در راستای تعامل شهر و بندر صورت گرفت؛

اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان، پل میراثی غازیان را ایمن سازی می کند

اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در راستای تعامل شهر بندر، پل میراثی غازیان در بندرانزلی را ایمن سازی می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حمیدرضا آبایی با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی در تعامل با مدیریت شهری انزلی از پروژه هایی که به رونق گردشگری و شکوفایی شهر کمک می کند را در دستور کار قرار می دهد، اظهار داشت: با توجه به علاقه گردشگران و مردم انزلی برای تردد در پل قدیمی و میراثی غازیان، بنادر و دریانوردی گیلان بازسازی این پل قدیمی را که در قسمت نرده های فلزی دچار پوسیدگی شده است را برای جلوگیری از بروز هرگونه حادثه و  مشکل مد نظر قرار داده است.

وی افزود: به همین منظور در نشستی با نماینده مردم شهرستان بندرانزلی در مجلس، شهردار و رئیس شورای شهر انزلی و نمایندگان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تشکیل و شرایط پل غازیان مورد بررسی قرار گرفت.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان خاطر نشان کرد: بنادر و دریانوردی گیلان در نظر دارد با ایمن سازی و سبک سازی میزان اسفالت و باری که بر روی این پل قرار دارد نسبت به ایمنی آن سریعا اقدام کند.

به گفته وی این اداره کل پس از اخذ مجوز های لازم از سازمان بنادر و دریانوردی به فوریت اقدام موثر خود را در این زمینه آغاز خواهد کرد.

پل تاریخی غازیان در زمان خود از معدود پل‌های پیشرفته جهان در نوع خود بوده و بر همین اساس، جزو پل‌های میراثی ایران به شماره ۱۵۱۴ به ثبت رسیده‌است.

مراحل ساخت پل های غازیان و انزلی از بتن مسلح از اواخر تیرماه ۱۳۱۴ شمسی شروع و در اوایل تابستان ۱۳۱۶ شمسی این ساخت این پل به پایان رسید. قسمت متحرک پل توسط چرخ دنده و به کمک نیروی موتور یا انسان به بالا و پایین حرکت می‌کند.

مجتمع بندری انزلی با سابقه ۳۰۰ ساله در عرصه حمل و نقل دریایی همواره منطقه مورد توجه بازرگانان و تجار کشور بوده است و امروز با ۱۷ پست اسکله و امکان تخلیه و بارگیری ۱۰ و نیم میلیون تن کالا در سال بزرگترین و مجهزترین بندرگاه ایرانی حاشیه دریای خزر محسوب می شود.

این مجتمع بندری یکی از مهمترین و پرسابقه ترین بنادر شمال کشور محسوب می شود که با قرار گرفتن در کریدورهای بین المللی ترانزیتی از قبیل شمال-جنوب و تراسیکا و غیره از دیرباز عهده دار نقش برجسته در صنعت حمل و نقل دریایی با کشورهای حاشیه دریای خزر و اروپایی بوده است.

Share