هواشناسی گیلان؛

هوای گرم و شرجی همچنان مهمان گیلان است | ورود سیستم بارشی و خنک از عصر جمعه

کارشناس پیش بینی اداره‌کل هواشناسی گیلان با اشاره دمای بیش از ۴۰ درجه‌ای در برخی مناطق استان طی روز گذشته افزود: طی روزهای آینده با وجود کاهشی شدن نامحسوس دمای هوا همچنان گرما مهمان مردم این استان خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، کارشناس پیش بینی اداره‌کل هواشناسی گیلان با اشاره دمای بیش از ۴۰ درجه‌ای در برخی مناطق استان طی روز گذشته افزود: طی روزهای آینده با وجود کاهشی شدن نامحسوس دمای هوا همچنان گرما مهمان مردم این استان خواهد بود.

سمانه نگاه افزود: براساس نقشه‌های موجود، آسمان استان تا اواخر هفته، غالبا صاف با افزایش ابر، وزش باد و برای ساعت‌های اولیه صبح در مناطق جلگه‌ای، پدیده مه پیش بینی می‌شود.

وی تصریح کرد: هوای گرم و شرجی تا پایان هفته جاری در استان ادامه دارد اما با وجود ورود سیستم بارشی و خنک از عصر جمعه تا یکشنبه به دلیل رطوبت بالای هوا کاهش دمای تا ۶ درجه برای افراد محسوس نخواهد بود.

کارشناس پیش بینی هواشناسی گیلان اضافه کرد: البته برای بعضی ساعت‌ها احتمال رشد ابر، وقوع پدیده رگبار موقتی، رعد و برق بویژه در ارتفاعات و دامنه‌ها (به طور موقت شدید) دور از انتظار نیست.

گیلان طی روزهای گذشته دمای حدود ۴۰ درجه‌ای را تجربه کرد که البته بر اساس استانداردهای هواشناسی، اندازه گیری این دما مربوط به سایه بوده و در زیر تابش مستقیم نور خورشید دما سه تا پنج درجه بیشتر خواهد بود.

Share