رئیسی: مدیران دولت نباید واحدهای اقتصادی را پس از خصوصی‌سازی رها کنند

رای اعتماد هیات وزیران به استانداران منتخب لرستان، فارس و زنجان

رئیس جمهور پس از رای اعتماد هیات دولت به استانداران منتخب لرستان، فارس و زنجان، با تاکید بر تلاش برای گره‌گشایی از زندگی مردم این استان‌ها و رقم زدن فصل نوینی از خدمت‌رسانی، گفت: خدمتگزاری به مردم توفیق الهی است که باید آن را قدر دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جلسه هیات وزیران روز چهارشنبه به ریاست آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور برگزار شد و در این جلسه اعضای دولت به آقایان فرهاد زیویار، محمد هادی ایمانیه و محسن افشارچی به ترتیب به عنوان استانداران منتخب استان های لرستان، فارس و زنجان رأی اعتماد دادند.

آقای فرهاد زیویار متولد ۱۳۴۸ در شهر خرم آباد و دارای مدرک دکتری علوم سیاسی است.

وی پیش از این دبیر کمیسیون سیاسی و دفاعی دولت (۱۳۹۰)، معاون مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری (۱۳۸۵-۱۳۸۴)، رئیس مرکز پژوهش و اسناد ریاست جمهوری (۱۳۸۹) و رئیس پژوهشکده مطالعات فرهنگی و ارتباطات (۱۳۹۳-۱۳۹۲) بوده است.

آقای محمد هادی ایمانیه متولد ۱۳۴۱ در شهر شیراز و فارغ التحصیل پزشکی عمومی و تخصص کودکان از دانشگاه علوم پزشکی شیراز و همچنین فارغ التحصیل فوق تخصص گوارش و کبد کودکان از دانشگاه علوم پزشکی تهران است.

از جمله سوابق مدیریتی و اجرایی وی می توان به ریاست بیمارستان های شهید بهشتی و نمازی شیراز، ریاست دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مشاور وزیر در امور دانشگاه ها و طب سنتی ایرانی اشاره کرد.

آقای محسن افشارچی متولد سال ۱۳۴۹ در شهر زنجان است.

وی دارای مدرک دکتری در رشته مهندسی کامپیوتر – هوش مصنوعی از دانشگاه کلگری کانادا، کارشناسی ارشد رشته مهندسی کامپیوتر از دانشگاه علم و صنعت ایران و کارشناسی مهندسی کامپیوتر – سخت افزار از دانشگاه اصفهان است.

ریاست دانشگاه زنجان (۱۳۸۹ تا ۱۳۹۳) و ریاست دانشکده مهندسی دانشگاه زنجان (۱۳۸۶ تا ۱۳۸۹) از جمله سوابق مدیریتی و اجرایی آقای افشارچی است.

حدود ۴۰ درصد ظرفیت تولید کشور معطل است که باید با اقدام جهادی احیا شود

آیت‌الله رئیسی گفت: در انجام امور و مسئولیت‌ها مهم این است که آثار سیاست‌های نظام و برنامه‌های دولت توسط استانداران در استان‌ها آشکار و نمایان شود و استانداران به عنوان نماینده عالی دولت، نقش بسیار مهمی در اجرای سیاست‌ها و پیگیری امور دارند.

رئیس جمهور افزود: به طور طبیعی موانعی در مسائل نیروی انسانی، بودجه و اعتبارات در استان‌ها وجود دارد که با درایت و توکل به خداوند باید این موانع برداشته شود.

دکتر رئیسی با اشاره به لزوم احیای همه ظرفیت‌های اقتصادی و تولیدی استان‌ها،‌گفت: بر اساس آمار، در سطح کشور حدود ۴۰ درصد از ظرفیت‌های تولید معطل است که با اقدام جهادی و انقلابی می‌تواند راه‌اندازی و فعال شود.

رئیس جمهور با اشاره به بازدید از چند کارخانه و مجموعه کشت و صنعت غیر فعال در استان زنجان و لرستان، و اقدامات مقدماتی انجام شده برای راه‌اندازی این مجموعه‌ها، گفت: با مدیریت خوب و برخی اقدامات سریع ،‌ می‌توان یک مجموعه کشت و صنعت عظیم را فعال کرد به نحوی که زمینه اشتغال و تولید و افزایش بهره‌وری در آن ایجاد شود. از اینگونه موارد در استان‌ها وجود دارد که باید برای فعال کردن آنها اقدام شود.

دکتر رئیسی گفت: راه‌اندازی کارگاه‌های کوچک و زودبازده نیز بسیار اهمیت دارد زیرا می‌تواند یک مجموعه عظیم را به کار اندازد.

رئیس جمهور گفت: هنر دولت در این است که از ظرفیت عظیم مردمی، در بسیاری از مسائل کمک بگیرد. امروز مردم احساس مسئولیت و مشارکت خوبی دارند و برای مشارکت در رفع مشکلات آماده‌اند.

آیت‌الله رئیسی با تاکید بر اهمیت توجه به ظرفیت‌های فرهنگی در استان‌ها از استانداران خواست: به ظرفیت‌های علما و حوزویان، دانشگاهیان، مجموعه فرهیختگان و جوانان انقلابی و جهادی در استان‌ها توجه ویژه کنند.

رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر توجه خاص و جدی به روستاگفت: اگر روستاها آباد شود، یقین بدانید مهاجرت به شهرها کمتر خواهد شد، و اگر مشکلات کشاورزی کاهش یافت، حاشیه‌نشینی نیز بسیار کاهش می‌یابد و کشاورزان عزیز در زنجان، لرستان و فارس بسیار علاقه‌مند هستند روستاها به نحوی آباد شود که مجبور نشوند در حاشیه شهرها ساکن شوند.

دکتر رئیسی با اشاره به اهمیت حمایت قانونی، حقوقی و قضایی و مالی از کارآفرینان و سرمایه‌گذاران در استان‌ها گفت: اگر منابع بانکی برای ارائه تسهیلات در استان وجود دارد باید کارآفرین و سرمایه‌گذار در اولویت باشد و از آنها حمایت شود.

رئیس جمهور یکی از وظایف دولت در خصوصی‌سازی را توانمندسازی بخش خصوصی دانست و گفت: مدیران دولت نباید واحدهای اقتصادی را پس از خصوصی‌سازی رها کنند، بلکه باید در کنار آنها باشند و با حمایت و نظارت، کاری کنند بخش خصوصی بتواند کار را با موفقیت اداره کند.

Share