مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان:

افتتاح ۲ واحد صنعتی به مناسبت هفته دولت در شهرک صنعتی صومعه‌سرا

همزمان با هفته دولت و با حضور جمعی از مسوولین استان گیلان دو واحد تولیدی خوراک آبزیان و ویرا مخزن خزر در شهرک صنعتی صومعه سرا به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، همزمان با هفته دولت و با حضور فریبرز سعیدی کیا مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان، آرش فرزام صفت معاون امور اقتصادی استانداری گیلان، سید کاظم دلخوش نماینده صومعه سرا، سید جلال سید محمدی فرماندار صومعه سرا، حجت‌الاسلام راشد نوری امام جمعه صومعه سرا دو واحد تولیدی خوراک آبزیان و ویرا مخزن خزر در شهرک صنعتی صومعه سرا به بهره برداری رسید.

معاون امور اقتصادی استانداری گیلان ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر در خصوص اهمیت صنایع کوچک و متوسط گفت: با توجه به اهداف کلی توسعه اعم از فقرزدایی، ایجاد رفاه عمومی، عدالت اجتماعی، تعادل‌های منطقه‌ای و استقلال اقتصادی، لازم است سیاست‌هایی اتخاذ گردد که دستیابی به این اهداف را میسر سازد که در واقع صنایع کوچک با توانمندی‌های خود می‌توانند با از میان برداشتن مشکلاتی همچون بیکاری و توزیع ناعادلانه درآمد، نقش مهمی را ایفا کند.

فرزام صفت در ادامه افزود: مواردی همچون تشویق فرهنگ سرمایه گذاری، تسریع در زمان بهره‌برداری و توجه به هزینه فرصت سرمایه، ارزش تولید بیشتر با سرمایه‌گذاری کمتر و صرفه‌جویی در استفاده از ارزهای خارجی از دیگر تاثیرات صنایع کوچک بر اقتصاد می‌باشد.

سید کاظم دلخوش، نماینده مردم شهرستان صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر در خصوص مزیت‌های صنایع بزرگ و کوچک گفت: هر چند صنایع بزرگ به جهت داشتن مزیت‌های ناشی از اثر مقیاس انبوه، اثر دامنه تولید، اثر تجربه و اثر سازماندهی، هنوز هم مورد توجه هستند، اما مزیت‌های صنایع کوچک و متوسط به علت وجود اثر حمل ونقل، اثر اندازه بازار، اثر تنظیم، مؤثر بودن انتخاب و اثر کنترل، این صنایع را در تولید اغلب کالاها به انتخاب اول مبدل ساخته است.

وی در ادامه افزود: در حالت کلی مهمترین نقش و اهمیت صنایع کوچک و متوسط را می‌توان در توسعه صنعتی و اقتصادی، کمک به توزیع عادلانه درآمد، اشتغال‌زایی، تسریع توسعه صنعتی در نقش اقمار صنایع بزرگ و ایجاد ارزش افزوده خلاصه کرد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر با تقدیر و تشکر از حضور و تلاشهای تمامی مسئولین استان در حمایت از صنایع کوچک بیان داشت: امروزصنایع کوچک در فرایند توسعه اقتصادی جایگاه ویژه و کلیدی دارد و توسعه صنعتی هر منطقه در گرو بکار گیری سرمایه انسانی وفیزیکی آن منطقه و مناطق همجوار آن است.

فریبرز سعیدی‌کیا در ادامه افزود: توسعه اشتغال پایدار و کار آفرینی با هدف پیشرفت جامعه، افزایش توان تخصصی فنی، کمک به توسعه بازارهای داخلی برای رشد صادرات، افزایش تولید ناخالص ملی درحوزه صنایع کوچک از نتایج استقرار و تمرکز واحدهای صنعتی در شهرک‌های صنعتی می‌باشد.

وی در پایان بیان داشت: واحد شیلانه صنعت سارینا تولید کننده خوراک آبزیان با سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد ریال توانسته است برای ۲۰ نفر به طور مستقیم ایجاد اشتغال نماید و واحد صنعتی ویرا مخزن خزر تولید کننده مخازن فلزی تحت فشار با سرمایه‌گذاری ۸۶ میلیارد ریال توانسته است به طور مستقیم برای ۶ نفر ایجاد اشتغال نماید.

Share