مدیر شبکه بهداشت و درمان لنگرود؛

حال شهر لنگرود اصلا خوب نیست | نیازمند حضور نیروهای جهادی در بیمارستان هستیم

مدیر شبکه بهداشت و درمان لنگرود گفت: اگر یک هفته را بتوانیم مدیریت کامل کنیم و قرنطینه به درستی انجام شود مطمئن باشید، هفته آینده شاهد کاهش آمار بستری ها خواهیم بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیر شبکه بهداشت و درمان لنگرود در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با کرونا گفت: حال شهر ما اصلا خوب نیست. تعداد بستری ها در تیرماه سال جاری ۱۱۱ نفر بود که حالا، ۲۵۳ مورد شده است. فوتی های این شهرستان در تیرماه ۸ مورد بوده و الان به ۴۱ نفر رسیده است که این یعنی ۱۷ درصد از بستری شدگان فوت می کنند که متاسفانه این آمار، آمار خوبی نیست.

الهام عاشوری ادامه داد: تعداد بیماران سرپایی در تیرماه ۱۰۵۹ مورد که ۴۱۱ مورد مثبت بوده اما در حال حاضر از ۱۲۶۹ مورد است و ۱۰۷۰ مورد مثبت بوده است و این یعنی بالای ۸۵ درصد از مراجعه کنندگان، تست آنها مثبت شده است و چون در ماه مرداد با مشکل کمبود کیت مواجه هستیم، مطمئنا این آمار بیشتر خواهد شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان لنگرود، گفت: درصد درگیری مردم با کرونا نسبت به اسفند ۹۸ بیشتر است، اما متأسفانه عادی انگاری در بین مردم، مشهود  و پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری ها رعایت نمی شود.

وی با بیان این مطلب که سه روز مرحله واکسیناسیون نیمه تعطیل بود، خبرداد: متاسفانه به دلیل نبود واکسن در استان، بیشتر مراکز تعطیل یا نیمه تعطیل بود، اما شب گذشته واکسن وارد استان شد و ما توانستیم سهمیه شهرستان لنگرود را تهیه کنیم. تزریق این واکسن ها با اولویت افرادی که در انتظار نوبت دوم هستند، اجرا خواهد شد.

عاشوری در رابطه با آمار افرادی که واکسن دریافت کرده اند، ادامه داد: تاکنون در شهرستان لنگرود بالغ بر ۳۹ هزار واکسن در نوبت اول تزریق شده است و در نوبت دوم، بیش از ۷ هزار دوز واکسن که چیزی در حدود ۳۵ درصد است، تزریق شده که درصد کلی پوشش برای افراد بالا ۶۰ سال، ۸۷ درصد است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان لنگرود در مورد برقراری نظم در مراکز واکسیناسیون، گفت: از نیروی انتظامی می خواهیم که همکاران درجه دار خود را در محل مستقر کنند.

عاشوری در رابطه با بیمارستان شهید حسین پور، گفت: این بیمارستان از لحاظ تامین نیروی انسانی و امکانات درمانی، دچار مشکل است و از ۱۳۳ تخت این بیمارستان، ۹۰ تخت آن بیمار کرونایی خوابیده است، برای همین نیاز به حضور نیروهای جهادی داریم که بدون چشم داشت به ما کمک کنند. قول میدهم که به ۲۵ نیروی جهادی که به ملحق می شوند، واکسن تزریق کنم اما در مورد جذب آنها هیچ گونه اختیاری ندارم.

وی با اشاره به اینکه تنها راه برون رفت از این بحران، واکسیناسیون عمومی و قرنطینه کامل است، گفت: الان که دستور قرنطینه کامل داده شده است، ضمانت برگزاری این قرنطینه بر عهده ستاد کرونای همان شهرستان است. اگر یک هفته را بتوانیم مدیریت کامل کنیم و قرنطینه به درستی انجام شود مطمئن باشید، هفته آینده شاهد کاهش آمار بستری ها خواهیم بود.

عاشوری افزود: باید تمام مشاغل ۲ و ۳ و ۴ کاملا بسته شود و نظارت کامل بر ادامه این تعطیلی باشد. حتی اگر نیاز شد، مثل شهرهای دیگر با ماشینهای آتش نشانی در خیابان ها هشدار بدهند. درست است که سبب ترس و وحشت می شود، اما گاهی این ترس لازم است، زیرا خیلی از افراد چون خودشان و خانواده هایشان درگیر شدند و این بحران را گذراندند، دیگر توجه ای به هشدارها ندارند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان لنگرود افزود: به ما مجوز این را داده اند که به محض مشاهده بازگشایی مشاغل گروهای ۲ و ۳ و ۴ مکان را تعطیل و پلمپ کنیم. تعطیلی کامل اماکن تفریحی و تفرجگاه ها و سواحل دریا را خواستار هستیم. همچنین برگزاری عزاداری ماه محرم در فضای بسته، برگزاری تعزیه خوانی و نیز حرکت هیات عزاداری ممنوع است.

وی در پایان با اشاره به این مطلب که از اداره تبلیغات، نظارت بیشتر بر تکیه ها و هیات های عزاداری را خواستاریم، گفت: منبرها مکان مناسبی برای هشدار در مورد این بیماری منحوس هستند و کسانی که در عزاداری به عنوان سخنران هستند، مردم را به رعایت پروتکل های بهداشتی تشویق کنند.

Share