علوی تاکید کرد؛

آمده ام ۴ سال بمانم و اگر خواستند تداوم پیدا کند | هرگز توپ را به زمین شورا نمی اندازم

شهردار منتخب رشت با بیان اینکه نیامده ام که یک سال و شش ماه بمانم و جای دیگری بروم بر ضرورت همکاری و تعامل با تمامی دستگاه ها به ویژه شورای شهر رشت تاکید کرد و گفت: حضور هشت ساله در شورا بهترین دهه زندگی من بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سید امیرحسین علوی شهردار منتخب رشت با بیان اینکه نیامده ام که یک سال و شش ماه بمانم و جای دیگری بروم بر ضرورت همکاری و تعامل با تمامی دستگاه ها به ویژه شورای شهر رشت تاکید کرد و گفت: آمده ام ۴ سال بمانم و اگر خواستند تداوم پیدا کند.

سیدامیرحسین علوی با تاکید بر مشارکت جویی، برنامه محوری و نظارت سازنده اظهار داشت: برنامه ای راهبردی در ۲۰ سرفصل پیش از این در شورا آماده کرده ایم و موجود است.

شهردار منتخب رشت در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بهترین برند در عرصه بین المللی را در شهر رشت داریم خاطر نشان کرد: در بحث شهرخلاق دو تا سه سال خوب کار کردیم و بعد از آن چهار سال این موضوع متوقف شد. امروز باید ظرفیت برند شهر خلاق خوراک شناسی دوباره تبدیل به یک فرصت برای تحقق زیرساخت های برنامه های گردشگری این شهر شود.
سیدامیرحسین علوی با اشاره به اینکه گفته می شود خروجی و بهره وری مناسبی در مجموعه شهرداری رشت دیده نمی شود افزود: باید برای پرسنل شهرداری رشت شرح وظایف تعریف کنیم و برنامه داشته باشیم که امروز این برنامه آماده است.

روش تامین مالی مگاپروژه ها باید مشخص باشد

رئیس اسبق شورای اسلامی شهر رشت تصریح کرد: هیچ مگاپروژه ای در شهر رشت قابل اجرا نیست تا زمانی که روش تامین مالی آن مشخص شود. برای رودخانه ها، برای زیرگذر، پارک ۴۷۰ هکتاری و… باید روش تامین مالی مشخص باشد.
علوی در ادامه اظهار داشت: بخش عمده ای از بودجه شهرداری رشت بودجه جاری است. منابع درستی برای امور عمرانی پیش بینی نشده است و باید اصلاح ساختار در این زمینه ها صورت بگیرد.

درآمد هر پروژه باید صرف هزینه همان پروژه بشود

شهردار منتخب رشت افزود: تا چه زمانی قرار است بگوییم برنامه محوری را کنار بگذاریم و مشکلات امروز را حل کنیم؟ در فضای سازمان ها، با اتصال سازمان سرمایه گذاری و مدیریت املاک، باید تولید پول، ملک و ثروت بشود. در این حوزه ها در شهرداری رشت کار نکردیم. خلاف ساختمانی و فروش تراکم به درآمد ثابت شهرداری تبدیل شده و اگر اصلاح ساختار صورت نگیرد نمی توانیم تحول مناسبی داشته باشیم.

سیدامیرحسین علوی با تاکید بر اینکه درآمد هر پروژه باید صرف هزینه همان پروژه بشود و سازمان ها باید درآمدزایی مناسب داشته باشند گفت: شهرداری نباید از درآمد پروژه، حقوق و دستمزد پرداخت کند. باید در همان پروژه هزینه شود و برای آینده کسب درآمد کند. سازمان های ما نیاز به ابزارهایی دارند که بتوانند درآمدزایی کنند. سازمان درآمدزایی مثل سازمان عمران نباید نگاهش به شهرداری مرکز باشد. سازمان عمران باید یک سازمان اقتصادی باشد.

شهردار منتخب رشت با اشاره به مثال هایی در مسیر پروژه بلوار امام علی(ع) تصریح کرد: در این پروژه تهاتر صورت می گیرد و به پروژه وصل نمی شود. مدیر ما در منطقه چه ابتکاری به خرج می دهد؟ ما قرار نیست معجزه رقم بزنیم و از فردا صبح همه این موضوعات رفع شود. این مسائل یک فرایند میان مدت و بلند مدت دارد اما در کوتاه مدت برخی اتفاقات باید دیده شود.

علوی همچنین اظهار داشت: مجموعه شهرداری رشت ملک ۵۵ میلیاردی به فروش رسانده است و ماهی ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان چک داشته است. به جای آن که این رقم در بحث تملک هزینه شود برای پرداخت حقوق و دستمزد استفاده شد. چنین اتفاقاتی تذکر و سوال به همراه داشت و در نهایت صورت وضعیت آوردند که ما حقوق و دستمزد نداده ایم بدهی عمرانی پرداخت کرده ایم. این کلاه شرعی است.

هرگز توپ را به زمین شورا نمی اندازم

شهردار منتخب رشت با بیان اینکه مصوبات شورا اجرایی نمی شد در ادامه گفت: اطمینان می دهم برای هیچ لایجه ای توپ را در زمین شورا نمی اندازم. حضور هشت ساله در شورا بهترین دهه زندگی من را رقم زد. شورا را در مظان اتهام قرار نخواهم داد و چنین تفکری نخواهم داشت. ارزش این صندلی را خیلی خوب می دانم.

علوی با قدردانی از همدلی موجود در شورای ششم شهر رشت خاطر نشان کرد: این یک فرصت استثنایی برای شهر رشت است تا در این دولت از منبع و امکانات ملی سهم خودمان را دریافت کنیم. بنده کاملا اهل تعامل با تمامی نهادها هستم. با نمایندگان محترم، نهادهای امنیتی و نظارتی، نماینده محترم ولی ولی فقیه و تمامی نهادها و مسئولین آمادگی تعامل و همکاری دارم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: اجرای پروژه ها نیاز به تامین مالی دارد. اگر زباله سوز می خواهیم باید ۴۰ میلیون دلار هزینه راه اندازی آن نیز تامین بشود. اگر می خواهیم رودخانه ساماندهی شود باید فاضلاب حذف شود. تعامل اصل و محور کارهای ما خواهد بود. در فضای همکاری با شورا، هم دغدغه های شورا را به خوبی می دانم و هم علاقمندی های شورا را می دانم.

علوی در ادامه تصریح کرد: پس از دو دوره حضور در شورا امروز نه دوستی دارم که به خاطرش از آبرو و حیثیت خودم و مجموعه مدیریت شهری بخواهم بگذرم و نه دشمنی دارم که بخواهم تسویه حسابی صورت بدهم.

رسانه ها می توانند کمک بسیاری در افزایش مشارکت های مردمی داشته باشند

شهردار منتحب رشت عنوان کرد: اگر نظرسنجی صورت بگیرد جایگاه امروز شهرداری در جامعه کجاست؟ یکی از برنامه های ما نظرسنجی های سه ماهه بود. محور فعالیت ما باید مردم باشند. اگر همراهی مردم ما را داشته باشیم سهم بودجه سالانه ما از عوارض مختلف محقق می شود. اگر مردم نباشند برای هر موضوعی باید هزینه های گزاف بپردازیم. مطمئنم رسانه ها می توانند کمک بسیاری در افزایش مشارکت های مردمی داشته باشند.

علوی با تاکید بر اینکه به دنبال نهایت همکاری با شورا هستم ادامه داد: نیامده ام که یک سال و شش ماه بمانم و جای دیگری بروم. آمده ام ۴ سال بمانم و اگر خواستند تداوم پیدا کند.

Share