آخرین تحولات افغانستان؛

تعیین رئیس دولت انتقالی افغانستان | طالبان: با جنگ وارد کابل نمی شویم

شبکه المیادین اعلام کرد علی احمد جلالی وزیر کشور اسبق و سفیر اسبق افغانستان در آلمان، به کابل رسیده و قرار است عهده دار ریاست دولت موقت شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، شبکه تلویزیونی المیادین لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: قرار است علی احمد جلالی ریاست دولت انتقالی افغانستان را برعهده می‌گیرد.

علی احمد جلالی وزیر کشور اسبق و سفیر اسبق افغانستان در آلمان، به کابل رسیده و قرار است عهده دار ریاست دولت موقت شود.

به گفته منابع غیررسمی، اشرف غنی افغانستان را ترک کرده و خبر رسمی بزودی اعلام می شود.

وزیر کشور افغانستان انتقال قدرت صلح آمیز را وعده داد

خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد در حالی که نزدیک است طالبان کنترل کامل افغانستان را به دست گیرد، عبدالستار میرزا کول وزیر کشور افغانستان امروز یکشنبه گفت به زودی «انتقال صلح آمیز قدرت» به یک دولت انتقالی انجام می‌گیرد.

میرزاکول در پیامی ویدیویی گفت «افغان‌ها نباید نگران باشند.حمله‌ای به شهر کابل نخواهیم داشت. انتقال قدرت صلح آمیز به سمت دولت انتقالی انجام خواهد گرفت».

همچنین ذبیح الله مجاهد در صفحه رسمی توئیتر خود با انتشار اطلاعیه ای به مردم کابل پایتخت اطمینان داد که مذاکرات با دولت ادامه دارد و قرار است قدرت از طریق مذاکره و بصورت مسالمت آمیز انتقال یابد و طالبان با زور وارد کابل نمی شود.

وی همچنین به همه افراد گروه خود دستور داد در پشت دروازه های کابل بمانند و تلاش نکنند که وارد پایتخت شوند.

مجاهد همچنین به همه نیروهای دولتی و کارمندان غیرنظامی کشور گفته است که عفو عمومی اعلام شده و طالبان هرگز قصد انتقام گیری از کسی را ندارند.

بر اساس این اطلاعیه، تا زمان تحویل کابل به طالبان، مسئولیت امنیت این شهر همچنان به عهده دولت است.

وزیر دفاع افغانستان نیز لحظات پیش با انتشار ویدئویی نسبت به تأمین کامل امنیت کابل پایتخت به مردم اطمینان داد و گفت که نیروهای خارجی نیز در تأمین امنیت پایتخت با ارتش، پلیس و امنیت ملی همکار ی می کنند و لذا مردم نگران نباشند.

بسم الله محمدی افزوده است که رئیس جمهوری تمام اختیارات را به سیاستمدارانی سپرده است که دیروز با وی مذاکره داشت و امروز هیأتی به قطر رفته تا بصورت مسالمت آمیز معضل به جابجایی قدرت پایان یابد و جنگی صورت نگیرد.

Share