معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان اعلام کرد:

تعداد بیماران کرونایی گیلان به حدود ۷۰۰ نفر رسید | فقط ماسال و فومن نارنجی هستند

حیدرزاده با بیان اینکه تعداد کل بیماران کرونایی گیلان به حدود ۷۰۰ نفر رسیده است گفت: با این روند فعلی احتمال می‌دهیم تعداد بیماران بستری در گیلان از مرز هزار و ۲۰۰ تا هزار و ۳۰۰ نفر هم رد شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از شبستان، «آبتین حیدرزاده» اظهار داشت: تعداد کل بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های گیلان به حدود ۷۰۰ نفر رسیده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه کرونا به سرعت در سطح استان در حال افزایش است عنوان کرد: وضعیت حال حاضر گیلان نوید روزهای بدی را می‌دهد و احتمالا تعداد بیماران بستری در استان از مرز هزار و ۲۰۰ تا هزار و ۳۰۰ نفر هم بالاتر خواهد رفت.

حیدرزاده از بررسی هزار و ۳۰۰ بیمار جدید کرونایی بدون علائم در ۲۴ ساعت گذشته که به مراکز درمانی گیلان مراجعه کرده بودند خبر داد و تصریح کرد: به ازای هر یک نفر بیمار تا ۱۰ نفر از نزدیکان آن را هم مورد بررسی قرار داده و تست می‌گیریم.

وی با تاکید بر اینکه اکثر افرادی که در تماس با افراد بیمار بودند با وجود عدم علائم احتمالا کرونا مثبت هستند از این موضوع شدیدا ابراز نگرانی کرد و گفت: با این احتساب بیماران سرپایی ما هم در گیلان به زودی افزایش پیدا می‌کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از قرمز شدن اکثر نقاط استان سخن گفت و اضافه کرد: هم‌اینک فقط دو شهرستان ماسال و فومن نارنجی هستند که با این روند افزایش شیوع بیماری احتمال می‌دهیم آن‌ها هم در جمع شهرهای قرمز استان قرار بگیرند.

حیدرزاده در پاسخ به این پرسش که در ۲۴ ساعت گذشته چند بیمار کرونایی در گیلان فوت شده‌اند هم خاطرنشان کرد: تعداد بیماران فوت شده کرونایی گیلان در شبانه روز گذشته۶ نفر بوده است و این به نسبت هفته‌های گذشته که فوتی‌های استان حتی به صفر هم رسیده بود آمار نگران کننده‌ای محسوب می‌شود.

Share