رییس سازمان مدیریت بحران کشور با حضور در گیلان عنوان کرد؛

از ارتقای ناوگان بالگردی هلال احمر تا افزایش تجهیزات آتش نشانی شهرداری‌ها

نجاربا اشاره به اینکه در زمان بحران باید از همه ظرفیت‌ها استفاده شود گفت: تجهیزات شهرداری‌ها و  آتش نشانی مانند نردبان بلند و… در زمان بحران بسیار مناسب است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رییس سازمان مدیریت بحران کشور در نشست مشترک اعضای کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با مدیران دستگاه های اجرایی با بیان اینکه اعتباراتی که به استان گیلان داده شده مبلغ قابل توجه‌ی است، گفت: در سال اول برای ماده ۱۶ مبلغی بالغ بر پنج هزار میلیارد تومان برای پیشگیری پیشنهاد داده شد که متاسفانه ۳۰۰ میلیارد تومان در ردیف متفرقه آمده است و برای سال ۱۴۰۰ مبلغ ۷هزار ۵۰۰ میلیارد تومان برای پیشگیری پیشنهاد داده شد.

اسماعیل نجار با اشاره به این مطلب که استفاده از ظرفیت و منابع دولت هم محدود است و باید از ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم گفت: در ۸ سال گذشته تلاش زیادی برای ارتقای ناوگان بالگردی هلال احمر کردیم که فقط چند بالگرد خریداری شد اما اگر بخواهیم از ظرفیت‌های ارتش و نیروهای مسلح استفاده کنیم تعداد بالگرد‌ها به ۱۸۰۰ می‌رسد که در زمان حادثه و بحران مورد استفاده قرار میگیرد.

وی با اشاره به اینکه ۲ هزار میلیارد تومان به راه شهرسازی پرداخت کردیم گفت: راه شهرسازی با این مبلغ قرار بود ناوگان خود را ارتقا بدهند و در زمان آمادگی خود استفاده کنند و در زمان بحران پای کار باشند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اینکه در زمان بحران باید از همه ظرفیت‌ها استفاده شود گفت: تجهیزات شهرداری‌ها و  آتش نشانی مانند نردبان بلند و… در زمان بحران بسیار مناسب است و بر همین اساس سالهای متوالی با کمک آقای جمالی نژاد به دولت در جهت ارتقاء ظرفیت انها پیشنهاد دادیم و امسال هم با توجه به حادثه در چالوس وزیر از ما خواست که برای افزایش تجهیزات درخواست‌های لازم داده شود که در سه فاز این درخواست صورت گرفت.

نجار ادامه داد: فاز اول ۵۴ شهر شامل کلانشهر‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر و فاز دوم برای شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر، فاز سوم شهرهای کمتر از ۱۰۰ هزار نفر در نظر گرفته شد که مبلغ مورد نیاز برای تامین تجهیزات بالغ بر ۷هزار میلیارد تومان است و به دولت پیشنهاد دادیم و امیدواریم که محقق شود.

وی در مورد تنش آبی گفت: برای کاهش تنش آبی در کشور ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود که به استان گیلان ۳۰۰ میلیارد تومان پرداخت شد. ظرفیت بعدی برای حل مشکلات تنش آبی کشاورزان و خشکسالی مبلغ ۶ هزار ۵۰۰ میلیاردتومان بود که از این میزان ۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای جبران خسارت‌ها به کشاورزان پرداخت می‌شود و ۲ هزار میلیارد تومان برای اجرای بند خ ماده ۳۳ برنامه ششم و ۱۵۰۰ میلیارد تومان که ۵۰۰ میلیارد تملک برای وزارت نیرو و هزار میلیارد برای کشاورزی تخصیص یافت.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه اعترافات خوبی برای جبران خسارات های وارده به گیلان پرداخت شده، گفت: سال گذشته برای سر دهنه‌های استان گیلان ۴۵ میلیارد تومان پرداخت شد.

نجار در مورد پرداخت خسارت‌ها نیز اظهار کرد: برای پرداخت خسارت‌ها به بخش کشاورزی و زیر مجموعه ان داریم که اولی بند خ ماده ۳۳ قانون محال برای ۲ سال برای مناطق حادثه دیده و دومی صندوق توسعه بیمه کشاورزی است که دولت برای امسال بالغ بر ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان کمک کرده است.

وی گفت: در خواست‌هایی از سوی شهرداران، فرمانداران، نمایندگان به ما میرسد. ما ریالی نداریم و جایی دستمان بند نیست و فقط می‌توانیم درخواست‌ها را بگیریم و بر اساس ضرورت‌ها به دولت پیشنهاد می‌کنیم. از همه دوستان می‌خواهیم که درخواست‌ها مطالعه شده باشد.

 

Share