دو واحد پرورش و تکثیر ماهیان خاویاری و تولید مرغ گوشتی

بازدید استاندار گیلان از دو طرح تولیدی حوزه اقتصاد کشاورزی در شهرستان شفت

استاندار گیلان پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) از دو واحد پرورش و تکثیر ماهیان خاویاری و تولید مرغ گوشتی در شهرستان شفت بازدید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اسدالله عباسی پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) از یک واحد پرورش و تکثیر ماهیان خاویاری و نیز یک واحد تولید مرغ گوشتی در شهرستان شفت بازدید کرد.

استاندار گیلان در این بازدیدها بر لزوم بهره‌گیری از استعدادهای موجود در شهرستان‌ها برای رونق اقتصاد منطقه تأکید کرد.

وی با بیان اینکه در روستاهای گیلان امکان فعالیت‌های جانبی در کنار کشاورزی برای بهبود اقتصاد خانوارها وجود دارد، افزود: از تمام ظرفیت‌ها برای حمایت از تولیدکنندگان و نیز ارتقاء سطح معیشت مردم استان بهره می‌گیریم.

در شهرستان شفت دو مجموعه پرورش ماهیان خاویاری با ظرفیت فعلی ۱۶ تن، ۹۸۰ پهنه استخر ماهیان گرم آبی و ۱۶ مزرعه ماهیان گرم آبی فعالیت دارند.

همچنین در این شهرستان ۵۲ واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت یک میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه در هر دوره و نیز دو واحد مرغ مادر گوشتی با ظرفیت یک میلیون و ۸۵۰ هزار قطعه در هر دوره فعال است.

عباسی همچنین از یک کارگاه گلاب‌گیری در روستای گلیده شفت بازدید کرد و یکی از زنان روستایی، محصول صنایع دستی تولیدی را به نمایندگی از بانوان این روستا به او هدیه داد.
در روستای گیلده شفت با ایجاد نخستین سایت گلاب گیری جدید در سال ۱۳۸۹ ، باغ ها و سایت های گلاب گیری توسعه یافت و گلاب گیری گیلده به عنوان یک میراث معنوی در فهرست آثار ملی ثبت شد.

Share