با همکاری مدیریت شهری سیرجان و لنگرود؛

برگزاری همایش بزرگداشت دکتر علی حاج صادقی در اردیبهشت ۱۴۰۱

جلسه همایش دکتر حاج علی حاج صادقی امروز به ریاست سرپرست فرمانداری لنگرود و با حضور دیگر روسای ادارات و نهادهای مرتبط در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مصطفی طالبی در گفتگو با دیارمیرزا در حاشیه نشست هماهنگی برگزاری همایش زنده یاد دکتر علی حاج صادقی پزشک لنگرودی مقیم سیرجان گفت: این مراسم با همکاری شورا و شهرداری سیرجان و شورا و شهردای لنگرود پس از امضای تفاهمنامه خواهرخواندگی بین دو شهر برگزار می شود.

سرپرست شهرداری لنگرود گفت: با توجه شباهتهای فرهنگی و اقلیمی بین دو شهر این تفاهمنامه امضا می شود و امروز نیز از چهره شاخص دکتر حاج علی صادقی به صورت گلیم فرش رونمایی شد.

وی همچنین از هماهنگی برای ایجاد موزه، سردیس دکتر حاج صادقی و برگزاری همایش بزرگداشت در اردیبهشت ۱۴۰۱ در شهر لنگرود خبر داد.

گفتنی است، دکتر علی صادقی در سال ۱۳۰۱ شمسی در شهرستان لنگرود به‌دنیا آمد. پدرش معروف به حاج ابوطالب و شغل ایشان عطاری بود و به درمان بیماران با داروهای گیاهی در شهر لنگرود می‌پرداخته است. علی در هفت سالگی مادر خود را از دست می‌دهد. دکتر صادقی تحصیلات ابتدایی خود را در لنگرود و متوسطه خود را در شهر انزلی و رشت می گذراند و در رشته طب دانشگاه تهران قبول و در ۱۳۲۹ فارغ التحصیل می شود و طی اتفاقاتی برای خدمت‌رسانی به سیرجان می رود.دکتر در سال ۱۳۳۱ به سیرجان رفت و به استخدام بهیاری سیرجان درآمد . ایشان مدتی در هلال احمر مشغول فعالیت بود. او به صورت ۲۴ ساعته مشغول خدمت‌رسانی بود و هزینه‌ای از مردم دریافت نمی‌کرد. ایشان علاوه بر خدمت‌رسانی در طب در مسائل اجتماعی نیز دست خیر داشته است. دکتر در سیرجان هر آنچه به دست ‌آورد را وقف کرد. او محله فقیرنشین آنجا را انتخاب و بیمارستان امام رضا(ع) سیرجان را افتتاح کرد. وقتی که دکتر در سال ۱۳۶۹ به رحمت خدا می‌رود، تشییع جنازه‌ای برای او برپا می‌شود که شهرهای سیرجان و کرمان تعطیل شد.

Share