معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان هشدار داد:

افزایش ابتلاء خانواده ها، کودکان و نوجوانان به کووید ۱۹ در گیلان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نسبت به افزایش ابتلاء خانواده‌ها و، کودکان و نوجوانان به کووید ۱۹ در گیلان هشدار داد و گفت: روند شیوع کووید ۱۹ در استان گیلان همچنان صعودی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آبتین حیدرزاده دوشنبه در وبینار صبحگاهی با مدیران شبکه‌های بهداشت و درمان تابعه دانشگاه، روند شیوع کرونا در استان را صعودی عنوان کرد و گفت: ابتلاء خانوادگی و بیمار شدن گروه‌های سنی میانسال و ۷ تا ۱۸ سال طی هفته گذشته بیشتر شده است.

وی افزود: برای کنترل وضعیت موجود، درمان سریع موارد سرپایی، ایزوله کردن افراد دارای علائم بیماری و کاهش تماس افراد و اطلاع‌رسانی به خانواده‌ها و اقوام بیمار، سریع‌ترین و بهترین راهکار در این اپیدمی است.

معاون بهداشتی دانشگاه نسبت به کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم و اصناف هشدار داد و گفت: کاهش چشمگیر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را شاهد هستیم و این امر مقدمات هر چه بیشتر شیوع بیماری را فراهم می‌کند.

حیدرزاده در پایان تاکید کرد: تلاش کادر بهداشت و درمان برای مراقبت، کنترل بیماری و اجرای سریع واکسیناسیون در کنار رعایت جدی و دقیق شیوه نامه‌های بهداشتی می‌تواند موجب فروکش پیک شدید بیماری شود.

Share