقتی و سست و شکستن درختان و آتش سوزی در جنگل ها و مراتع وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی گیلان یادآور شد: به تدریج از عصر و شب چهارشنبه وزش باد شمالی و کاهش دما و بارندگی و بارش برف در ارتفاعات شروع می شود.

Share