در نشست رئیس کل دادگستری گیلان با اعضای شورای شهر رشت بیان شد؛

نجابت و صبوری مردم گیلان نباید موجب سوءاستفاده، اهمال مدیران، تضییع حقوق مردم و ظلم شود

نشست اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهر رشت با حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان صبح امروز برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نشست اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهر رشت با حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان صبح امروز برگزار شد.

حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان با بیان برخی از علل پیشرفت و عقب ماندگی جوامع بر لزوم بهره گیری از نظریات صاحب نظران و کارشناسان تصریح کرده و استفاده از نوابغ و شخصیت‌های علمی و اثرگذار را در توسعه و پیشرفت جامعه ضروری عنوان نمود.

وی یکی از علل عقب ماندگی وعدم توسعه جوامع را افتراق وعدم وحدت مدیران و مسئولان آن دانست و تصریح کرد: مدیر موفق کسی است که زیر مجموعه‌های خود را هماهنگ نموده تا از تمامی ظرفیت‌های آنان بهره‌مند گردد.

رئیس شورای قضایی استان در ادامه افزود: تفرقه و چند دستگی بین مدیران استانی موجب می‌شود تصمیمات کلان در خصوص طرح‌های مختلف به صورت فردی اجرا شده و در نتیجه عقب ماندگی و ویرانی شهر‌ها را به دنبال داشته باشد.

وی با توصیه بر نقد منصفانه از عملکرد مدیران گذشته اظهار داشت: اعضای شورا امین و منتخب مردم هستند و باید در اتخاذ مصوبات شورا وحدت فکری و همدلی داشته باشند.

این مقام ارشد قضایی با تاکید بر افزایش منابع درآمدی شهردای‌ها اذعان داشت: شهردای نباید تمام بودجه خود را از عوارض و کمیسیون ماده ۱۰۰ تامین نماید بلکه بایستی با اقدامات درست و بدیع و سرلوحه قراردادن عملکرد استان‌های موفق، منابع مالی خود را در جهت ایجاد رفاه و پیشرفت شهر افزایش دهند.

وی دومین عامل عقب ماندگی جوامع راعدم استقرار عدالت در آن دانست و افزود: اگر مردم رفتارهای عادلانه مسئولان را ببینند خود نیز در مناسبات اجتماعی به عدالت و مدارا رفتار می‌کنند.

رئیس کل دادگستری استان در پایان‌عدم مطالبه‌گری مردم در استان گیلان را نیز یکی از عوامل‌عدم پیشرفت آن عنوان نمود و اظهار داشت: نجابت و صبوری مردم گیلان نباید موجب سوء استفاده، اهمال مدیران، تضییع حقوق مردم و ظلم به آنان شود.

Share