آقازاده دافساری در نطق میان دستور:

فقدان مدیریت انقلابی، جامعه اسلامی را رنج می دهد | گیلان می‌تواند قطب گردشگری کشور باشد

نماینده مردم رشت درمجلس تاکید کرد: امروز آنچه جامعه اسلامی را در مرحله گام دوم انقلاب با وجود همه موفقیت های موجود رنج می دهد فقدان مدیریت انقلابی و برنامه ریزی های موثر و عدم اجرای صحیح آن است، البته امید می رود در دولت آقای رئیسی این مسئله بر طرف شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه ملت، سید علی آقازاده دافساری در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۱۲ آبان ماه) ضمن تبریک ایام ۱۳ آبان و روز دانش آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در نطق میان دستور گفت: انقلاب اسلامی ما در قرن حاضر به عنوان یک معجزه الهی الهام بخش همه ملت‌های مسلمان و آزاده و نجات بخش همه ستم دیدگان عالم است، این انقلاب توانسته است با آگاهی بخشی موجبات وحدت مسلمان و منطقه و جهان و ترغیب مطالبه‌گری آن‌ها برای دفاع از حقوق و منافع خویش را فراهم کند و منافع نامشروع نظام سلطه را به چالش بکشد که مهمترین آن مسئله فلسطین است که سرزمین آن‌ها توسط رژیم صهیونیستی با پشتیبانی آمریکا و کشتارهای بی‌رحمانه غصب شده است و دفاع از ملت‌های مظلوم افغانستان، عراق، لبنان، سوریه و سایر کشورهای اسلامی.

نماینده رشت و خمام در مجلس اظهارداشت: بدیهی است نظام سلطه به رهبری آمریکا و لابی صهیونیستی به زعم خود از ملت ایران و ملت‌های مستضعف انتقام بگیرد و آن‌ها را تحریم و بین‌شان اختلاف و درگیری ایجاد کند. با این همه آنچه در این ۴۰ سال باعث پیشرفت و موفقیت ایران اسلامی، ملت ایران بوده است توکل به خدا و روحیه ایثار و وحدت و تفکر جهادی است و هر آنچه‌عدم موفقیت دوری از روحیه انقلابی و عوامل نفوذی، دنیا طلبی، رانت خواری و جریان منفعت در عرصه‌های سیاسی و مدیریتی ما بوده است.

وی ادامه داد: امروز آنچه جامعه اسلامی را در مرحله گام دوم انقلاب باوجود همه موفقیت‌های موجود رنج می‌دهد فقدان مدیریت انقلابی و برنامه ریزی‌های موثر وعدم اجرای صحیح آن است، البته امید می‌رود در دولت آقای رئیسی این مسئله بر طرف شود.

این نماینده مجلس گفت: آنچه که باعث کم رنگ شدن نقش برنامه و برنامه ریزی در توسعه متوازن و متعادل کشور می‌شود عدم توجه به اصالت برنامه و نگاه سلیقه‌ای و دست اندازی به اعتبارات و پشتیبانی برنامه‌ها و در نتیجه سوء مدیریت است، که به دنبال آن انحراف از اجرای برنامه و هرج و مرج در آن‌ها و مفاسد غیرقابل انکار وعدم نظارت و کنترل در نتیجه طولانی بودن اجرای پروژه‌ها تعداد فراوان پروژه‌های نیمه تمام و فقدان کیفیت پروژه‌ها و ایجاد فساد در آن‌ها، عدم توزیع عادلانه منابع مطابق آمایش سرزمین و در نتیجه اخلال در نظام اداری و چاق بودن دولت.

آقازاده دافساری عنوان کرد: کشور به لحاظ جغرافیایی از مزیت‌های فراوان انسانی، اقتصادی، فرهنگی، تاریخی برخوردار است بهره وری ازاین منابع می‌تواند جمهوری اسلامی ایران را در جایگاه بهتری به لحاظ توسعه و پیشرفت قرار دهد، برخی از ضعف‌ها برخورداری جامعه ازاین مزیت‌ها را به یک آرزو تبدیل کرده است که استان گیلان یکی از این مزیت‌های گران بها است.

وی بیان کرد: دربخش کشاورزی فقدان اجرای مکانیزه وعدم تکمیل چرخه آن تا مراحل آبیاری و تامین و توسعه کمی و کیفی تولید و نهادها و ساماندهی بازرگانی و صنایع تبدیل اقتصادی کشاورزی را برای سرانه خانوارها غیر صرفه و به همین دلیل روند تعطیلی واحد‌های تولیدی و مهاجرت افزایش می‌یابد. اجرای غیر کارشناسی ضعف مدیریت طرح‌های توسعه روستایی و یا طرح‌های هادی بنیاد مسکن رونق تولید را به شدت با چالش مواجه کرده است.

این نماینده مجلس افزود: در بخش صنعت و معدن استان گیلان چه به لحاظ مدیریت و کارکردی یک صنعت ورشکسته و فاجعه بار است از وزیر صمت انتظار می‌رود به صنعت و معدن به تاراج رفته گیلان توجه ویژه داشته و تکلیف ۱۰‌ها کارخانه و معدن به غارت رفته که با سوء مدیریت و دخالت مافیا و جریان منفعت از بین رفته است و هزاران کارگر را بی‌کار شده است با اعزام هیاتی از نظر یک مورد پیگیری قرار دهند.

وی بیان کرد: در بخش گردشگری به جهت طبیعت زیبا و ده ‌ها مزیت و نعمت خدادادی استان گیلان می‌تواند قطب گردشگری کشور باشد که ازاین فرصت به نیکی بهره برداری و سرمایه‌گذاری نمی‌شود، همچنین مشکلات فراوان دیگری در استان وجود دارد که با توجه به مرکزیت مرتبط با شهرستان‌های حوزه انتخابیه بنده درگیر مستقیم هستیم. راه آهن رشت-منطقه آزاد انزلی ضمن توجه به مابحث فنی و تردد مشکلات ساکنین اطراف را در نظر بگیرند.

نماینده مردم رشت در مجلس یادآور شد: به روند تخریب محیط زیست از جمله رودخانه و تالاب‌ها توجه شود، پسماند شهرستان رشت که به جهت مشکلات زیست محیطی با مزاحمت برای ساکنین منطقه به مرز بحران رسیده است، ساماندهی دو رودخانه آلوده‌ترین شهر رشت، توجه ویژه به تکمیل و اتصال راه آهن رشت و آستارا و بنادر انزلی و مناطق آزاد، احداث کمربندی‌های شهر رشت واقع در طرح جامع و نجات شهر از ترافیک. ورزش استان به دلیل علاقه مندی عمومی برای ترویج ورزش‌های همگانی و حرفه‌ای ضمن بر تاکید بر پشتیبانی موثر از این گونه ورزش‌ها تقاضا می‌شود در رابطه تیم‌های فوتبال به ویژه تیم سفید رود رشد عنایت ویژه شود.

Share