شهردار رشت تاکید کرد؛

بررسی مجدد و بازپیرایی در نحوه اجرای فضای سبز پیاده راه فرهنگی شهر رشت

جلسه ساماندهی پیاده راه فرهنگی یکشنبه ۲۸ آذر ماه ۱۴۰۰ با حضور محمد حسین واثق کارگرنیا رئیس شورا و سید امیر حسین علوی شهردار رشت در منطقه دو شهرداری برگزار گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سید امیر حسین علوی شهردار رشت اظهار داشت: ساماندهی و رفع نواقص و کمبودهای پیاده راه فرهنگی از اولویت‌هایی محسوب می‌شود که مجموعه مدیریت شهری ناگزیر به اجرا و تعیین تکلیف آن است.

علوی بر لزوم اولویت‌بندی کارها، مشخص شدن وظایف و تکالیف هر بخش، برآورد منابع مالی مورد نیاز و تعیین مدت زمانی برای اجرای پروژه ساماندهی پیاده راه فرهنگی رشت تاکید کرد و افزود: اگر هر کدام از بخشهای ذیربط شهرداری به وظیفه خود عمل کنند، می‌توانیم در کوتاهترین زمان ممکن نتایج حاصله از این پروژه را شاهد باشیم.

شهردار رشت با بیان اینکه بخشی از پروژه‌های ساماندهی پیاده راه فرهنگی مربوط به اصلاح بخش کف پوش، مبلمان، کیوسکهای اطلاع رسانی، نورپرداری و فضای سبز است، تصریح کرد: از مدیران و دستگاههای زیر مجموعه شهرداری رشت انتظار داریم نحوه انجام بهسازیها، جانمایی‌ها و برآورد منابع مورد نیاز برای پروژه ساماندهی پیاده راه فرهنگی با کمترین اعتبارات ممکن حداکثر تا ۱۵ روز آینده تدوین و ارائه نمایند.

وی بررسی مجدد و بازپیرایی در نحوه اجرای فضای سبز پیاده راه فرهنگی شهر رشت را از سازمان سیما، منظر و فضای سبز خواستار شد و ادامه داد: پروژه‌های ساماندهی پیاده راه باید به گونه‌ای عملیاتی شود که مردم تغییر را احساس کنند.

علوی ترمیم و مرمت ساختمان ساعت میدان شهدای ذهاب را از دیگر اولویتهای شهرداری رشت اعلام کرد و گفت: شهرداری رشت منابع این کار را هر طور که شده تامین می‌نماید اما انتظار دارد پیمانکاری که برای پروژه مرمت انتخاب می‌شود از تخصص لازم و توان اجرای کار برخوردار باشد.

شهردار رشت از انتخاب یک تیم برای ساماندهی و نگهداری از پروژه‌های آب نمای سطح شهر از جمله آب نمای میدان شهدای ذهاب خبر داد و اضافه کرد: با توجه به اینکه ایام تعطیلات نوروز را در پیش داریم، اقدامات این حوزه باید تسریع پیدا کند.

علوی ارائه بسته تشویقی و بسته سرمایه‌گذاری توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز برای طراحی جداره و ساماندهی تابلوهای پیاده راه فرهنگی را در ۱۰ روز آینده خواستار شد و بیان داشت: در مورد خیابان اقتصاد هم باید پیگیریهای لازم جهت بازگشایی و اتصال آن هر چه سریعتر انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه تهیه یک جدول رویداد برای ساماندهی پیاده راه فرهنگی از ضروریات اساسی این پروژه است، عنوان کرد: سازه‌های نمایشگاهی فعلی دیگر جوابگوی فضای شهر رشت و نیازهای آن نیست، بلکه باید قبل از برپایی هر نمایشگاهی در پیاده راه فرهنگی ضمن ایجاد سازه‌های اصولی و درست امکانات اولیه هم در آن لحاظ شود.

شهردار رشت ضمن تاکید بر لزوم ساماندهی دستفروشان پیاده راه فرهنگی اذعان کرد: برای انجام این کار به یک عزم جمعی و مشارکت سایر نهادهای متولی اعم از انتظامی و قضایی با شهرداری رشت نیاز داریم.

Share