جنگ داخلی در افغانستان؛

داوطلبان مردمی افغانستان برای مقابله با طالبان مسلح شدند

در پی گسترش دامنۀ نبردها در افغانستان و سقوط چندین شهرستان، شماری از داوطلبان مردمی و مجاهدین پیشین در ولایت های تخار، بلخ، بادغیس و بغلان برای جنگ در برابر طالبان مسلح شده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، شبکه طلوع نیوز افغانستان روز سه شنبه در گزارشی نوشت شماری از داوطلبان برای بازپس گیری شهرستان هایی که به تصرف طالبان در آمده است، مسلح شده اند.

ژنرال نجیب الله نجیب فرمانده پیشین جهادی در تخار گفت فرماندهان جهادی و داوطلبان برای کمک به نیروهای امنیتی اعزام شده اند.

مسؤولان محلی در ولایت تخار گفتند که نیروهای دولتی در شهرستان های رستاق، کلفگان، ورسج، فرخار و شهر تالقان فعال هستند، اما چندین شهرستان دیگر نیز به تصرف طالبان درآمده است .

عبدالخلیل زاهد، فرمانده داوطلبان مردمی گفت که ما به خط اول مقابله با طالبان آمده ایم .

فرهاد عظیمی والی بلخ نیز گفت که به دنبال افزایش حمله طالبان به شهرستان ها فرماندهان پیشین جهادی به میدان نبرد اعزام شده اند.

شماری از فرماندهان پیشین جهادی با تاکید بر جلوگیری از تصرف شهرها توسط طالبان اظهار کردند در کنار نیروهای امنیتی با طالبان می جنگند.

بسم‌الله محمدی، سرپرست وزارت دفاع ملی سه روز پیش هنگامی که مسؤولیت وزارت دفاع را به‌عهده گرفت، از مردم خواست از نیروهای امنیتی برای مقابله با طالبان حمایت کنند.

براساس آمارهای منتشر شده، در کمتر از دو ماه حدود ۶۰ شهرستان توسط طالبان تصرف و یا در درگیری با نیروهای دولتی دست به دست شده است .

Share