انتقاد معاون فرماندار آستارا از عملکرد اتاق اصناف؛

لقمانی مقدم: هرگونه افزایش قیمت نان در آستارا غیر قانونی است

لقمانی مقدم بیان کرد: از عملکرد اتاق اصناف در خصوص ستاد تنظیم بازار به شدت انتقاد دارم و این مجمع باید به وظایف قانونی خود عمل کرده و تدابیر لازم در جهت تسهیل در امور مشکلات مردم عمل کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری آستارا گفت: هیچ نانوایی بدون اطلاع رسانی و رعایت جداول مشخص شده بطور خودسرانه حق تعطیلی واحد خود را ندارد.

کامبیز لقمانی مقدم در جلسه ستاد تنظیم بازار و کارگروه آرد و نان شهرستان بیان کرد: نانوایان مکلف به پخت نان با کیفیت برای ارائه خدمات به شهروندان هستند و با اشخاصی که به طور خودسرانه اقدام به تعطیلی اصناف خود کنند بطور قاطع و قانونی برخورد خواهد شد.

لقمانی مقدم افزود: از ابتدای سال جاری ۵۵۴۱ واحد صنفی توسط گشت های تنظیم بازار مورد بازرسی قرار گرفته که ۱۰۲ فقره پرونده به ارزش ۲ میلیارد و ۸۸۱ میلیون و ۸۰۴ هزار و ۹۵۰ ریال برای متخلفین تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

معاون فرماندار آستارا گفت: همچنین ۴۰ گشت مشترک صنعت، معدن و تجارت، اصناف و تعزیرات حکومتی، پیگیری ۵۱ مورد گزارش مردمی، ۲۰۳۰ بازرسی از نانوایی ها از دیگر اقدامات صورت گرفته ستاد تنظیم شهرستان‌ است که ۲۲ فقره گرانفروشی، ۸ فقره کم فروشی، ۳۰۰ فقره عدم درج قیمت، ۳۷ فقره تعطیلی صنف بدون اطلاع رسانی، ۶ فقره عرضه خارج از شبکه و ۱۴ مورد عدم صدور فاکتور بوده و بیشتر تخلفات در رابطه با گرانفروشی و توزیع خارج از شبکه است.

وی بیان کرد: از عملکرد اتاق اصناف در خصوص ستاد تنظیم بازار به شدت انتقاد دارم و این مجمع باید به وظایف قانونی خود عمل کرده و تدابیر لازم در جهت تسهیل در امور مشکلات مردم عمل کند.

لقمانی مقدم در خصوص روند توزیع مرغ در این شهرستان بیان کرد: عرضه مرغ باید همواره با تقاضای مردم همخوانی داشته باشد و تمام سعی و تلاش خود را در خصوص حل این مشکل انجام داده و امیدواریم در آینده نزدیک هم در حوزه عرضه و هم در زمینه عدم افزایش قیمت مرغ شاهد اتفاقات خوبی باشیم.

وی در خصوص کمبود عرضه فولاد فولاد و سیمان در آستارا نیز گفت: طبق بررسی های انجام شده احتمالا تا پایان مرداد این وضعیت ادامه داشته و با بررسی های لازم و اقدامات انجام شده سعی در حل این مشکل داریم تا به توان مشکلات عرضه سیمان و فولاد را در سطح شهرستان به حداقل ممکن برسانیم.

لقمانی مقدم در مورد شایعات افزایش قیمت نان در شهرستان گفت: هیچ مصوبه ای در خصوص افزایش قیمت نان در آستارا ابلاغ نشده و هرگونه افزایش قیمت تخلف بوده و برخورد قانونی با متخلفین صورت می گیرد.

وی از شهروندان و گردشگران خواست، تخلفات اقتصادی را به تلفن ۱۲۴ اداره صنعت، معدن و تجارت یا به شماره ۰۱۳۴۴۸۱۹۷۶۷ واحد بازرسی اتاق اصناف اطلاع دهند.

Share