رسول فرخی تاکید کرد؛

مجلس باید مظهر حاکمیت و قدرت مردم باشد | ضرورت اعمال نظارت دقیق قوه مقننه بر قوه مجریه

نماینده لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مجلس شورای اسلامی چکیده خون هزاران شهید است که برای برافراشتن پرچم اسلام جانفشانی ها کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رسول فرخی میکال با اشاره به دهم آذرماه سال روز شهادت آیت الله مدرس است، اظهار کرد: ایشان می فرمایند خداوند دو چیز را به من نداد یکی ترس و دیگری طمع، هرکس با مصالح ملی و امور مذهبی همراه باشد، من هم با او همراهم. سیاست ما عین دیانت ماست دیانت ما عین سیاست است.

نماینده لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مجلس شورای اسلامی چکیده خون هزاران شهید است که برای برافراشتن پرچم اسلام جانفشانی ها کردند؛ مجلس مجموعه ای از نخبگان مردم است؛ مجلس تبلور اراده ملت است؛ مجلس عصاره زحمت های طاقت فرسای امتی سلحشور و مقاوم است؛ از این رو باید مظهر حاکمیت و قدرت مردم باشد و نمایندگان آن نیز باید در جهت اراده و خواست مردم و صلاح جامعه و اسلام گام بردارند.

وی یادآور شد: در شرایط حساس امروز یکی از شاخصه های مهم توسعه اقتصادی، وجود برنامه ریزی و بودجه بندی دقیق است. در دنیای جدید، تنظیم بودجه نقش اساسی در سالم سازی ساختار اقتصادی جامعه ایفا می کند. به طوری که یک برنامه ریزی سالم می تواند وسیله ای برای اعمال نظارت دقیق قوه مقننه بر قوه مجریه باشد و با تعیین بودجه مورد نیاز و نیز وظایف ارگان ها و سازمان های دولتی در جهت ساماندهی وضعیت اقتصادی آنها قدمهای مؤثری بردارد.

فرخی در ادامه گفت: بدون شک نقش مجلس شورای اسلامی بویژه کمیسیون های برنامه ریز در این مورد بسیار با اهمیت و حیاتی است از این رو، یک مجلس قوی و توانمند علاوه بر برخورداری از نیروهای کارآمد اقتصادی و برنامه ریز، از تجربه نخبگان جامعه جهت حل مشکلات اقتصادی استفاده نماید.

Share