مهدی نوری هریس در جلسه شورا؛

مدیری که نمی‌تواند همسو و توسعه محور، عمل کند؛ کناره‌گیری کند و نگذارد شورا ورود کرده و عزل شود

مهدی نوری هریس، عضو شورای شهر رشت اظهار کرد: مدیری که نمی‌تواند همسو و توسعه محور، عمل کند؛ کناره‌گیری کند، نگذارد شورا ورود کرده و عزل شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، در دهمین نشست شورای شهر، مهدی نوری هریس عضو شورا با اشاره به فرارسیدن چهارمین سالروز تولد برادر شهیدش، شهید بابک نوری هریس، ویدئویی از گفتگوی برادرش پیش از شهادت را در صحن شورا به نمایش در آورد.

وی در ادامه جلسه تشریح کرد: بابک و بابک‌ها رفتند تا مردم ما در امنیت، آرامش و آسایش زندگی کنند و کیلومترها از خاک ایران دور شدند تا دشمنی که گفته بود به خاک ایران نگاه دارد را در نطفه خفه کند.

نوری هریس اضافه کرد: بابک‌ها برای جریان سیاسی نرفتند و نگاه سیاسی هم نداشتند. روز اولی که ما شروع به کار کردیم، بیعتی با شهدا داشتیم، بنده هر روز با برادر شهیدم تجدید عهد می‌کنم و در کنار خانواده هرلحظه یاد بابک را زنده می‌کنم. در تمام نشست‌ها نیز عرض می‌کنم که دعا کنید تا نزد برادر شهیدم روسپید باشم.

عضو شورای شهر رشت افزود: ۲۳ سال از عمر شورای شهر گذشته است، همه مردم انتظار بروز اتفاقات خوب برای شهر را داشته و دارند. در حال حاضر شهر بزرگ شد اما درآمد شهرداری بیشتر نشد؛ مناطق نیز بیشتر شده‌اند بازهم درآمد شهرداری بیشتر نشده است. شهر خلاق خوراک‌شناسی را در کشور به دست آوردیم، اما تاکنون کاری ماندگار برای این برند استفاده نشده است. باران آمد، اما مدیری پای‌کار نیامد. بنده شخصا چکمه به پا کردم اما مدیر سازمان و منطقه‌ای را ندیدم، مردم می‌خواهند مدیرانشان پای‌کار باشند.

وی تصریح کرد: شهروندان در مراجعه به مناطق و سازمان‌ها می‌بینند که مدیر در محل کار حضور ندارد. ما تعهد دادیم مدیری که می‌خواهد کار روتین انجام دهد در سیستم مدیریتی جایگاهی نداشته باشد. ما مدیرانی را می‌خواهیم که ذهن خلاقی برای حل مشکلات سازمان و منطقه‌شان داشته باشند. مدیری که می‌بیند و نمی‌تواند همسو با اهداف و محور توسعه شهری فعالیت کند، کناره‌گیری کند؛ نگذارد شورا ورود کند و عزلش کند.

مهدی نوری هریس خاطرنشان کرد: ما آمده‌ایم مشکلاتی که برای مردم رنج‌آور است را برطرف کنیم. امروز زبان مردم شده‌ایم که حرف مردم را بزنیم. شهرداری رشت جزو اولین شهرداری‌های کل کشور است. ۱۸۸ اتوبوس داریم اما ۱۲ اتوبوس کار می‌کند، به سازمان می‌رویم می‌گویند بودجه بد بسته‌شده، باید گفت؛ بودجه بد بسته نشده است، شما نمی‌توانید بودجه را دریافت کنید. شما بروید دنبال دریافت بودجه ما هم می‌آییم. نه اینکه داخل سازمان بنشینید و بگویید کمک کنید!

عضو شورای شهر رشت تأکید کرد: مدیران مناطق باید نزد اعضای شورا بیایند و مشکلات منطقه خود را بگویند، نه اینکه در منطقه بازگشایی داشته باشد اما این موضوع در بودجه لحاظ نشود. به مدیران منطقه می‌گویم چه برنامه‌ای برای افزایش درآمد منطقه دارید، هیچ پاسخی نمی‌دهند! امروز در مجلس موضوع حذف تخلفات و جرایم کمیسیون ماده صد وجود دارد، اگر این درآمد حذف شود باید شهرداری رشت را تعطیل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مناطق باید به دنبال مشارکت با بخش خصوصی و سرمایه‌گذار برود. آیا همه موضوعات را شورا باید ورود کند؟ کدام مدیر صبح در محل کار حاضر می‌شود و شب می‌رود؟ کدام مدیر مشکلات منطقه خود را پیش‌بینی می‌کند؟ ما نیامده‌ایم خون شهدا را پایمال کنیم و پاسخی به مردم ندهیم. ما آمده‌ایم زبان این مردم باشیم.

نوری اذعان داشت: شهدا نرفته‌اند که ما ببینیم و چیزی نگوییم. بنده از ریاست شورا تقدیر می‌کنم که فرماندهی نیروی انتظامی استان گیلان را به جلسه شورا دعوت کردند تا مشکلات موجود با ایشان در میان گذاشته شود، چرا باید بازرس سازمان حمل‌ونقل شهرداری و یا مأمور سد معبر یا تخلفات ساختمانی ما کتک بخورد؟ تعهدی که از آقای علوی به‌عنوان شهردار منتخب گرفته‌ایم این است که ساختار شهرداری باید تغییر کند.

Share