مدیرکل مدیریت بحران گیلان در گفتگو با دیارمیرزا؛

رانش زمین در پانزده نقطه استان گیلان | تمام پلهای آبنما مسدود شد

مدیرکل مدیریت بحران گیلان از بارش برف سنگین در محور رضوانشهر و اشکورات خبر داد و گفت: پیش بینی می کنیم تا این لحظه ۲۰ میلیارد تومان خسارت داشته ایم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان در حاشیه حضور در فرمانداری رودسر در گفتگو با دیارمیرزا با اشاره به صدور اخطاریه سطح نارنجی هواشناسی اظهار کرد: شدت بارش ها پیش بینی شده بود و به تمام فرمانداران و راهداری هشدار لازم برای آماده باش کامل داده شده بود.

امیر مرادی با بیان اینکه بالای ۲۰۰ میلیمتر بارندگی در کل گیلان داشته ایم، افزود: در کل استان غیر از شهر رودبار بارش داشته ایم و رودخانه های استان سیلابی هستند.

وی با اشاره به غرقابی شدن پلهای آبنما گفت: تمام پلهای آبنما در رودسر، فومن، املش، صومعه سرا، شفت و… مسدود شده اند.

مرادی با بیان اینکه حجم بارش ها در شهرستانی‌های شرق گیلان نظیر رودسر و املش افزایش می یابد، افزود: در پانزده نقطه استان مثل تالش، شفت، رودسر و املش رانش داشته ایم که توسط راهداری مدیریت شده‌است.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان همچنین از بارش برف سنگین در محور رضوانشهر و اشکورات خبر داد و گفت: پیش بینی می کنیم تا این لحظه ۲۰ میلیارد تومان خسارت داشته ایم.

مرادی همچنین در ادامه گیلان را جزء پنج استان حادثه خیز کشور عنوان کرد و گفت: هماهنگی بین دستگاهی بی نظیر است و تلاش کردیم که این حوادث به کام مردم تلخ نشود.

وی خواستار تعامل مردم و توجه به هشدارها شد و افزود: امیدواریم این چند روز را بدون حادثه سپری کنیم.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان با تاکید بر ضرورت بیمه تمام منزل مسکونی تاکید کرد و افزود: ضریب بیمه در روستا ۷۰ و در مناطق شهری ۵۰ درصد است.

مرادی در پاسخ به سوالی درباره نقش برداشت بی رویه شن و ماسه در وقوع سیل اظهار کرد: طی سالهای اخیر نظارت ها و حساسیت دولت و نهاد قضایی در این زمینه بیشتر شده‌است و صرفا در نقاطی که مصوب شده است، برداشت صورت می گیرد.

وی از اعتبار ۲۰۱ میلیارد تومانی برای مقابله با تنش خشکسالی اشاره کرد و گفت: ۲۱ میلیارد تومان نیز برای خرشک رودبار و ۱۲ میلیارد تومان نیز برای سنبل آبی اعتبار دریافت کرده ایم.

Share