حادثه ای عجیب؛

نجات نوجوانی که به داخل شکاف بین دو ساختمان سقوط کرده بود

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از نجات نوجوان ۱۲ ساله ای که شب گذشته به داخل شکاف بین دوساختمان سقوط کرده بود خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، سید جلال ملکی در این باره اظهار کرد: ساعت ۲۳ و ۵۷ دقیقه شب گذشته یک مورد حادثه سقوط فرد به داخل درز انقطاع بین دو ساختمان در محله مشیریه تهران به سامانه  ۱۲۵ سازمان آتش نشانی شهرداری تهران اطلاع داده شد.

وی افزود: دو ایستگاه با امکانات کامل به محل اعزام شدند. آتش نشانان طی سه دقیقه به محل رسیده و مشاهده می‌کنند که یک پسر نوجوان حدود ۱۲ -۱۳ ساله در درز انقطاع بین دو ساختمان که کمی بیش از حد استاندارد و شاید ۴۰ تا ۴۵ سانتیمتر است سقوط کرده است. این دو ساختمان مسکونی پنج طبقه و چهارطبقه، یک طبقه به ارتفاع کمی بیش از سه متر اختلاف سطح داشتند.

ملکی با بیان اینکه همکاران ما طبق نشانه‌ها و اطلاعاتی که بچه های دیگر دادند و تخمین‌های درستی که زدند موفق شدند محل قرار گرفتن این نوجوان را مشخص کنند گفت: آنها از طبقه سوم با همکاری مالک واحد، بخشی از دیوار را شکافتند و خوشبختانه موفق شدند به گونه‌ای که هیچ آسیبی به او وارد نشود به نزدیکترین محل آن فرد برسند و در یک عملیات بسیار حساس نجاتش دهند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران تاکید کرد که کوچکترین بی احتیاطی و اشتباهی می‌توانست آسیب‌های جبران‌ناپذیری به آن فرد وارد کند. خوشبختانه با تلاش همکاران این پسر با حداقل آسیب دیدگی خارج شد و به آغوش خانواده بازگشت و عملیات در ساعت ۵۰ دقیقه بامداد به پایان رسید.

ملکی با اشاره به اینکه قبلا هم چنین مواردی داشته ایم که به ویژه کودکان به داخل درز انقطاع ساختمان ها سقوط کرده بودند، زیرا در برخی موارد به ویژه قدیمی‌سازها فاصله زیادی بین دو ساختمان وجود دارد، گفت: اگر چنین چیزی وجود دارد و اکنون دیگر نمی‌شود اصلاحش کرد حتما روی قسمت درز که فاصله بین دوساختمان است با مصالح مناسب پر شود تا از افتادن افراد و حیوانات که خارج کردنشان بسیار مشکل است جلوگیری کنند.

Share