آخرین پیش بینی هواشناسی؛

هشدار سطح نارنجی؛ افزایش دمای هوا در گیلان به همراه وزش باد گرم

دمای هوا در گیلان در روز‌های پایانی هفته ۸ تا ۱۰ درجه گرمتر می‌شود و دریا نیز تا پایان هفته برای فعالیت‌های دریایی مناسب است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، کارشناس هواشناسی گیلان با اشاره به اینکه آسمان گیلان نیمه ابری تا ابری است گفت: پیش بینی می‌کنیم دمای هوا تا پایان هفته ۸ تا ۱۰ درجه افزایش یابد.

سمانه نگاه افزود: برای روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه وزش باد جنوبی پیش بینی شده است که در ارتفاعات و برخی مناطق جلگه‌ای شدید خواهد بود.

وی گفت: فعالان بخش‌های مختلف کشاورزی، مرغداری‌ها، پرورش دهندگان ماهی، گلخانه داران، باغداران و بخش‌های عمرانی و صنعتی تمهیدات لازم را برای پیشگیری از هرگونه آسیب فراهم کنند.

کارشناس هواشناسی همچنین به شهروندان به ویژه مسافران و جنگل نشینان توصیه کرد با توجه به وزش باد گرم، در جنگل آتش روشن نکنند.

سمانه نگاه با اشاره به ورود سامانه هوای ناپایدار از دیشب به گیلان گفت: از شب گذشته در برخی مناطق بارش باران گزارش شده است.

وی با بیان اینکه از جیرنده، منجیل و رودبار بارش باران گزارش شده است افزود: این سامانه ناپایدار عصر امروز به تدریج از استان خارج می‌شود.

کارشناس هواشناسی گیلان افزود: دمای فعلی شهر رشت مرکز استان ۱۲ درجه سلسیوس و رطوبت فعلی ۹۵ درصد است.

سمانه نگاه گفت: در شبانه روز گذشته جیرنده با دمای ۴ درجه سلسیوس و لاهیجان با دمای ۲۰ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرمترین شهر‌های استان بودند.

وی افزود: دریا تا پایان هفته برای فعالیت‌های دریایی مناسب است.

Share