بقعه فاطمه اخری (س) رشت غریب واقع شده است

روایت کارگرنیا از علت تعطیل شدن روند توسعه حرم خواهر امام (س) رشت

رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: بقعه متبرکه حضرت فاطمه اخری سلام الله علی‌ها در رشت روز به روز بیشتر مظلوم واقع می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمد حسین واثق کارگرنیا در جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای رشت با اشاره به اینکه دخل و خرج این بقعه مطهره همخوانی ندارند، اظهار کرد: بنده سالهاست که در آن محله ساکن هستم و متاسفانه این بقعه متبرکه روز به روز در غربت بیشتری قرار می‌گیرد.

وی بیان اینکه نگاه حمایتی دولتی تا پیش از این نسبت به این بقعه مبارکه دیده نشد گفت: متاسفانه تا پیش از این نگاه حمایتی دولتی نیز نسبت به این بقعه وجود نداشت و تامین برخی از هزینه‌های مربوطه نیز نیازمند همراهی بیشتر مسوولان و خیرین است و باید در این باره با جدیت ورود کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه در گذشته کارگروهی پیرامون رسیدگی به وضعیت بقعه خواهر امام (س) تشکیل شده بود، تصریح کرد: در آن کارگروه افرادی از جمله استاندار و معاونین ایشون، شهردار و دو تن از اعضای شورا و تعدادی از مدیران ذیوبط استانی حضور داشتند و طرح‌های خوبی نیز در آن مطرح و امورات اجرایی بصورت هفتگی و منظم پیگیری می‌شد.

کارگرنیا با بیان اینکه بسیاری از مغازه‌ها توسط شهرداری رشت در این مسیر تملک شده‌اند، بیان کرد: قرار بود، مغازهای دور حرم که در مالکیت اوقاف می‌باشد، در اختیار شهرداری و به صاحبان سرقفلی نیز مغازه‌های جایگزین از سوی شهرداری داده شود. که متاسفانه به جهت‌عدم همکاری و همچنین جلوگیری از ادامه کار شهرداری در احداث یک سرویس بهداشتی زیر زمینی در محوطه حرم و در دوران فعالیت شورای چهارم، به جهت میراثی بودن، منجر به قطع کار و در نهایت تعطیل شدن روند توسعه حرم شد.

وی با تاکید به ادامه این روند فاصله مردم و بقعه متبرکه را بیشتر می‌کند افزود: شهر رشت بعنوان یک قطب گردشگری در کشور و در جهان بعنوان شهر خلاق خوراک ثبت شده است و پتانسیلهای لازم را دارد و با توجه به وجود بقعه مترکه خانم فاطمه اخری باید شهر را به قطب گردشگری مذهبی تبدیل کنیم.

Share