رئیس شورای قضایی استان گیلان؛

با زمین خواران و کسانی که تغییر کاربری غیر مجاز گرفته اند برخورد می کنیم

حمزه خلیلی رییس کل دادگستری گیلان با علما، طلاب و امامان جمعه اهل سنت شهرستان‌های رضوانشهر، تالش و آستارا در حوزه علمیه محمدیه تالش صبح امروز دیدار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان با علمای اهل سنت شهرستان‌های رضوانشهر، تالش و آستارا دیدار کرد و در جمع آنان حضور یافت.

حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری گیلان با اشاره به اینکه یکی از مسئولیت‌های سخت و خطیر، مسئولیت ارشاد و هدایت مردم است تصریح کرد: پیامبران به عنوان سفیران الهی در جامعه با عقول مردم مواجه بودند و آنان را با برهان و استدلال قانع می‌کردند.

وی با بیان اینکه مبلغان دینی باید ابتدا خود را اقناع نموده و به زیور تقوا آراسته کنند و سپس در مسیر اقناع و هدایت مردم گام بردارند اظهار داشت: مبلغ دینی اگر بتواند عقل مردم را قانع کند قلب آنان را نیز به تسخیر در آورده و راه هدایت بر او آسان می‌شود.

رئیس شورای قضایی استان در ادامه با انتقاد از برخی تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در گذشته که موجب افزایش ساخت و ساز ویلا و منازل مجلل در روستاها گردیده افزود: دستگاه قضایی با عزم جدی با زمین خواران و کسانی که تغییر کاربری غیر مجاز گرفته و اقدام به ساخت و ساز کرده‌اند برخورد کرده و حتی تعدادی از بناهای غیر قانونی را قلع و قمع نموده است.

وی در پایان با تقدیر و تشکر از طلاب و اساتید اهل سنت شهرستان‌های رضوانشهر، تالش و آستارا خاطر نشان کرد: باید از علم و تجربه علمای اهل سنت در شوراها استفاده کرد و از این سرمایه‌های اجتماعی نظام به نحو مطلوب بهره‌مند گردید.

Share