جعفرزاده ایمن آبادی: ظریف به خاطر کشورش ایستاد

روزی مجسمه ظریف در تمام شهرهای کشور نصب می‌شود

فعال سیاسی اعتدالگرا گفت: متأسفانه حق محمدجواد ظریف ادا نشد اما به خاطر کشورش ایستاد. خیلی مشتاقم بدانم کسی که در دولت آینده وزیر امور خارجه می شود چند درصد آقای ظریف است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمدجواد ظریف پس از ۸ سال سکانداری دستگاه سیاست خارجی کشور در روزهای آخر مسئولیت خود به سر می برد.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفتگو با نامه نیوز درباره عملکرد محمدجواد ظریف گفت: استقلال و خودکفایی یک کشور با تعامل با دنیا نه تنها دچار خدشه نمی شود بلکه توسعه هم پیدا می کند. این طور نیست اگر یک کشوری می خواهد به استقلال اقتصادی برسد باید دور خود دیوار بکشد. عدم وابستگی در سایه تعامل با دنیا حاصل می شود نه با عدم تعامل.

وی افزود: تاریخ درباره آقای ظریف قضاوت می کند، ۶ سال پیش در چنین روزی ما ذیل فصل هفتم منشور سازمان ملل تعریف می شدیم اما برجام ما را از ذیل فصل هفتم خارج کرد بنابراین شک نکنیم اقدامات موثری در این مدت با امضای برجامی صورت گرفت. البته ترامپ با تصمیمات و اقدامات جنجال برانگیزش همچون خروج از توافقات و معاهدات بین المللی ظلم بزرگی به دنیا کرد و به همین خاطر مردم آمریکا در انتخابات سال گذشته به او جواب نه دادند.

این فعال سیاسی اعتدال‌گرا اظهار کرد: بعد از خروج آمریکا، برجام با همه زخم ها و آسیب هایی که دید توانست همچنان با برجا بماند و برای کشور مفید باشد. ۱۰۰ سال دیگر ملت ایران متوجه اقدامات مثبت، ارزنده و تاریخی آقای ظریف خواهند شد، بر این اساس اصلا شک نکنیم روزی می رسد که شهرهای سراسر ایران مجسمه ظریف را در یکی از میادین اصلی خود نصب می کنند.

وی ادامه داد: امروز خیلی ها به تاریخ ظلم می کنند و مطالبی را می گویند ولی زمان نشان خواهد داد که در مقطعی بسیار بسیار حساس که یک عده دُگم فکر می کردند آقای ظریف با توانمندی اش توانست در عرصه بین الملل حضور یابد و به عنوان یک وطن پرست واقعی از کشورش دفاع کند.

جعفرزاده با اشاره به نحوه شکل گیری توافق برجام گفت: اگر ظریف نبود معتقدم شاید مذاکرات هسته ای به نتیجه نمی رسید و برجام امروز نبود. مسلما نقش آقای ظریف در شکل گیری توافق هسته ای بسیار مهم بود. کل تیم مذاکره کننده ما ۱۷ نفر بودند، در حالیکه تیم آمریکایی شامل ۱۷۰ نفر مشاوران ارشد در حوزه های مختلف حقوقی بود. در واقع آقای ظریف خودش در جریان مذاکرات یک لشکر بود. متأسفانه حقش ادا نشد اما به خاطر کشورش ایستاد. خیلی مشتاقم بدانم کسی که در دولت آینده وزیر امور خارجه می شود چند درصد آقای ظریف است.

Share