آیت الله فلاحتی در خطبه های نماز جمعه رشت:

رئیس جمهور برای گیلان استاندار ویژه تعیین کند | گیلان حقیقتا استانی عقب مانده است

نماینده ولی فقیه در گیلان خواستار تعیین استاندار ویزه برای این استان توسط رئیس جمهور شد و گفت: گیلان از حیث وجود صنایع، واحدهای تولیدی، مسائل زیست محیطی و آب و فاضلاب حقیقتا استانی عقب مانده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناهان اظهار کرد: دوشنبه هفته جاری مراسم تنفیذ ریاست جمهوری آقای رئیسی در دفتر مقام معظم رهبری منعقد شد.
وی، مردمی بودن را از ویژگی های رئیس جمهور عنوان کرد و افزود: لازمه مردمی بودن تلاش شبانه روزی و جهادی در راستای غلبه بر کمبودهاست ضمن اینکه رئیس جمهور باید وفاق ملی را ایجاد کند.
امام جمعه رشت با اشاره به سخن رئیس جمهور در مراسم تنفیذ مبنی براینکه شیوع کرونا مانع بوسیدن دست مقام معظم رهبری شد، بیان کرد: بوسیدن دست رهبر معظم انقلاب که جانشین امام زمان(عج) است، جای افتخار دارد.
آیت الله فلاحتی با توصیه به آقای رئیسی رئیس جمهور درباره وضعیت گیلان، تصریح کرد: در سفر آقای رئیسی به گیلان اولویت های این استان را بیان کردیم و از نمایندگان گیلان در مجلس نیز می خواهم مشکلات استان را برای دولت تشریح کنند.
وی با بیان اینکه گیلان، خواستار تعیین استاندار ویژه برای این استان توسط رئیس جمهور شد و خاطرنشان کرد: گیلان از حیث وجود صنایع، واحدهای تولیدی، مسائل زیست محیطی و آب و فاضلاب حقیقتا استانی عقب مانده است.
نماینده ولی فقیه در گیلان به پنهان بودن فقر مردم زیر سرسبزی این استان اشاره کرد و گفت: متاسفانه گیلان حیات خلوت برخی سیاسیون شده است.
آیت الله فلاحتی در ادامه با اشاره به برگزاری مراسم تحلیف اعضای شوراها در روز گذشته، اظهار کرد: از شورای شهر رشت انتظار داریم فکری برای پسماند، آلودگی رودخانه های زرجوب و گوهررود و همچنین تالاب انزلی کنند.
وی بر آبادانی و ساماندهی شهر رشت تاکید کرد و یادآور شد: شوراها دنبال زدوبندهای سیاسی نباشند ضمن اینکه شهر را معطل تعیین شهردار نکنند.
امام جمعه رشت با بیان اینکه شوراها موجبات نارضایتی مردم از شهرداری ها را بزدایند، تصریح کرد: اعضای شوراها شهردارانی انتخاب کنند که دارای دستان و چشمان پاک و همچنین کاربلد باشند.
آیت الله فلاحتی، خواستار گزارش مردم نسبت به وجود دست های ناپاک در شهرداری ها به مراکز نظارتی شد و افزود: از دستگاه قضا می خواهیم هر جا دستان ناپاک در سازمان های مختلف را مشاهده کردند با آن برخورد کنند.
وی با اشاره به ۱۷ مرداد روز خبرنگار و شهادت شهید صارمی خبرنگار خبرگزاری ایرنا در سال ۱۳۷۷ در افغانستان، بیان کرد: روز خبرنگار را به تمام خبرنگاران پر تلاش تبریک می گویم.
نماینده ولی فقیه در گیلان به روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم در ۱۸ مرداد اشاره کرد و گفت: دنیای مقاومت به شهدای مدافع حرم افتخار می کند.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه بعضی دولت ها خون به دل رهبر معظم انقلاب کردند و در مقابل ایشان ایستادند، اظهار کرد: از آقای رئیسی رئیس جمهور می خواهیم گوش به فرمان مقام معظم رهبری باشد.
وی به حمله پهپادی به یک کشتی تجاری در جنوب دریای عمان اشاره کرد و افزود: برخی کشورها بدون آنکه دلیلی داشته باشند ناجوانمردانه این حمله را متوجه ایران می کنند.
امام جمعه رشت با اشاره به تهدید نظامی رژیم جعلی صهیونیستی علیه ایران اسلامی، خاطرنشان کرد: مردم ایران فرزندان امام خمینی(ره) هستند و هر کدام یک سردار سلیمانی محسوب می شوند.
آیت الله فلاحتی تصریح کرد: اگر دولت جعلی و غاصب صهیونیستی بخواهد حرکت غیر هوشمندانه ای انجام دهد بداند موجبات ویرانی این رژیم در منطقه را فراهم خواهد کرد زیرا دشمنان، مردم ایران را در ۸ سال دفاع مقدس آزمودند و این ملت روزبه روز آبدیده تر شده است.
وی به هفته امر به معروف و نهی از منکر همزمان با آغاز ماه محرم در سه شنبه هفته آینده اشاره کرد و یادآور شد: امسال محرم تمام شهرها و روستاها را سیاه پوش کنید زیرا عزت مسلمانان و شیعیان در سایه عزاداری امام حسین علیه السلام است بنابراین مساجد را با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی باز نگه دارید.
نماینده ولی فقیه در گیلان پیرامون حقوق امام بر انسان ها در راستای سبک زندگی اسلامی، اظهار کرد: نیاز بشر به قانون از دلایل شناخت و معرفت نسبت به امام است.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه بشر به غیر از ساماندهی دنیای خود نیاز به معنویت دارد، تصریح کرد: نیاز انسان به معنویت به مراتب بیشتر از مادیات است و تمام ادیان توحیدی بر آن اصرار دارند.

نماینده ولی فقیه در گیلان در مراسم یادواره شهدای گمنام مصلای رشت که قبل از خطبه های نمازجمعه برگزار شد، حضور پیدا کرد.

Share