وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛

عبدالملکی: یارانه ثروتمندان قطع و یارانه اقشار ضعیف افزایش می‌یابد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه براساس قانون، یارانه ثروتمندان باید قطع شود و یارانه اقشار ضعیف افزایش یابد، گفت: ما به مجلس وعده دادیم که طی یک سال سامانه جامع رفاه ایرانیان را تکمیل کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگویی درباره برنامه وزارتخانه متبوعش برای حذف یارانه پردرآمدها، گفت: براساس قانون، یارانه پردرآمدها(طبق فرمول خاصی) باید قطع شود و یارانه اقشار ضعیف افزایش یابد. نکته اصلی در این امر نحوه شناسایی این افراد است که برای تحقق آن به بانک اطلاعاتی اقتصادی قوی نیاز است تا بتوان براساس آن سطح درآمدی افراد را تعیین کرد.

وزیر کابینه سیزدهم افزود: هرچند در سال‌های گذشته راه‌اندازی سامانه جامع رفاه ایرانیان در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  آغاز شده اما اطلاعات آن ناقص بوده و برخط نیست، تکمیل این سامانه جزو برنامه‌های ما است.

وی در گفت‌وگو با خانه ملت اضافه کرد: در صورت تکمیل سامانه جامع رفاه ایرانیان بسیاری از افرادی که البته خیلی زیاد هم نیستند و باید یارانه آنها تغییر کند، مشخص می‌شود.

عبدالملکی تصریح کرد: ما به مجلس وعده دادیم که طی یک سال این سامانه را تکمیل کنیم تا براساس آن بتوان سیاست‌گذاری‌های لازم را انجام داد.

Share