خطیب جمعه آستارا؛

دولت گذشته روحیه انقلابی نداشت و گوش به زنگ اربابان آمریکایی و اروپایی خود بود!

نماز جمعه این هفته شهرستان وضعیت نارنجی مرزی بندر آستارا با رعایت دستورالعمل های بهداشتی به امامت حجت الاسلام والمسلمین کاظم حافظ‌نیا امام جمعه شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت الاسلام حافظ نیا در ابتدای خطبه اول با اشاره به تقدیر معیشت و رزق و روزی بیان کرد: خداوند متعال هنگام آفرینش بندگانش، روزی آن ها را نیز قرار داده و باید به رازقیت خداوند یقین داشته باشیم.

حافظ نیا یقین در روزی را باعث آرامش روح و روان انسان دانست و بیان کرد: همانا خداوند رازق مطلق است و اعتقاد به این امر عاقبت به خیری را به دنبال دارد.

وی با اشاره به گلایه برخی افراد از باب معیشت خود تصریح کرد: خداوند رزق ضروری افراد را در سایه اندک تلاش انسان تضمین کرده است ولی ما انسان ها قانع به نیاز رزق و روزی بشر نیستیم و با عدم قناعت و سبک زندگی غلط و حرکت به سوی تجمل گرایی از مسیر خود گمراه می شویم چرا که خداوند ضامن تجمل گرایی نیست.

حافظ نیا قناعت، مدیریت در دخل و خرج و صرفه جویی را از راه های افزایش روزی انسان دانست و بیان کرد: اگر به مقدار نیاز خود صرفه جویی و خرج کنیم، مال خود را افزایش داده و می توان در مسائل اقتصادی موفق عمل کرد.

وی عدم استفاده از پول نقد را نیز باعث عدم توجه به دخل و خرج دانست و تصریح کرد: استفاده از کارت بانکی در تمام خرج های خود باعث ولخرجی و عدم توجه به میزان دخل و خرج خود می شود و ضربه اقتصادی را به معیشت خود متحمل می شویم.

امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه این هفته شهرستان با اشاره به ۳۱ شهریور آغاز هفته دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس نشانه غرور، افتخار و همچنین مظلومیت ملت ایران است و در جنگ هشت ساله همه کشورهای ستمگر از صدام جنایتکار حمایت کردند و هشت سال با ایثار در مقابل دشمن تا به دندان مسلح ایستادگی کردیم.

حافظ نیا گفت: از لحاظ زمانی هر چقدر از دفاع مقدس دور می شویم، باید از لحاظ معرفتی با آن نزدیک شویم، دفاع مقدس تحریف و فراموش شدنی نیست، عده ای سعی در کوچک جلوه دادن و تحریف جان فشانی های جوانان این مرز و بوم هستند و یادگاران هشت ساله دفاع مقدس باید اجازه مصادره به مطلوب را به برخی افراد ندهند.

وی بیان کرد: متاسفانه روایتگری های دفاع مقدس و ساخت فیلم های این دوران کم شده و نهاد های انقلابی و رزمندگان نباید وظیفه خطیر و حساس خود را فراموش کنند.

خطیب جمعه آستارا ادامه داد: دفاع مقدس یک محتوای فاخر معرفتی است و نباید این نکته را فراموش کنیم.

وی با اشاره به واکسیناسیون گسترده این روزهای کشور گفت: با استقرار دولت سیزدهم روند ورود واکسن به گشور سرعت گرفته است و بهانه دولت گذشته در کاهش ورود واکسن نپیوستن به FATF بود، آیا بعد از به روی کار آمدن دولت سیزدهم و افزایش ورود واکسن به کشور FATF تصویب شده است؟ شما روحیه انقلابی نداشتید و گوش به زنگ اربابان آمریکایی و اروپایی خود بودید، این ها نشانه های حضور دولت جوان انقلابی است و تزریق ۳۲ هزار واکسن دوز اول و ۱۴ هزار تزریق هر دو دوز نشانه های کار جهادی در آستارا است.

امام جمعه آستارا بیان کرد: امروز هم در مصلای نماز جمعه تزریق واکسن برای شهروندان انجام شد و همه مردم را به رعایت دستورالعمل های بهداشتی و تزریق واکسن دعوت می کنیم.

حافظ نیا با اشاره به حضور و بازگشت مقتدرانه ناوگروه ۷۵ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی به کشور گفت: این نخستین حضور نظامی ایران در نیمکره شمالی به عنوان حیاط خلوت آمریکا بود و ارتشیان غیرتمند ما معادلات آمریکای جنایتکار را برهم زد، طولانی ترین دریانوردی تاریخ ایران به میزان ۵۲ هزار کیلومتر در شرایط بسیار سخت با تجهیزات کاملا داخلی کار کوچکی نیست و این کار بزرگ از اذهان مردم فراموش نخواهد شد.

حافط نیا ادامه داد: این اقتدار آمریکا را نگران کرده است و به صراحت می‌گوییم که آمریکا باید نگران نیروی نظامی جمهوری اسلامی ایران باشد.

وی با اشاره به تلاش معلمان در آموزش مجازی گفت: انشالله با بهتر شدن شرایط این بیماری مدارس باز شده و آموزش ها به صورت حضوری برگزار شود.

امام جمعه آستارا گفت: جایگاه عالی ترین نماینده دولت در این شهرستان باید هر چه زودتر تعیین و تکلیف شود و وزارت کشور باید ضمن تسریع در انتصاب نماینده عالی دولت، یک فرماندار انقلابی و جهادی برای آستارا انتخاب کند.

 

Share