جانشین فرمانده انتظامی گیلان خبر داد:

کسب رتبه اول گیلان در اجرای طرح ممنوعیت تردد | نقره داغ بیش از ۴۸۳ هزار خودرو

سرهنگ حسین حسن‌پور اظهار داشت: استان گیلان در ارزیابی‌های صورت گرفته رتبه اول اجرای طرح ممنوعیت‌های تردد کرونا و برخورد با ناقضان شیوه‌نامه‌های بهداشتی را کسب کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جانشین فرمانده انتظامی استان گیلان در مراسم تقدیر از کادر درمان علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون در طرح ممنوعیت ترددهای کرونایی ۴۸۳ هزار و ۴۷۱ دستگاه خودرو به علت‌عدم رعایت قوانین وضع شده برای کاهش ویروس کرونا در استان اعمال قانون شدند، گفت: مجاهدت‌های کادر درمان و پلیس با هیچ چیز قابل جبران نیست.

سرهنگ حسین حسن‌پور در مراسم تقدیر از پزشکان دانشگاه علوم پزشکی گیلان، ضمن عرض خسته نباشید جانانه به کادر پزشکی و درمان، اظهار داشت: پزشکان ضامن سلامت جامعه هستند.

وی مدافعان سلامت را جهادگران خط مقدم مقابله با ویروس منحوس کرونا قلمداد و با تاکید بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا پزشکان و کارکنان انتظامی رنج مضاعفی را تحمل کردند و علاوه بر تمامی سختی‌های این حرفه، جسم و جانشان نیز به خطر افتاد اما از خدمت دست نکشیدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان گیلان در ادامه به تشریح اقدامات پلیس استان در اجرای طرح کنترل ترددها در محورهای مواصلاتی و همچنین برخورد با صنوف متخلف از ابتدای سال جاری تاکنون پرداخت و گفت: استان گیلان در ارزیابی‌های صورت گرفته رتبه اول اجرای طرح ممنوعیت‌های تردد کرونا و برخورد با ناقضان شیوه‌نامه‌های بهداشتی را کسب کرده است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در این مدت ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی از ۱۰۱ هزار و ۵۷۴ واحد صنفی در استان بازدید کردند، افزود: ماموران با تذکر لسانی به ۳۹ هزار و ۸۵۷ واحد، ۲ هزار و ۸۳ واحد صنفی متخلف را پلمب و برای ۷۰ هزار و ۶۷۰ واحد صنفی متخلف که شیونامه‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کردند نیز اخطار پلمب صادر کردند.

سرهنگ حسن‌پور حرکت نیروی انتظامی در مسیر حفظ امنیت و صیانت از سلامت جامعه را بسیار ارزشمند توصیف کرد و گفت: پلیس گیلان از ابتدای سال جاری تاکنون در راستای اجرای محدودیت‌های کرونایی، با نظارت بر نحوه فعالیت واحدهای صنفی منطبق با شیوه‌نامه‎های بهداشتی و انهدام باندهای احتکار و توزیع خارج از شبکه مایحتاج مردم، موفق به کشف ۶ هزار و ۸۲۲ عدد ماسک، ۱۳۳ هزار و ۷۰۰ عدد دستکش و ۲ هزار و ۶۶ عدد سایر اقلام پزشکی احتکاری شدند.

وی از استمرار اجرای طرح ممنوعیت تردد شبانه وسایل نقلیه از ساعت ۲۲:۰۰ تا ۰۳:۰۰ بامداد خبر داد و افزود: همکاری و مشارکت مردم در اجرای مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا نقش بسیار مهمی در کاهش زنجیره انتقال ویروس منحوس کرونا دارد.

جانشین فرمانده انتظامی استان گیلان با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون در طرح ممنوعیت ترددهای کرونایی ۷۲ هزار و ۱۹۳ دستگاه خودروی متخلف به علت‌عدم رعایت قوانین وضع شده با جریمه یک میلیون تومانی و ۱۷ هزار و ۸۱۴ دستگاه خودرو با جریمه ۵۰۰ هزار تومانی اعمال قانون شدند اظهار داشت: ۳۹۳ هزار و ۴۶۴ دستگاه نیز به علت‌عدم توجه به محدودیت‌های تردد شبانه از ساعت ۲۲:۰۰ الی ۰۳:۰۰ صبح با جریمه ۲۰۰ هزار تومانی در معابر شهری اعمال قانون شدند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: ماموران در طول این مدت با تذکر به ۷۲ هزار و ۲۳۶ دستگاه خودروی متخلف از ورود ۵۳ هزار و ۲۶۳ دستگاه خودرو شخصی با پلاک غیربومی به گیلان ممانعت کردند.

سرهنگ حسن‌پور با اشاره به قاطعیت پلیس در برخورد با رانندگان ناقض قانون ممنوعیت ورود به استان بیان داشت: نیروی انتظامی علاوه بر تامین امنیت و انتظام بخشی به بیمارستان‌ها و ارائه خدمات انتظامی به شهروندان، با بکارگیری ۲۰ هزار و ۷۳۶ نفر در قالب اکیپ‌های انتظامی و ترافیکی، مسؤولیت نظارت بر ورود و خروج خودروها به استان گیلان را از ابتدای سال جاری تاکنون برعهده داشت.

وی همچنین به اقدامات پلیس در متوقف کردن تورهای گردشگری ناامن و جلوگیری از تردد خودروهای آفرودی فاقد مجوز اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون از تردد ۲۵۰ گروه گردشگری ناامن در قالب ۵۱۴ دستگاه مینی‌بوس و اتوبوس شامل ۸ هزار و ۵۲۱ نفر در سطح استان جلوگیری شده است.

جانشین فرمانده انتظامی استان گیلان در پایان از همکاری بسیار خوب شهروندان با نیروی انتظامی تشکر کرد و از شهروندان خواست با رعایت قوانین و مقررات و عمل به توصیه‌های بهداشتی، یاریگر کادر درمان و پلیس باشند.

گفتنی است در پایان این مراسم از تعدادی از مدافعان سلامت با اهدا لوح تجلیل شد.

Share