قفل دیجیتال چیست؟ راهنمای خرید انواع قفل های هوشمند

قفل دیجیتال و یا  قفل هوشمند و الکترونیک به محصولاتی گفته می شود که با استفاده از بردهای الکترونیکی هوشمند ساخته شده اند و شکل ظاهری آن ها با قفل های قدیمی بسیار متفاوت می باشد.

این روزها حفظ حریم خصوصی و ایجاد امنیت برای افراد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. اولین راه حل برای این امر استفاده از انواع قفل درب می باشد. قفل ها دارای انواع مختلفی می باشند و آنچه موجب تمایز در قیمت و نوع قفل می شود طراحی ساخت و میزان امنیت ایجاد شده توسط این محصولات می باشد. از جدیدترین مدل قفل، می توان به قفل دیجیتال درب اشاره نمود. تکنولوژی استفاده شده در این محصولات بسیار جدید و نصب آن در درب ها موجب سهولت در استفاده و ایجاد امنیت بسیار بالا برای منازل می شود. قیمت قفل دیجیتال یا همان قفل هوشمند بسته به مدل قفل و تکنولوژی استفاده شده در آن متغییر است. برای آشنایی بیشتر با انواع قفل دیجیتال و کاربرد آن ها در این مطلب با ما همراه باشید.

 برای خرید و اطلاع از قیمت قفل دیجیتال می توانید با شماره تلفن ۰۹۱۹۸۶۴۹۹۰۲ تماس بگیرید و یا  به سایت آریا لاک به آدرس https://arialock.com/ مراجعه کنید.

قیمت قفل دیجیتال

قفل دیجیتال چیست؟

قفل دیجیتال و یا  قفل هوشمند و الکترونیک به محصولاتی گفته می شود که با استفاده از بردهای الکترونیکی هوشمند ساخته شده اند و شکل ظاهری آن ها با قفل های قدیمی بسیار متفاوت می باشد. این قفل ها به راحتی بر روی انواع درب نصب می شوند و با استفاده از دکمه ها و سنسورهایی که بر روی آن ها تعبیه شده است اجازه ورود و خروج را به افراد می دهد. این قفل ها بر حسب نوع تکنولوژی به کار رفته در آن ها دارای روش ها دسترسی مختلفی مانند استفاده از اثر انگشت، رمز و کارت می باشند. قفل دیجیتال شما را از حمل کلید های مکانیکی بی نیاز می کند و دیگرا نگران گم شدن و جا گذاشتن کلید خود نخواهید بود. با استفاده از امکان اتصال قفل هوشمند به سیستم وای فای، شما می توانید در هر نقطه از دنیا باز و بسته بودن درب منزل و محل کار خود را کنترل نمایید و به افراد مختلف اجازه ورود و خروج دهید.

قفل دیجیتال چگونه کار می کند؟

تا پیش از این همواره برای باز نمودن قفل منزل و محل کار خود از کلید های مکانیکی استفاده می کردید. شاید برایتان این سوال پیش آید که این قفل های هوشمند چگونه کار می کنند و یا چگونه می توانید به آن ها دسترسی داشته باشید.
همان طور که اشاره شد در ساخت این قفل ها از بردهای الکترونیکی و تراشه ها و همچنین از حافظه داخلی برای ثبت و شناسایی رمز ها استفاده شده است. پس از نصب قفل دیجیتال باید بر حسب نوع قفل، اقدامات لازم برای راه اندازی اولیه را انجام دهید. به طور مثال اگر قفل مورد نصب، برای بازگشایی از روش های بیومتریک مانند اثر انگشت استفاده می نماید شما باید در ابتدا اثر انگشت افرادی که قصد استفاده از این محصول و یا به عبارت دیگر افرادی که قصد دارید مجوز ورود به منزل تان را به آن ها بدهید، در سیستم وارد نمایید. این قفل ها بسته به مدل و حافظه داخلی توانایی ثبت چندین کاربر را خواهند داشت. پس از انجام این مرحله قفل شما آماده استفاده خواهد بود و کافی است برای باز نمودن درب انگشت خود را در محل سنسور مشخص شده قرار دهید تا درب برای شما باز شود. بهتر است برای راه اندازی اولیه از فروشنده محصول راهنمایی بخواهید و یا دفترچه راهنما را مطالعه بفرمایید.

انواع قفل دیجیتال

قفل دیجیتال دارای انواع مختلفی می باشد چه از لحاظ روش دسترسی و چه از لحاظ شکل ظاهری. مدلی از قفل های دیجیتال در بازار موجود می باشند که به دلیل شکل ظاهری آن ها به دستگیره دیجیتال معروف هستند. اما دسته بندی اصلی این قفل ها بر حسب نوع دسترسی می باشد و شامل موارد ذیل است:

سه مورد اول در لیست بالا مواردی است که از تکنولوژی ها و روش های بیومتریک برای بازگشایی درب استفاده می کنند.

انواع قفل دیجیتال و هوشمند

قفل اثر انگشتی

قفل اثر انگشتی، نوعی قفل دیجیتال است که بر روی انواع درب نصب شده و با استفاده از شناسایی اثر انگشت امکان باز نمودن درب را فراهم می نماید. تنها کافی است شخصی که از قبل اثر انگشت او در سیستم ثبت شده، انگشت خود را بر روی پنل دستگاه قرار دهد، سپس سیستم موجود در قفل با توجه به اطلاعات موجود در حافظه خود هویت شخص مورد نظر را تایید و درب باز خواهد شد.

تشخیص چهره

قفل های دیجیتال و هوشمند تشخیص چهره با استفاده از مشخصات فردی مانند: لکه های صورت، فاصله بین دو چشم، اسکن عنبیه چشم و.. افراد را آنالیز می کنند. در این روش از بررسی چند مورد همزمان استفاده می شود و اینگونه درصد خطا کمتر خواهد شد. جنس بدنه این قفل ها معمولا از آلیاژ سرب می باشد و می توان همزمان از چند روش دسترسی مانند قفل تشخیص چهره و رمز استفاده نمایید.

اسکن کف دست

سیستم اسکن کف دست می تواند جایگزین خوبی برای فناوری تشخیص چهره باشد. پیشرفت های اخیر مانند اسکنرهای سیاهرگ کف دست (که این مورد برای هر فرد متفاوت بوده) می تواند روشی بسیار امن باشد. در این سیستم اسکنرها، سیاهرگ کف دست را با نور مادون قرمز شناسایی و ترسیم کرده و اگر از قبل به قفل معرفی شده باشد درب باز خواهد شد. در این تکنولوژی نیاز به لمس دستگاه نخواهید داشت و این امر موجب می شود تا حد زیادی بهداشت نیز رعایت شود. فقط لازم است کف دست خود را روبروی اسکنر قرار دهید، سپس ریدر آن را تشخیص داده و شروع به اسکن می کند. این تکنولوژی در زمان فراگیری بیماری کرونا بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

 قفل دیجیتال روی چه درب هایی قابلیت نصب دارد؟

با خواندن این مطالب شاید به قفل دیجیتال علاقه مند شدید و می خواهید برای امنیت بیشتر این قفل را برای منزل خود تهیه کنید، اما نگران هستید که آیا نصب این مدل قفل بر روی درب منزل شما امکان پذیر است یا خیر؟
باید بدانید قفل هوشمند و دیجیتال و یا انواع دستگیره دیجیتال امکان نصب بر روی انواع درب اتاقی، درب چوبی و درب ضد سرقت را دارند و نصب و راه اندازی اولیه آن ها نیز بسیار آسان است. قفل دیجیتال هم امنیت منزل شما را افزایش می دهد و هم موجب ایجاد ظاهری شیک برای ساختمان شما خواهد شد. شاید در ابتدا قیمت قفل دیجیتال برای شما کمی گران باشد اما با توجه به امنیت ایجاد شده توسط این قفل ها و زیبایی ظاهری آنها، می توانید آن را لیست احتیاجات ساختمان خود قرار دهید. شما پس از نصب قفل دیجیتال بر روی درب ضد سرقت منزل خود صاحب حفاظی نفوذ ناپذیر خواهید شد و می توانید با خیال راحت از آرامش و امنیت ایجاد شده لذت ببرید.

بهترین مارک قفل دیجیتال

اما مهم ترین مسئله ای که در هنگام خرید قفل دیجیتال و الکترونیک با آن روبرو می شوید این است که از محصول کدام برند خریداری نمایید؟ بهترین برند قفل دیجیتال کدام است؟
شرکت های مختلفی اقدام به تولید قفل هوشمند نموده اند که محصولات آن ها در بازار ایران موجود می باشد. از معروف ترین برندها که می توانید با کیفیت ترین مدل های قفل دیجیتال را از آن ها خریداری نمایید می توان به قفل سامسونگ، ادلر، میلره، کاداس و فیلیپس اشاره نمود. محصولات هر یک از این برندها دارای تکنولوژی ساخت متفاوت، مشخصات مختلف و در نتیجه قیمت متغییر می باشند.

بهترین برند قفل دیجیتال

قفل سامسونگ

قفل هوشمند سامسونگ یکی از معروف ترین و باکیفیت ترین محصولات در این زمینه می باشد. محصولات سامسونگ نیز مانند سایر محصولات در این زمینه دارای روش های دسترسی مختلفی مانند اثرانگشت، کارت، رمز و یا حتی کلید مکانیکی می باشند. قفل اثر انگشتی سامسونگ یکی از مدل های محبوب این برند می باشد. شما می توانید در بعضی از مدل های قفل سامسونگ علاوه بر روش هایی مانند  رمز ورود، از کارت RFID نیز استفاده کنید. محصولات این شرکت دارای طراحی بسیار شیک و زیبا می باشد و به راحتی بر روی هر دربی قابل نصب است.

قفل دیجیتال adler

قفل دیجیتال ادلر مدل P1 یکی از محبوب ترین محصولات در بازار ایران می باشد.  این قفل هوشمند که توسط شرکت AdlerHummer آلمان طراحی و ساخته شده است، قابلیت تعریف کاربر در ۳ سطح دسترسی مختلف، و توانایی ذخیر ۲۰۰ اثر انگشت و کارت و ۱۰ رمز مختلف را دارد. از سایر مشخصات این مدل می توان به این موارد اشاره نمود:

  • قابلیت هشدار برای بسته نشدن درب
  • قابلیت گزارشگیری از تعداد ورود و خروج ها
  •  کلید مکانیکی غیر قابل کپی
  • قابلیت باز کردن درب از راه دور توسط تلفن همراه
  • دستگیره (PULL-PUSH )
  • پسوورد فیک

 برای خرید و اطلاع از قیمت قفل دیجیتال می توانید با شماره تلفن ۰۹۱۹۸۶۴۹۹۰۲ تماس بگیرید و یا  به سایت آریا لاک به آدرس https://arialock.com/ مراجعه کنید.

Share