آیت الله فلاحتی در خطبه های نماز جمعه رشت:

مردم منتظر محاکمه دانه درشت‌ها هستند | استاندار جدید عقب ماندگی های گیلان را برطرف کند

نماینده ولی فقیه در گیلان به انتصاب استاندار جدید این استان توسط هیئت دولت اشاره کرد و گفت: مطالبات مردم گیلان را به استاندار جدید انتقال می دهیم تا بتواند عقب ماندگی های استان را برطرف کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناهان با تبریک خجسته زادروز پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت محمد صلی الله وآله وسلم و روز اخلاق و مهرورزی در دوم آبان ماه مصادف با ربیع الاول اظهار کرد: رئوف و رحیم دو ویژگی برجسته پبامبر گرامی اسلام صلی الله وآله وسلم است.

وی، حضرت ابراهیم علیه السلام و حضرت محمد صلی الله وآله وسلم را دو اسوه و الگوی شایسته برای انسان ها طبق بیان خدای متعال در قرآن عنوان کرد و افزود: پیروی از خاتم پیامبران حضرت محمد صلی الله وآله و سلم افتخار ما مسلمانان است.

معنای نیکی به خویشان این نیست مسئولان اقوام خود را در تصدی ها بگمارند

امام جمعه رشت با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام صلی الله وآله وسلم می فرماید؛ کسی به من شبیه است که از حیث خلق و رفتار از همه بیشتر نیکو رفتارتر باشد و به خویشان خود نیکی کند، تصریح کرد: برخی مواقع بعضی مسئولان خانواده های خود را به تصدی ها می گمارند در صورتی که معنای نیکی به خویشان این نیست مسئولان اقوام خود را در تصدی ها بگمارند.

آیت الله فلاحتی به اعتراض امام رحمه الله علیه به قانون ذلت بار کاپیتولاسیون در سوم آبان ماه سال ۱۳۴۳ اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی بر قانون ننگین کاپیتولاسیون خط بطلان کشید.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در دیدار خانواده سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که رفع تحریم ها دست دشمن است اما خنثی کردن تحریم دست ماست بنابراین دولت وقت را مامور خنثی کردن تحریم ها کردند.

خنثی کردن تحریم ها مطالبه مردم از دولت است

نماینده ولی فقیه در گیلان، خنثی کردن تحریم ها مطالبه مردم از دولت دانست و بیان کرد: دولت به قدرت های سلطه گر جهانی که در راس آن آمریکا و اروپا قرار دارند، نباید اعتماد کند.

آیت الله فلاحتی بر اعتماد دولت به ظرفیت های داخلی کشور تاکید کرد و یادآور شد: دولت وابستگی کشور از نفت را خارج کند و بستر برای صادرات تولید داخلی فراهم شود.

حضور گردشگران نباید موجب ایجاد آسیب های فرهنگی شود

وی با بیان اینکه دولت شرایط حضور گردشگران به ویژه گردشگران مسلمان در کشور را فراهم کند، اظهار کرد: حضور گردشگران نباید موجب ایجاد آسیب های فرهنگی شود ضمن اینکه توجه دولت به مراکز دانش بنیان و حمایت از تولید داخلی از راهکارهای خنثی کردن تحریم ها است.

امام جمعه رشت به اقدام دستگاه قضا در محاکمه بعضی دانه ریزها اشاره کرد و افزود: این اقدام دستگاه قضا قدری امید در دل مردم ایجاد کرده اما هنوز دانه درشت هایی هستند که حساب های بانکی نجومی دارند.

مردم منتظر محاکمه دانه درشت ها توسط دستگاه قضا هستند

آیت الله فلاحتی با تاکید براینکه مردم منتظر محاکمه دانه درشت ها توسط دستگاه قضا هستند، بیان کرد: مردم می گویند در راس دستگاه قضا انسان عادلی قرار دارد و مجاهدانه به صورت میدانی عمل می کند

وی به ایجاد حاشیه امن برای برخی یقه سفیدها در کشور اشاره کرد و گفت: بعضی از آقازاده ها در کشور نکبت ایجاد کردند و باید تاوان پس دهند بنابراین مردم انتظار دارند خط قرمزی برای محاکمه هیچ خائنی وجود نداشته باشد.

رزمایش ترکیبی دیپلماتیک، سیاسی، امنیتی، نظامی و رسانه ای جمهوری اسلامی معنادار است

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به رزمایش معنادار ترکیبی دیپلماتیک، سیاسی، امنیتی، نظامی و رسانه ای جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: آمریکایی ها ذلیلانه از افغانستان بیرون رفتند و  دشمن به دنبال ایجاد التهاب در جامعه ایران است.

استاندار جدید عقب ماندگی های گیلان را برطرف کند

آیت الله فلاحتی به انتصاب استاندار جدید گیلان توسط هیئت دولت اشاره کرد و افزود: مطالبات مردم گیلان را به استاندار جدید انتقال می دهیم تا بتواند عقب ماندگی های استان را برطرف کند.

وی پیرامون حقوق امام معصوم علیه السلام بر انسان ها در راستای سبک زندگی اسلامی، یادآور شد: امروز بشریت به این باور رسیده اگر نسخه ای برای سعادت انسان معرفی شود به غیر از گفتار و رفتار اهل بیت علیه السلام پیدا نمی کنیم.

سیره اهل بیت علیه السلام تنها نسخه سعادت زای بشر است

امام جمعه رشت با بیان اینکه سیره اهل بیت علیه السلام تنها نسخه سعادت زای بشر است، اظهار کرد: معارف اهل بیت علیه السلام انسان ساز است و امام رحمه الله علیه، مقام معظم رهبری، آیت الله بهجت و علامه طباطبایی از تربیت شدگان معارف اهل بیت علیه السلام هستند.

Share