مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی؛

اجازه ورود به بنادر مهم چین را نداریم | ۴۰۰ روز پیش با حملات تروریستی مواجه شدیم

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: از سال گذشته ورود ناوگان شرکت کشتیرانی ( ناوگان ملی جمهوری اسلامی ایران) به بنادر چین ممنوع است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایلنا، محمدرضا مدرس خیابانی در مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانوردی با اشاره به محدودیت و ممنوعیت ورود ناوگان ایرانی به چین گفت: از سال گذشته ممنوعیت ورود ناوگان شرکت کشتیرانی به بنادر مهم چین شروع شد و به همین دلیل تا ۴ ماه متوقف مانده بودیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر هم امکان تردد به بنادر مهم چین را نداریم.

مدرسی خیابانی با بیان اینکه افتخار ما پیام تبریک رهبری بابت جابجایی سوخت به ونزوئلا است گفت: این افتخارآفرینی در حوزه کشتیرانی کشور باقی می‌ماند و تمام افتخار ما این پیام تبریک رهبری است که توانستیم با دو فروند از ناوگان کشتیرانی و سه فروند از ناوگان نفتکش محموله سوخت را جابجا کنیم.

مدیرعامل شرکت کشتیرانی با بیان اینکه ۵۴ سال از عمر این شرکت می‌گذرد، اعلام داد: با سابقه ۵۴ ساله ماموریت لجستیک را انجام می‌دهیم و دارایی این شرکت ۳۲ هزار میلیارد تومان محاسبه شده است و ارزش لجستیکی شرکت کشتیرانی ۲۱۵۶ میلیارد تومان است.

وی تاکید کرد:‌ ارزشمندترین منابع شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران سرمایه انسانی است که در حال حاضر شش هزار و ۵۸۳ نفر در این شرکت  مشغول به کار هستند که ۸۵ درصد این جمعیت را مردان و ۱۵ رصد آن را بانوان تشکیل می‌دهند میانگین سابقه کاری این افراد ۱۲ سال و میانگین سنی آنها به ۴۱ سال می‌رسد.

مدرسی خیابانی ادامه داد: شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی دارای ۱۴۴ فروند انواع کشتی است و در پنج ماهه امسال رشد ۴۳ درصدی در جابجایی کالا داشتیم که بیش از ۱۰ میلیون و ۷۷۰ هزار تن کالا را جابجا کردیم.

مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به درآمد این شرکت در سال جاری گفت: ۴۲۱ میلیون دلار درآمد نصیب ناوگان جمهوری اسلامی ایران کردیم و سهم ۲۱ درصدی از نظام حمل و نقل را عهده‌دار هستیم.

مدرسی با اشاره به اینکه این اقدامات در کنار چالش‌های بزرگی مانند تحریم‌ها انجام شده است گفت: شرکت کشتیرانی از سال ۲۰۰۸ مشمول شدیدترین تحریم‌ها بوده که در سال ۲۰۱۸ این تحریم‌ها تشدید شد و همزمان با حملات تروریستی مواجه بودیم که در تمام این دوران امکان تامین قطعات به سختی انجام شده است.

وی با بیان اینکه ناوگانی که در معرض حملات تروریستی قرار گرفتند در حال بازسازی هستند گفت: بیش از ۴۰۰ روز گذشته با حملات تروریستی مواجه شدیم که این ناوگانی که پس از این حملات بازسازی شدند در روزهای آینده به خلیج فارس برمی‌گردند.

مدرسی خیابانی با اشاره به سختی‌های تامین سوخت ناوگان شرکت جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: امکان تامین سوخت از کشور برای ما وجود نداشت اما توانستیم با همکاری پالایش شازند حدود ۹۰ درصد سوخت از مورد نیاز را تامین کنیم که امیدواریم امسال این میزان تامین سوخت به ۹۵ درصد برسد اما نکته حائز اهمیت در تامین سوخت از داخل کشور، گران بودن قیمت آ‌ن نسبت به سوخت از خارج است. سوختی که از داخل کشور تامین می‌شود مشمول مالیات بر ارزش افزوده بوده و به همین دلیل قیمت آن افزایش پیدا می‌کند.

مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به بلوکه شدن منابع این شرکت در بانک‌های ایرانی و خارجی اظهار داشت: نه تنها ما با محدودیت‌های بانکی در خارج از کشور مواجه هستیم بلکه بانک‌های داخلی هم منابع ما را بلوکه کردند به رغم اینکه ما مجوزهایی از شورای عالی امنیت ملی داریم.

وی ادامه داد: ‌با وجود تمام این مشکلات، پیش بینی رشد شش درصدی در جابجایی کالای کانتینری را می‌کنیم و امیدواریم سایر دستگاه‌ها برای تحقق اهداف در نظر گرفته شده با شرکت کشتیرانی همکاری داشته باشند.

Share