مدیر کل هواشناسی گیلان:

باران از روز دوشنبه مهمان گیلانیان است | ورود موج جدید بارشی و سرد به استان

مدیر کل هواشناسی گیلان با اشاره به استقرار جوی پایدار تا اواسط هفته جاری در این استان، گفت: هوای استان گیلان از عصر روز دوشنبه بارانی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،  به نقل از مهر، محمد دادرس با بیان اینکه بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی از تداوم هوای نسبتاً پایدار در استان گیلان حکایت می‌کند، اظهار کرد: این روند تا اواسط هفته جاری در استان گیلان حاکم است.

وی ادامه داد: در این مدت آسمان اکثر مناطق استان گیلان صاف تا نیمه ابری گاهی با افزایش ابر و وزش باد پیش بینی می‌شود علاوه بر این گاهی با شکل گیری ناپایداری‌ها به صورت موقت شاهد بارش‌های پراکنده در سطح استان خواهیم بود.

مدیر کل هواشناسی گیلان با اشاره به اینکه در ۴۸ ساعت آینده برای ساعات صبح و شب در نواحی جلگه‌ای و سواحل استان گیلان وقوع پدیده مه صبحگاهی دور از انتظار نیست.

وی با بیان اینکه از بعد از ظهر روز دوشنبه شاهد ورود موج جدید بارشی و سرد به استان گیلان هستیم، ادامه داد: در این مدت شاهد افزایش ابر، فراهم شدن شرایط برای بارش‌ها در مناطق مختلف و کاهش دمای هوا فراهم می‌شود.

دادرس به آخرین وضعیت دریا طی ۴۸ ساعت آینده نیز اشاره و اضافه کرد: در این مدت دریا برای انجام فعالیت‌های مرتبط به ویژه صیاد مناسب است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر آسمان شهر رشت مرکز استان گیلان کمی تا نیمه ابری، گاهی ابری و وزش باد و احتمال بارندگی پراکنده پیش بینی شده است، گفت: دمای هوای شهر رشت نیز امروز ۱۵ تا ۲۲ درجه سلسیوس در نوسان خواهد بود.

مدیر کل هواشناسی گیلان افزود: در حال حاضر آسمان اکثر مناطق استان گیلان نیز صاف تا نیمه ابری در پاره‌ای از نواحی جلگه‌ای احتمال وقوع پدیده مه و گاهی با افزایش ابر، وزش باد و بارندگی پراکنده پیش بینی شده است.

Share