مقایسه بین خرید VPS بلوسرور و دیجیتال اوشن

دیجیتال اوشن (DigitalOcean) و بلوسرور (Blueserver) هر دو میزبان سرور مجازی (Cloud VPS) هستند.

هنگام مقایسه ارایه دهندگان خدمات وی پی اس، تفاوت های زیادی بین خرید VPS بلوسرور و دیجیتال اوشن وجود دارد، به همین دلیل است که ما این مقاله را در مورد خرید سرور مجازی می نویسیم. وقتی خدمات هر سرویس دهنده را بررسی کنید میتوانید امکانات و ویژگی هر کدام را مقایسه کنید.

دیجیتال اوشن

دیجیتال اوشن (DigitalOcean) با معرفی سرورهای مدیریت نشده ۵ دلاری تحولی در خرید سرور مجازی ایجاد کرد. خرید VPS با این قیمت بی سابقه بود. منظور از مدیریت نشده این است که در آن شما باید همه چیز را برای خود تنظیم و کنترل کنید. اما دیجیتال اوشن مستندات و راهنمای استفاده را به همراه نصب خودکار با یک کلیک ایجاد کرده است. مشخصات سرورمجازی ۲ گیگابایت رم ۱۲ دلاری دیجیتال اوشن :

  • Memory 2GB
  • vCPUs 1vCPU
  • SSD 50GB SSD Disk
  • Transfer 2000GB

قیمت سرورهای دیجیتال اوشن

بلوسرور

بلوسرور (Blueserver) از سرویس دهندگان ایرانی است، VPS ایران و آلمان بلوسرور در حال حاضر و در هنگام نوشتن این مقایسه کمترین پلن سرورمجازی آلمان و ایران که ۲ گیگابایت رم است معادل ۱۶۰ هزارتومن قیمت دارد  در حالیکه VPS دیجیتال اوشن با این مشخصات حدود ۳۶۰ هزارتومن میشود. اگر از این نظر هزینه به سرویس ها نگاه کنیم، هزینه خرید VPS ارزان بلوسرور بسیار به صرفه تر و اقتصادی تر است.

مشخصات سرورمجازی ۲ گیگابایت رم بلوسرور :

  • Memory 2GB
  •  ۲vCPU Intel Core i9 – AMD Ryzen
  • SSD NVME 25GB Disk
  • Transfer Unlimited

قیمت سرور مجازی آلمان بلوسرور

مقایسه دیتاسنتر و لوکیشن خرید VPS

DigitalOcean دارای ۱۲ دیتاسنتر در جهان است و در حال گسترش شبکه مرکز داده خود است. دیجیتال اوشن این امکان را می دهد با مراکز داده موجود در آمستردام ، بنگلور ، فرانکفورت ، لندن ، نیویورک ، سان فرانسیسکو ، سنگاپور و تورنتو به مشتریان خود در سراسر جهان خدمات رسانی کنید.

از اصلی ترین دیتاسنترهای بلوسرور برای فروش VPS، لایزر در ایران، هتزنر در آلمان و فنلاند، equinix هلند وCologix  آمریکا است و بلوسرور از ۳۰ کشور و لوکیشن دنیا قادر به ارایه خرید VPS است.

VPS آلمان بلوسرور

سیستم عامل و کنترل پنل VPS

بلوسرور از انواع سیستم عامل های ویندوز سرور ۲۰۱۲ و ۲۰۱۹ و انواع توزیع های لینوکس مانند ubuntu از نسخه های ۱۶ و ۱۸ و ۲۰ و Centos 7 و almalinux 8 استفاده میکند. DigitalOcean اما امکان نصب خودکار برنامه های کاربردی مانند GitLab ، cPanel ، Plesk ، WordPress ، LAMP ،  Docker و بسیاری دیگر را با نصب ۱ کلیک میدهد.

مقایسه ویژگی های دیجیتال اوشن و بلوسرور

هارد : هارد درایو استفاده شده در سرورهای دیجیتال اوشن از نوع SSD بوده که نهایتا تا ۵۵۰MB اجازه خواندن و نوشتن اطلاعات در این دیسک را میدهد، ولی در سرورمجازی بلوسرور عموما از درایو NVME که سرعت خیره کننده ۳۵۰۰MB را میدهد استفاده میشود.

پهنای باند : حجم ترافیکی که در یک ماه قابل تبادل از سرور است را پهنای باند میگویند، پهنای باند VPS دیجیتال اوشن نامحدود نیست و از حجم ۱ ترابایت شروع میشود، اما VPS آلمان و فنلاند، هلند بلوسرور دارای ترافیک نامحدود هستند.

آپتایم : دیجیتال اوشن آپتایم ۹۹.۹۹ % را هم برای Droplet و هم Block Storage ارائه می دهد.  آپتایم سرورمجازی های بلوسرور هم که از دیتاسنتر هتزنر و سایر دیتاسنترهای داخل ایران و خارج از ایران ارایه میدهد ۹۹.۹% است.

در مورد آپتایم چندین زیرساخت دیتاسنتر وجود دارد که انتظاراتی برای آپتایم VPS ها به وجود میاورند :

Tier 1: مرکز داده های Tier 1 دارای یک مسیر واحد برای برق و خنک کننده و در صورت وجود اجزای اضافی و پشتیبان است. زمان انتظار برای آپتایم ۹۹.۶۷۱ (۲۸.۸ ساعت وقفه در سال) است.

Tier 2: مرکز داده Tier 2 دارای یک مسیر واحد برای برق و خنک کننده و برخی از اجزای اضافی و پشتیبان است. زمان انتظار برای آپتایم آن ۹۹.۷۴۱ (۲۲ ساعت وقفه در سال) است

Tier 3: مرکز داده های Tier 3 دارای چندین مسیر برای برق و سرمایش و سیستم هایی است که می تواند بدون آفلاین بودن آن را به روز کرده و نگهداری کند. زمان انتظار برای آپتایم ۹۹.۹۸۲ (۱.۶ ساعت وقفه در سال) است

Tier 4: مرکز داده ردیف ۴ به گونه ای ساخته شده است که کاملا مقاوم در برابر هر خطایی هستند. زمان انتظار برای آپتایم ۹۹.۹۹۵ (۲۶.۳ دقیقه زمان وقفه در سال) است.

دیجیتال اوشن (DigitalOcean) و بلوسرور (Blueserver) هر دو میزبان سرور مجازی (Cloud VPS) هستند. بلوسرور یک هاستینگ میزبانی وب است که میزبانی سرور مجازی، هاست وردپرس را ارائه می دهد. از سوی دیگر، DigitalOcean در زمینه میزبانی ابری تخصص دارد. در این مقاله نمونه قیمت های هر ۲ سایت، امکانات، پشتیبانی و مزایای هر کدام قرار داده شد.

Share