با حضور رئیس و اعضای شورای رشت:

بهره برداری از ساختمان فرماندهی و رونمایی از خودروی فرماندهی سیار عملیات آتش نشانی

آئین بهره بردای از ساختمان فرماندهی و رونمایی از خودروی فرماندهی سیار عملیات آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت امروز چهارشنبه ۱۷ آذر ماه ۱۴۰۰ با حضور رئیس و اعضای شورا، سید امیر حسین علوی شهردار رشت، فتح اللهی فرماندار شهرستان رشت و مدیران شهری در ایستگاه ۱۴ آتش نشانی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رئیس شورای اسلامی شهر رشت در این مراسم ضمن تقدیر از تلاشهای مدیران اسبق سازمان آتش‌ نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت ابراز داشت: بدنه سازمان آتش‌ نشانی شهرداری رشت دارای مدیران بسیار توانمند و خلاق است و هر کدام از این مدیران با توانایی هایی که از آن برخوردارند، قابلیت اداره یک شهر را دارند.

محمد حسین واثق کارگرنیا آتش نشانان را مدافعان ایمنی شهر رشت نامید و با پاسداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، شهدای امنیت و سلامت و شهدای آتش‌نشان افزود: افتتاح و بهره‌برداری مرکز فرماندهی و کنترل آتش‌نشانی شهر رشت اتفاقی بسیار خوب و مبارک برای این شهر محسوب می‌شود.

وی وجود اراضی نسقی فراوان در سطح شهر رشت و خارج بودن بسیاری از ساخت و سازها از اصول شهرسازی را امری نگران کننده دانست و تصریح کرد: این امر دستگاههای خدمت رسانی مانند آتش‌ نشانی را در ارائه خدمات کیفی و بهینه با مشکلات متعددی مواجه می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت در پایان ارتقاء امکانات و تجهیزات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری را خواستار شد و عنوان کرد: شهردار رشت در این زمینه رویکرد خوبی دارد و امیدواریم در راستای تقویت سازمان آتش نشانی گامهای لازم برداشته شود.

سید امیر حسین علوی شهردار رشت نیز در این مراسم با بیان اینکه مجموعه شهرداری و آتش‌ نشانی با توجه به ضروریات و نیازهایی که وجود داشت، اقدام به طراحی و اجرای مرکز فرماندهی آتش‌ نشانی و خودروی میدل باس کردند، اظهار کرد: خلاقیت و استفاده از امکانات، تفکر و رویکردی است که باید در مجموعه شهرداری رشت نهادینه شود.

شهردار رشت احصاء مشکلات و موانع و برنامه‌ریزی برای رفع آنها در کنار ایجاد امکانات شهری را از جمله خصوصیات مدیران کارآمد ذکر کرد و بیان داشت: تمام مدیریت شهری باید با این تفکر آشنا باشند و کارهایش را بر مبنای آن پیش ببرند.

سید امیر حسین علوی وضعیت و شرایط سختی که مجموعه مدیریت شهری در آن قرار گرفته است را خاطر نشان کرد و گفت: بخشی از مشکلات امروز شهرداری رشت ریشه فرا استانی دارد اما بخشی از عقب افتادگیها و چالشهای آن به دلیل ناکارآمدی مدیران گذشته است‌.

شهردار رشت افزود: اتفاق مبارک امروز در سازمان آتش نشانی نشان داد رویکرد این مجموعه اقتصاد مقاومتی و اقتصاد درون‌زا است. زیرا توانستند با استفاده از امکانات موجود بیشترین بهره‌برداری را داشته باشند.
علی فتح‌ اللهی فرماندار شهرستان رشت در مراسم بهره بردای از ساختمان فرماندهی و رونمایی از خودروی فرماندهی سیار عملیات آتش نشانی اظهار داشت: مقوله امنیت با تمام مؤلفه‌های خود می‌تواند تاثیرات شگرفی را در توسعه کشورها رقم بزند.

فرماندار شهرستان رشت نقش پلیس و مراکز خدماتی مانند اورژانس و آتش‌نشانی را در ایجاد احساس امنیت بین مردم نقشی حساس و خطیر دانست و عنوان کرد: یکی از مهمترین نشانه‌های شهرنشینی دارا بودن آن شهر از خدمات آتش‌ نشانی است و شهرداریها بدون داشتن این ابزار و امکانات قابل تصور نیستند.

فتح‌ اللهی با بیان اینکه در صورت سوق پیدا کردن شهرها به سمت بلند مرتبه‌ سازی امکانات آتش‌ نشانی‌ها هم باید تقویت شود، ابراز داشت: امکانات شهری باید متناسب با توسعه شهری ارتقاء پیدا کنند که یکی از مهمترین مصداق های این امر آتش‌ نشانی است.

سید حسین رضویان رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه مقوله کیفیت زندگی و زیست اجتماعی، بین جوامع تفاوت ایجاد می‌کند، اضافه کرد: رسالت اصلی شهرداریها ارائه خدمت به شهروندان است.

رضویان طراحی خودروی میدل باس و بهره‌برداری از مرکز فرماندهی و کنترل آتش‌ نشانی را یکی از جلوه‌های ارتقاء سطح کیفیت زندگی در شهر رشت اعلام کرد و افزود: چنین زیرساختهایی به ما کمک می‌کند تا در زمان وقوع هرگونه اتفاق و بحران بهترین تصمیم‌گیری و مدیریت را برای کمک به شهروندان اعمال نمائیم.

رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت ادامه داد: در شهرداری رشت باید امر تقدیر از پرسنل کارآمد نهادینه شود تا جامعه هم به این نتیجه برسد که چنین نیروها و افرادی مورد احترام هستند.

Share