آیت الله فلاحتی در دیدار اعضای برگزیده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان:

اجازه دهید کودک و نوجوان سخن بگوید | پس از سن ۱۴ سالگی امر و نهی پاسخ نمی دهد

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: اجازه دهید کودک و نوجوان در خانه و اجتماع سخن بگوید زیرا این سخن گفتن موجب گشایش عقده ها می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،  آیت الله رسول فلاحتی امروز در دیدار مدیرکل، معاونان و اعضای برگزیده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان به مناسبت هفته ملی کودک با تبریک این هفته به همه کودکان، نوجوانان و متولیان این حوزه اظهار کرد: امیدواریم همواره حال خوش زندگی به کودکان و نوجوانان عارض شود.

وی کودکی، نوجوانی و جوانی را بهترین دوره نشاط و سرحالی انسان عنوان کرد و افزود: کودک تا سن هفت سالگی رئیس و آقا است، هفت سال بعدی زندگی اطاعت پذیر و در هفت سال بعد وزیر محسوب می شود و پدر و مادر باید از او مشورت بگیرند.

امام جمعه رشت با تاکید بر احترام به کودکان، بیان کرد: پس از سن ۱۴ سالگی امر و نهی پاسخ نمی دهد و در این راستا از اندیشه هایی که می تواند در ارتقای افکار کودکان و نوجوانان کمک کند باید بهره مند شویم.

آیت الله فلاحتی به ماندگاری کسب دانش در دوران کودکی و نوجوانی اشاره کرد و گفت: در روانشناسی دینی و دنیای غرب به اثبات رسیده که فراگیری همه امور در کودکی و نوجوانی در ذهن می ماند.

وی با بیان اینکه اصول زندگی اعم از محیط زیست، اخلاق خانواده، رفتار فردی و اجتماعی را باید از کودکی آموخت، تصریح کرد: در روانشناسی کودک و نوجوان مشخص شده، حرف نزدن کودک در خانه موجب ناهنجاری هایی می شود بنابراین اجازه دهید کودک و نوجوان در خانه و اجتماع سخن بگوید و این سخن گفتن موجب گشایش عقده ها می شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان ادامه داد: اگر کسی اجازه سخن گفتن نداشته باشد دیگر قدرت تحمل دیگران را ندارد بنابراین اجازه دهید کودک و نوجوان در خانه و اجتماع خوب و ادیبانه سخن بگوید.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه پدر، مادر و مربیان باید نسبت به شخصیت کودک و نوجوان آشنایی داشته باشند، خاطرنشان کرد: به کودکان و نوجوانان باید شخصیت داده شود و در این راستا ارتباط میان اولیاء و مربیان اثرگذار است.

وی، تاثیرگذاری متولیان تربیتی و مربیان در کودکان و نوجوانان را ۲۰ درصد ذکر کرد و یادآور شد: ۸۰ درصد تربیت کودکان و نوجوانان مربوط به خانواده ها است بنابراین گاهی مواقع خانواده ها نیاز به بازسازی روش تعلیم و تربیت دارند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه کتاب هایی که برای کودکان و نوجوانان منتشر می شود باید در تراز جهانی باشد، اظهار کرد: کتاب باید جاذبه دار باشد زیرا طرح و نوع چاپ تاثیرگذار است.

آیت الله فلاحتی بر مسلح شدن مربیان کودک و نوجوان به دانش روز تاکید کرد و افزود: هر شب مربی باید برای فردا طرحی جدید داشته باشد ضمن اینکه از کسانی که در تربیت کودکان و نوجوانان دارای روش و نقش آفرین هستند، باید استفاده کنیم

وی با اشاره به اینکه یک هنرمند باید هنر دراماتیک را بداند، بیان کرد: هنرمند دراماتیک باید بداند برای کودک و نوجوان چه طرح ها و برنامه هایی داشته باشد و در این راستا قصه نباید این گروه های سنی را خسته کند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان نیز در جلسه مذکور به شعار هفته ملی کودک مبنی بر “حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی” اشاره کرد و گفت: ۱۶ تا ۲۲ مهرماه هفته ملی کودک نامگذاری شده است.

سید جلیل میرعظیمی به فعالیت ۳۱ مرکز ثابت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نقاط مختلف گیلان اشاره کرد و افزود: تعداد سه کتابخانه پستی سیار روستایی و یک کتابخانه پستی سیار شهری در گیلان استان است.

Share