در پی جلسه منادی با نوبخت صورت گرفت:

موافقت سازمان برنامه با تأمین بار مالی مصوبات کمیسیون آموزش درباره رتبه بندی معلمان

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس از موافقت کامل رئیس سازمان برنامه و بودجه با مصوبات این کمیسیون در رابطه با لایحه رتبه بندی معلمان خبر داد و گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون آموزش، مجموع حقوق و مزایای رتبه‌های مندرج در لایحه رتبه‌بندی معلمان نباید کمتر از ۸۰ درصد از حقوق اعضای هیات علمی رتبه متناظر در وزارت علوم باشد؛ در واقع استادیارمعلم باید ۸۰ درصد حقوق استادیار دانشگاه را دریافت کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، علیرضا منادی سفیدان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تشریح آخرین جزئیات رتبه بندی معلمان، عنوان کرد: با توجه به تغییرات زیادی که کمیسیون در متن لایحه رتبه بندی مصوب کرد و معلمان نسبت به آن بسیار رضایتمندی داشتند نشستی مشترک با آقای نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار و در این نشست درباره «بار مالی لایحه رتبه بندی معلمان» بحث که نهایتا قول مساعد برای اجرای کامل این لایحه از جانب رئیس سازمان برنامه و بودجه داده شد.

نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی افزود: در ماده ۳ لایحه رتبه بندی معلمان ۵ گروه تقسیم بندی شدند به طوریکه در این ماده قید شده؛ معلمان بر اساس تخصص، شایستگی‌ها و عملکرد رقابتی خود در  رتبه‌های ۵ گانه به ترتیب «آموزشیار معلم، مربی معلم، استادیار معلم،  دانشیار معلم و استاد معلم» قرار می‌گیرند که این جایگاه‌ها از حیث نامگذاری متناظر اساتید دانشگاهی است.

آیین نامه ارتقای معلمان یک ماه پس از تصویب رتبه بندی باید تدوین و ابلاغ شود

وی افزود: کمیسیون آموزش در یکی از تبصره‌های این لایحه آورده است؛ وزارت آموزش و پرورش مکلف است بر اساس مفاد این لایحه، آیین نامه ارتقای معلمان را ظرف مدت یک ماه تدوین و به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش برساند.

منادی با اشاره به یکی از مصوبات کمیسیون آموزش در این رابطه، یادآور شد: یکی دیگر از نکاتی که در نشست با دکتر نوبخت مطرح شد این بود که در ماده ۴ این لایحه قید شد؛ ورود به فرآیند رتبه بندی معلمان، از بدو ورود معلم به آموزش و پرورش رسمیت خواهد داشت و معلم بر مبنای مدارک دانشگاهی و شایستگی‌هایی که دارد توسط هیأت ممیزی تعیین رتبه خواهد می‌شود.

موافقت سازمان برنامه برای جبران اختلاف فاحش حقوق معلم و استاد دانشگاه

وی با بیان اینکه بر اساس مصوبه کمیسیون آموزش، زمان توقف در هر رتبه فقط ۵ سال خواهد بود، اضافه کرد: موضوعی که مورد قبول سازمان برنامه و بودجه نیز قرار گرفت این بود که مجموع حقوق و مزایای رتبه‌های مندرج در لایحه رتبه‌بندی معلمان نباید کمتر از ۸۰ درصد از حقوق اعضای هیات علمی رتبه متناظر در وزارت علوم با در نظر گرفتن استان و شهر محل خدمت باشد در واقع استادیارمعلم باید ۸۰ درصد حقوق استادیار دانشگاه را دریافت کند.

وی یادآور شد: همچنین در مصوبات کمیسیون آموزش تأکید شده که حقوق ها نباید بیش از ۲۰ درصد بین ۲ رتبه فاصله داشته داشته باشند.

قول نوبخت برای حضور در صحن علنی مجلس در دفاع از مصوبات کمیسیون آموزش

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: حتی مقرر شد برای بررسی لایحه رتبه بندی معلمان دکتر نوبخت در دفاع از مصوبات کمیسیون آموزش در جلسه علنی صحن حاضر و نسبت به تأمین بار مالی آن توضیحاتی را ارائه کند.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با تأکید بر اینکه رئیس سازمان برنامه و بودجه کاملاً موافق مصوبات کمیسیون آموزش در رابطه با رتبه بندی معلمان بود، گفت: افرادی که به بهانه بار مالی قصد مخالفت و مطرح نشدن این لایحه را دارند، بدانند که در  صورت پافشاری روی مخالفت خود در این رابطه اسامی آن‌ها را رسانه‌ای خواهیم کرد./

Share