معاون اول قوه قضاییه اعلام کرد:

بررسی موضوع انتشار تصاویر زندان اوین | هنوز قضیه خیلی روشن نیست

حجت‌الاسلام‌ محمد مصدق، معاون اول قوه قضاییه درباره انتشار دوربین‌های مداربسته امنیتی زندان اوین اظهار داشت: موضوع در حال بررسی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام‌ محمد مصدق در حاشیه مراسم معارفه معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره ویدئوهای منتشر شده از دوربین‌های مداربسته امنیتی زندان اوین افزود: این موضوع در حال بررسی است و هنوز قضیه خیلی روشن نیست فکر می‌کنم تا فردا (چهارشنبه) اطلاع‌رسانی شود.

در روزهای اخیر تصاویری از دوربین‌های مداربسته امنیتی زندان اوین منتشر شده که حاوی تصاویری از برخورد و ضرب و شتم زندانیان است و گروهی از هک شدن این دوربین‌ها خبر داده است.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی امروز (سه‌شنبه) درباره تصاویر منتشر شده از دوربین‌های مداربسته زندان اوین، ضمن پذیرش این رفتارهای غیرقابل قبول، عذرخواهی کرد.

محمد مهدی حاج محمدی در توئیتی نوشت: درخصوص تصاویر زندان_اوین؛ مسئولیت این رفتارهای غیر قابل قبول را پذیرفته و ضمن تعهد به تلاش برعدم تکرار چنین وقایع تلخ و برخورد جدی با عوامل خاطی، از خداوندمتعال، رهبر عزیزمان، ملت بزرگوار و زندانبانان شریف که البته زحماتشان تحت تأثیر این خطاها، نادیده گرفته نخواهد شد.

اجازه نمی‌دهیم آبروی جامعه پزشکی ریخته شود

مصدق در پاسخ به سوالی درباره برخی تخلفات در حوزه دارو و واکسن و اینکه آیا کسی دستگیر شده، گفت: قوه قضاییه مصمم است با کسانی که امنیت جامعه را مخدوش و با جان مردم بازی می‌کنند و آسایش مردم را بر هم می‌ریزنند، به جد برخورد کند.

وی ادامه داد: اخیرا یک پزشک با همدستی سه نفر از کارکنان مربوط به حوزه درمان، تعداد محدودی واکسن تقلبی را خلاف قوانین نگه داشته بودندکه خوشبختانه قوه قضاییه ورود کرد؛ البته تعداد کم بود و مشخص شد به چه افرادی واکسن زده‌اند و در نهایت موضوع حل شد.

مصدق اظهار داشت: اصل قضیه برای ما مهم است زیرا قوه قضاییه اجازه نمی‌دهد که امروز پزشکی به خود جرات دهد که آبروی جامعه پزشکی را ببرد در حالی که پزشکان زیادی امروز با آبرو خدمت می‌کنند.

معاون اول قوه قضاییه تاکید کرد: با دادستان مرکز استان البرز و رئیس کل مربوطه بعد از این اتفاق صحبت کردم و گفتم اگر بتوانید تحقیقات مقدماتی این پرونده را به مدت دو هفته انجام دهید تا پرونده منتهی به نتیجه شود، صرف نظر از محتوای پرونده که بنده دخالتی ندارم و موضوعی است که قاضی تصمیم‌گیرنده است؛ باید به مردم اعلام شود که قوه قضاییه پشتیبان آن‌ها است و نمی‌گذاریم امنیت مردم مخدوش شود.

Share