کارشناس منابع طبیعی خبر داد:

دستور دادستان درخصوص رفع تصرف در جنگل فتاتو

کارشناس فنی یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی استان گیلان از دستور دادستان شهرستان خمام برای رفع تصرف در جنگل ملی فتاتو خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خمام نیوز، علی امیدی ظهر امروز با بیان اینکه اردیبهشت‌ماه سال جاری درخصوص تصرف حدود ۲ هکتار از جنگل برای متهمین پرونده تخلف تنظیم شده بود، افزود: علی‌رغم محاسبه اجرت‌المثل از سوی کارشناس رسمی دادگستری برای درختان صنوبر دست‌کاشت، متخلفین ضمن‌عدم پرداخت خسارت، بخش اعظمی‌از درختان را به‌صورت غیرقانونی خارج نموده، که در این‌خصوص اقدام قانونی صورت خواهد گرفت.
وی با اشاره به تداوم جاده‌سازی در حریم رودخانه، افزود: در اقدام جدید نیز احداث جاده‌ای به‌طول حدود ۸۰۰ متر که نیمی‌از آن قبلاً تسطیح شده‌بود صورت‌پذیرفت، که پیگیری قضایی لازم درخصوص تخریب منابع طبیعی و گسترش تصرف جنگل تا حدود ۱۰ هکتار از جنگل انجام می‌شود.
این‌مسوول همچنین از توقیف علائم تصرف همچون دروازه فلزی و کانکس خبر داده و خاطرنشان کرد: این‌موضوع پس‌از دستور دادستان با حضور پرسنل منابع طبیعی استان، میراث فرهنگی رشت، نیروی انتظامی خمام و دهیاری و شورای اسلامی فتاتو پیگیری شده و پرونده روز شنبه به مرجع قضایی ارسال می‌گردد.

همچنین رییس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان رشت با بیان اینکه جنگل فتاتو سال گذشته به‌عنوان اثر ملی طبیعی ثبت شده، اذعان داشت: هرگونه اقدام در حریم این‌آثار می‌بایست با استعلام از اداره کل میراث فرهنگی صورت بپذیرد.
ایمان سهیلی در گفتگو با خمام‌نیوز، یادآور شد: قطع تعدادی‌از درختان میراث طبیعی جنگل فتاتو بدون استعلام از اداره کل انجام شده است.

 دستور رفع تصرف در جنگل بر اساس تبصره ماده ۵۵ اصلاحی قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع توسط دادستان شهرستان خمام صادر شده و پیگیری‌های قانونی در این‌خصوص در دست انجام است.

Share