لطف الله سیاهکلی در مراسم پروژه جاده ابریشم در گیلارکش؛

منابع طبیعی بی‌جا می‌کند زمین مردم را به نام دولت می‌زند | همه مردم ایران باید پولدار شوند

نماینده مجلس یازدهم در جمع مردم گیلارکش با تاکید بر اینکه در این کشور یک کار باید صورت گیرد و آن اقتصاد است، افزود: همه مردم ایران باید پولدار باشند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نمایندگان و مسئولان شرق گیلان و استان قزوین روز جمعه جهت بررسی پروژه جاده ابریشم در گیلارکش سیاهکل حضور یافتند.

لطف الله سیاهکلی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در جمع مردم گفت: برخی از اقوام ما سیاهکالی هستند اما فامیلی بنده سیاهکلی است و نژاد ما به رزمندگان و شاهزادگان دیلمیان بر می گردد.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه الموت یکی از پایگاه های دیلمیان بوده و قلعه الموت نیز متعلق به شیخ حسن صباح نیست بلکه متعلق به دیلمیان است.

وی یادآور شد: اولین حکومت شیعه همین دیلمیان بودند و شیخ حسن صباح برای ترویج فرهنگ شیعه و مبارزه با حکومت از این فرصت استفاده کرد و امروز همه ما به دیلمیان افتخار می کنیم. اقوام ما بزرگی داشتند به نام شیخ مراد بنگاه سیاهکلی و ایشان در الموت ایلی را بنا می کند که الان در بیش از ۴۰ الی ۵۰ روستا ایل ما در الموت حضور دارند. بنده یادم هست که وقتی در سال ۵۳ در دبیرستان می خواستم ثبت نام کنم بیش از ۲ ما طول کشید تا نام مرا بنویسند چون فامیلی من سیاهکلی بود.

این نماینده مجلس اضافه کرد: سیاهکلی ها از دیرباز مردمان بزرگ، سلحشور و شیعه بودند. ایل سیاهکلی در الموت که امروز بنده نمایندگی آنها را در الموت برعهده دارم، هیچ گاه ارباب نداشتند و دائما در حال مبارزه بودند و زیر بار حرف زور نمی رفتند.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروز شما ادبیات بنده را در مجلس شورای اسلامی می بینید، گفت: بنده در مقابل رییس جمهور ضمن اینکه از دولت ایشان دفاع کردم اما عنوان کردم که منابع طبیعی مردم را اذیت می کند. ما از گفتن حقایق نمی ترسیم حتی اگر آقای رییسی همفکر ما باشد. همفکر بودن یک چیزی است حق را گفتن چیزی دیگر. در همان جا به آقای رییسی گفتم تا زمانی که در خط هستید ما حمایتت می کنیم از خط خارج شوید برابر قانون با شما برخورد می کنیم.

وی افزود: بنده از مخالفین وزیر صنعت و معدن بودم اما بعد موافق شدم. دلیل مخالفتم این بود که ۴ سوال از وزیر صنعت و معدن پرسیدم که نتوانست جواب دهد سوالات این بود، پرسیدم شما که می خواهید وزیر شوید با مساله سیمان، خودرو، واردات و صادرات و…چه میخواهید کنید؟ ایشان نتوانست به هیچ کدام جواب دهد و من در همان جلسه کمیسیون گفتم به عنوان مخالف نمی گذارم وزیر شوید. بعد چند روزی به دنبال ما آمدند و در یک جلسه به من قول داد که بنده قبل از مهر، سیمان را به کمتر از ۳۰هزار تومان خواهم رساند. برای خودرو یکسال مهلت می خواهم و برای آهن شش ماه وقت نیاز دارم که خداروشکر ایشان به یک وعده خود عمل کرد.

سیاهکلی افزود: این مجلس و این دولت کوتاه نمی آید، چون حق چنین کاری را ندارد زیرا باید به خواسته های مردم پاسخ داده شود.

وی ادامه داد: اگر یک هدف از هزار هدف قیام امام حسین را بگوییم و آن این است که امام می گفت بالی سرتان را درست انتخاب کنید. امام حسین برای این شهید شد. وقتی ما بالاسرمان را روحانی انتخاب میکنیم یعنی مقصر خودمان هستیم. باید شجاع باشید و ایرادات خودتان رو بگید. انتخاب شما باید فرد انقلابی، پاکدست و مسلمان باشد. خیلی ها پوسته اسلام و چهره نفاق دارند، همه ضربه اسلام از منافقین است باید درست انتخاب کنید.

مجلس ضعیف دولت ضعیف به وجود می آورد

به گزارش دیارمیرزا، سیاهکلی با اشاره به اینکه اگر دولت ضعیف عمل می کند رییس جمهور مقصر نیست بلکه مجلس مقصر است، گفت: مجلس ضعیف دولت ضعیف به وجود می آورد؛ نمایندگان باید قدرتمند باشند تا دولت قوی باشد بنابراین اگر دولت ضعیف بود قبل از رئیس جمهور به نماینده گیر بدهید.

منابع طبیعی بی‌جا می‌کند زمین مردم را به نام دولت می‌زند

نماینده مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه در این کشور یک کار باید صورت گیرد و آن اقتصاد است، افزود: همه باید پولدار باشند. منابع طبیعی زمینی که بُز می چرد را از مالک میگیرد به نام دولت می زند، دولت نمی تواند زمین خودش را حفظ کند بعد می خواهد این همه زمین ها را حفظ کند؟ این چه غلطی است که ما انجام می دهیم ؟ مالک، مالک است دزد باشد، ضد انقلاب باشد، فاسد باشد، جانی باشد فرقی ندارد نمیتوان ملکش را از آن گرفت مالکیت در اسلام محترم است.

وی ادامه داد: قانون می گذارند از سال ۴۰ چون زمینهایتان را نکاشته اید متعلق به دولت است. خیلی بی جا می کنید چنین قانونی می گذارید. این کجا شرعی و قانونی است؟ یکی زمین خودش را با تراکتور شخم می زند خودش و خانواده اش را به زندان می اندازید چرا این چنین می کنید این ظلم به مردم است.

سیاهکلی گفت: باید از دولت زمین ها را بگیریم و به مردم بدهیم نه اینکه از مردم بگیریم و به دولت بدهیم. اصل ۴۴ قانون اساسی همین است اما متاسفانه وارونه عمل می کنیم.

عامل گرانی سیمان، جهانگیری است

نماینده قزوین در مجلس با اشاره به اینکه در اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی هم بد عمل شده است، گفت: در اجرای آن بد عمل کردیم و به پسر خاله و پسر عمه و….واگذار شد بعد می گویند در اصل ۴۴ خوب نیستیم؛ چون بد عمل کردید.

وی ادامه داد: در همین داستان سیمان، جهانگیری ثروت زیادی خورد، باید اینها محاکمه شوند. چرا سیمان پاکتی ۱۵ هزار تومان به ۱۲۰ هزار تومان تبدیل شد. با صدای بلند می گویم این کار را شخصی به نام جهانگیری انجام داده است.

وی افزود: از هیچکس نمی‎ترسم ما اهل این منطقه هستیم، چماق بر گرده ما نخورده اما بر گرده خیلی ها چماق زدیم. بر گرده ارباب ها و استعمارگران زدیم و می زنیم و کوتاه نخواهیم آمد تا این منطقه را از بن بست خارج کنیم.

جاده ابریشم پروژه‌ای است که از شهرهای لاهیجان، سیاهکل و بخش دیلمان عبور کرده و شرق گیلان را به صورت مستقیم به استان قزوین متصل می‌نماید و نقش موثری در کوتاه شدن مسیر دارد.

Share