نماینده گرگان و آق‌قلا؛

هیچ توصیه ای برای استخدام دخترم انجام ندادم | شاید وزیر نفت برای خوش‌خدمتی دستور داده باشد

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس با تاکید بر اینکه قبلا هم گفته‌ام که بنده هیچ توصیه ای برای استخدام دخترم در وزارت نفت نداشتم، خواستار بررسی این مسئله و حواشی ایجاد شده توسط کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رمضانعلی سنگدوینی در گفت وگو با خانه ملت با اشاره به مستندات اخیر که در فضای مجازی و صداوسیما منتشر شد، گفت: دختر من به صورت کاملا عادی در آزمون استخدامی وزارت نفت شرکت کرده و من هم هیچ توصیه ای برای استخدام او انجام ندادم.

وی افزود: ما به عنوان نماینده مردم به درخواست موکلین خود، برای خیلی از آن‌ها درخواست تبدیل وضعیت یا از این قبیل موارد به دستگاه‌های دولتی می دهیم اما مجدد تاکید می‌کنم ، برای دختر خودم هیچ توصیه‌ای نکردم و از دختر من برای بستن قرارداد مدت معین دعوت شده است.

سنگدوینی تصریح کرد:  اکنون سوال این است که اگر دختر من در آزمون قبول نشده و این خلاف قانون است،‌ چرا از وی برای قراداد مدت معین، دعوت کرده اند؟

نماینده مردم گرکان و آق‌قلا افزود: مسأله مشکوک این است که نامه آقای وزیر رسانه ای می شود و وقتی جنجال صورت گرفت، آقای اوجی که دستوری خلاف مقررات داده و  باید پاسخگوی اصلی این ماجرا باشد، کنار گذاشته می شود و بنده می شوم متهم اصلی.

عضو کمسیون انرژی مجلس با انتقاد از صداوسیما تاکید کرد: حتی صدا و سیما گزارش یک طرف پخش کرد و به جای اینکه وزیر را مورد سوال قرار دهد، بنده را مقصر ماجرا قلمداد می کند! اگر آقای جبلی بنای عدالت خواهی دارد، چرا مظلوم کشی می کند و  متهم اصلی را نقد نمی کند؟

وی در همین زمینه با بیان اینکه چه رابطه ای بین صدا و سیما و وزارت نفت وجود دارد که با این شیوه رسانه ای می خواهد، موضوع را به نفع آقای اوجی مدیریت کند؟ اضافه کرد: آیا این نامه ای که منتشر شده، دستور وزیر بوده یا درخواست من؟ آیا ادعای روابط عمومی وزارت نفت که وظیفه دفاع از وزیر را دارد، می تواند‌ مستندی علیه من باشد؟  آیا اینکه وزیر به هر دلیل، شاید برای خوش‌خدمتی و بدون اینکه من را در جریان بگذارد، دستور‌ بستن قراداد مدت معین با دختر من را می دهد، را  من باید پاسخ بدهم؟

سنگدوینی تاکید کرد: بنده به محض اینکه موضوع را فهمیدم، به دخترم گفتم که موضوع قرارداد منتفی است و با روند اتفاق افتاده ، من از کمیسیون اصل ۹۰ مجلس خواستم وزیر را فرابخواند و موضوع را بی‌طرفانه بررسی کند و نتیجه را هرچه بود به اطلاع مردم برساند.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا با بیان اینکه در این زمینه آماده  هستم در هر مرجع قضایی دیگری موضوع بررسی شود گفت: سوالم از رسانه ها این است که هنگامی که مستندی وجود ندارد،‌ چرا فردی را متهم می کنند؟ از من سوال می کنند که تو هنگام رای کابینه از آقای اوجی حمایت کردی بنابراین مجرم هستی!بر اساس چه مبنایی چنین تهمتی‌ می‌زنید؟ من آن زمان وی را برای این سمت توانمند تشخیص دادم؛ من کجا چنین رانتی طلب کردم همینطور که نمی شود اتهام زد. این آقای اوجی است که باید پاسخ دهد.

عضو کمسیون انرژی مجلس تاکید کرد: آقای اوجی به این دلیل که یک نفر را خلاف مقررات استخدام کرده و مجموعه وی بدون هیچ مستندی آن را  به من که هیچ ارتباطی نداشتم نسبت داده باید بیاید در کمیسیون اصل ۹۰‌ پاسخگو باشد. اگر هم سندی دال بر درخواست من، ارایه کردند، من پاسخگو خواهم بود

Share