معاون هماهنگ کننده ارتش با حضور در انزلی؛

اجازه حضور بیگانگان در دریای خزر را نخواهیم داد | از افتخارآفرینی ایرانی ها به خودم می‌بالم

معاون هماهنگ کننده ارتش با تاکید بر اینکه هرجا امنیت باشد صلح و دوستی نیز هست، گفت: نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران و کشورهای حاشیه خزر هیچگاه اجازه حضور بیگانگان را در دریای خزر نخواهند داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از ایسنا، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در مراسم اختتامیه ششمین دوره مسابقات بین‌المللی نظامی جام دریا ۲۰۲۱ که در سالن اجتماعات همایش‌های بین‌المللی منطقه آزاد بندر انزلی برگزار شده بود، اظهار کرد: استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است که به برکت خون شهدا به دست آمده و امیدوارم که همه ما پیروان راستین این راه باشیم.

امیر دریادار سیاری با بیان اینکه مهمان‌نوازی از ارزش‌های ایرانی و اسلامی است، افزود: در این دور از رقابت‌ها سه رشته را میزبانی کردیم که شامل غواصی در عمق در کنارک، مسابقات جام دریا در بندرانزلی و اربابان سلاح در اصفهان بودند.

وی با اشاره به کسب مقام اول جام دریا، افزود: از افتخارآفرینی شما به خودم می‌بالم و این نشان می‌دهد ما هر چه بخواهیم، انجام‌ می‌دهیم. کافی است همت و تلاشمان‌ را عزم کرده و بخواهیم آن کار را به سرانجام برسانیم.

امیر دریادار سیاری با بیان اینکه دریای خزر بزرگترین دریاچه جهان و دارای ژئوپلتیک و ژئو استراتژیک‌ بالایی در منطقه و کشورهای حاشیه دریای خزر است، گفت: دریای خزر دریای صلح و دوستی است و از آنجایی که این دریا برای همه کشورهای حاشیه خزر حائز اهمیت است و برای اینکه دریای صلح و دوستی باقی بماند باید دست در دست هم دهیم که امنیت آن باقی بماند. صلح و دوستی خزر نیازمند امنیت در این دریا است.

وی با تاکید بر اینکه هرجا امنیت باشد صلح و دوستی نیز هست و هرکجا امنیت نباشد نمی‌توانیم ادعا کنیم‌ می‌توان فعالیت اقتصادی و اجتماعی و سیاسی انجام داد، تصریح کرد: نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران و کشورهای حاشیه خزر هیچگاه اجازه حضور بیگانگان را در دریای خزر نخواهند داد.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه برای بهره‌برداری از منابع خدادادی دریای خزر می‌توانیم دست در دست دهیم، گفت: از همه همسایه‌های حاشیه خزر که دست در دست هم دادیم و امنیت را برقرار کرده و صلح و دوستی خزر را حفظ کردیم تشکر و قدردانی می‌کنم.

امیردریادار سیاری با اشاره ارتباط با کشورهای حاشیه خزر گفت: این برقراری ارتباط و تعامل دیپلماسی دریایی در دیپلماسی دفاعی اثرگذار است و انجام مسابقات گام بزرگی در دیپلماسی دریایی و دیپلماسی دفاعی است و جمهوری اسلامی ایران به خوبی می‌تواند از این ظرفیت بهره لازم را ببرد.

وی افزود: همه کشورها در کنار برگزاری مسابقات قطعاً برای ارائه توانمندی‌های خود تلاش می‌کنند و همه تیم‌ها در رقابت سالم توانمندی‌های خود را به نمایش می‌گذارند و در قالب مسابقات، همدل و هماهنگ و با وحدت امنیت دریای خزر را برقرار می کنند تا خزر دریای صلح و دوستی باقی بماند.

Share