استاندار در جریان بازدید از شرکت کود آلی؛

ساماندهی معضل زباله، به صورت یک پهنه در استان گیلان مدنظر باشد

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم شتاب در روند احداث و تکمیل نیروگاه زباله سوز رشت گفت که ساماندهی معضل زباله، فقط مربوط به مرکز استان نیست بلکه باید به صورت یک پهنه در گیلان مدنظر باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اسدالله عباسی صبح امروز (چهارشنبه) از بخش‌های مختلف شرکت کود آلی رشت، روند تفکیک زباله، ساخت سالن جدید و نیز احداث نیروگاه زباله سوز بازدید کرد.

استاندار گیلان در حاشیه این بازدید به جلسه اخیر کارگروه مدیریت پسماند استان و تأکید صورت‌گرفته مبنی بر زمان‌بندی اجرای پروژه‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: به روزآوری فرآیند اقدامات شرکت کودآلی تا پایان آبان ماه مورد تأکید بوده که به خوبی در حال انجام است و ۵۰۰ تن زباله بازیافت می‌شود.

وی به بازدید از ساخت فاز دوم شرکت کود آلی اشاره و با بیان اینکه باید امور به صورت روزشمار دنبال شود تا پایان سال شاهد بهره‌برداری از این بخش باشیم، گفت: با افتتاح این فاز نیز ۵۰۰ تن به ظرفیت بازیافت زباله افزوده می‌شود.

نماینده عالی دولت در گیلان بر تسریع۷ روند احداث و تکمیل نیروگاه زباله سوز نیز تأکید و تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا ظرفیت ۶۰۰ تنی این زباله سوز را به یک‌هزار و ۱۰۰ تن افزایش دهیم چراکه معضلات زباله فقط در شهر رشت نیست و باید به صورت یک پهنه در استان، دیده شود.

دکتر عباسی با اشاره به اینکه ۱۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای به روزآوری، فاز دوم بازیافت و نیروگاه زباله سوز موجود است، افزود: سرعت عمل و کار جهادی همراه با همدلی و وفاق ، منجر به دستیابی به اهداف تعیین شده در زمان مشخص می‌شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه اجرای این پروژه، الگویی برای دیگر پهنه‌های تعیین شده استان می‌تواند باشد، گفت: از مردم فهیم استان می‌خواهم که در جهت رفع این معضل بزرگ با کاهش تولید و تفکیک زباله از مبدأ، متولیان امر را همراهی کنند.

Share