رییس کمیسیون امور داخلی و شوراها در گفتگو با دیارمیرزا عنوان کرد؛

کاهش سردرگمی مردم با مدیریت جامع شهری|قانونگذاری برای تأسیس انجمن‌ها و کانون‌های صنفی

جوکار به بررسی طرح جامع مدیریت شهری اشاره کرد و گفت: با مدیریت جامع شهری مردم کمتر سردرگم می‌شوند زیرا دستگاه‌های خدمت رسان مشغول کارهای موازی هستند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در گفتگو با دیارمیرزا با بیان اینکه اعضای این کمیسیون به استان گیلان سفر کرده اند، افزود: در این سفر مباحثی که مربوط به حوزه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها نظیر مشکلات شهرداری‌ها، پسماند، حوزه امنیتی، امداد و نجات و بحران مورد بررسی قرار می‌گیرد.

محمدصالح جوکار با اشاره به عضویت دو تن از نمایندگان گیلان در این کمیسیون، گفت: حجت‌الاسلام محمد صفری نایب رییس و آقای رسول فرخی دبیر کمیسیون هستند و باتوجه به اینکه بنا داریم در بخش نظارتی به عنوان رسالت مجلس ورود کنیم به استانهای کشور سفر کنیم که در همین راستا گیلان انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه در این سفر نشستی با شهرداران و اعضای شورا نمایندگان حوزه‌های انتخابیه نمایندگان گیلان برگزار میشود، افزود: اصلاح قانون انتخابات شوراها و نحوه نظارت بر انتخابات، نظارت بر عملکرد شوراها از جمله برنامه‌های کمیسیون امور داخلی و امور شوراها است که در دستور کار قرار داریم.

جوکار در ادامه به بررسی طرح جامع مدیریت شهری در این کمیسیون اشاره کرد و گفت: با مدیریت جامع شهری مردم کمتر سردرگم می‌شوند زیرا دستگاه‌های خدمت رسان مشغول کارهای موازی هستند.

رییس کمیسیون امور داخلی و شوراها در ادامه افزود: طرح جامع مدیریت شهری بالای ۱۷۰ ماده دارد که در حال بررسی است.

وی در ادامه گفتگو با دیارمیرزا با اشاره به بررسی طرح قانون انتخابات مجلس اظهار کرد: تا پایان سال این قانون نیز به سرانجام می‌رسد.

جوکار با بیان اینکه در رابطه با تأسیس انجمن‌ها و کانون‌های صنفی تاکنون قانون مستقلی نداشته ایم، افزود: با تصویب مجلس صاحب قانون در این زمینه می‌شویم.

Share