با حضور معاون وزیر علوم؛

افتتاح خوابگاه دانشجویی دخترانه دانشگاه گیلان در فلکه گاز رشت

دکتر هاشم داداش پور افزود: تلاش ما بر این است در فاز دوم مجموعه خوابگاهی که در سراسر کشور در حال انجام است، کیفیت خوابگاه‌ها را بالا ببریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، معاون وزیر علوم و رییس سازمان امور دانشجویان کشور در آیین بهره برداری از ساختمان خوابگاه دانشجویی دخترانه دانشگاه گیلان گفت: حدود ۴۰۰ هزار خوابگاه دولتی و غیر دولتی در استان‌های مختلف کشور فعال است.

دکتر هاشم داداش پور افزود : تلاش ما بر این است در فاز دوم مجموعه خوابگاهی که در سراسر کشور در حال انجام است، کیفیت خوابگاه‌ها را بالا ببریم.

وی افزود: برای خوابگاهی که امروز در رشت افتتاح شد در ۵ طبقه با ۲ هزار و ۷۰۰ مترمربع زیربنا ۱۱ میلیارد تومان هزینه شده است.

معاون وزیر علوم گفت: این خوابگاه ظرفیت ۳۰۲ دانشجو را دارد.

داداش پور افزود: در راستای سیاست‌های جمعیتی کشور، تمام تلاش ما این است که نهضت خوابگاه‌های متاهلی را پیگیری کنیم.

وی گفت: بنابراین نهضت خانه دار سازی دانشجویان در دوره جدید یکی از بحث‌های جدی مان در وزارت علوم است.

رییس صندوق رفاه دانشجویان کشور هم درخصوص حمایت از دانشجویان گفت: همه وام‌های دانشجویی مجردی ۳۰ درصد و وام‌های متاهلی ۲ برابر افزایش یافته است.

دکتر مسعود گنجی گفت: تمامی دانشجویان واجد شرایط می‌توانند از امروز برای دریافت این تسهیلات نام نویسی کنند.

خوابگاه دانشجویی دخترانه دانشگاه گیلان واقع در کوی شهید اتقیای فلکه گاز با حضور دکتر هاشم داداش پور معاون وزیر علوم و دکتر مسعود گنجی رئیس سازمان امور دانشجویان و رئیس صندوق رفاه دانشجویان و مدیران استانی و دانشگاهی با ظرفیت ۳۰۲ نفر افتتاح شد.

شایان ذکر است بازدید از دهکده ورزشی آموزش عالی کشور در دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه و پروژه های دانشگاه و نشست با هیات رئیسه دانشگاه از جمله برنامه های معاون وزیر علوم در دانشگاه گیلان است.

Share